י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הטרדות פעילי הפלס נמשכות • צפו בכתבה

לפני כשנה וחצי פורסמו הקלטות בהן נשמעו פעילי העיתון החרדי "הפלס" מאיימים על מנהלים בכירים במשק ודורשים שיעבירו אליהם את תקציבי הפרסום שהשקיעו בעיתון המתחרה "יתד נאמן" • בעקבות הפרסום, נפתחה חקירה והוגשו כתבי אישום, אבל לידי חדשות 2 הגיעו הקלטות חדשות, מהן עולה כי ההטרדות של פעילי "הפלס" נמשכות

צילום ארכיון: יוסי רוזנבוים
צילום ארכיון: יוסי רוזנבוים





גורמים הקשורים לעיתון "הפלס" מסרו בתגובה: "עיתון הפלס אינו נוקט בכל פעולה בלתי חוקית או בלתי ראויה כלפי מפרסמים פוטנציאליים וגופים כלכליים. אדרבה, הפלס הוא זה שסובל מאז הקמתו ביולי 2012 ממסע יזום ומאורגן של טרור המופעל ליצירת חרם מודעות על העתון, והדבר נחשב כסוד גלוי בעולם הפרסום. ההתקשרויות הטלפוניות שבהן עוסקת הכתבה נעשות ביוזמה פרטית ועצמאית של קוראים החשים נפגעים לנוכח החרמתו של ציבור שלם, מתוך נסיון לפגוע בחופש העתונות ובזכות הציבור לדעת".

"הפלס מעולם לא קרא לבצע פעולות אלו. מי שהמציא את השיטה היה דווקא העתון יתד נאמן שפירסם בפברואר 2014 מעל דפיו קריאה גלויה ופומבית (מצ"ב) לפנות באופן אקטיבי אל גופים המפרסמים בעתון הפלס, להפחידם ולהזהירם מפני פרסום בהפלס ("ראוי ליידע המפרסמים שהם עלולים ליתן יד לחילול שם שמים, בתמיכתם בדבר הפסול הזה"). יש לציין שמסע ההתנכלויות המתנהל מזה ארבע שנים בנסיון להשתיק את קולו של הפלס, כולל שורה ארוכה של מעשי בריונות, שהגיעו לשיאם בתקיפה אלימה של עורך הפלס ע"י שני צעירים שהמתינו לו בפתח ביתו וגרמו לו חבלות חמורות".

"השתיקה הרועמת מול נסיונות החיסול המופעלים מזה ארבע שנים כלפי עתון הפלס, יחד עם הנסיון הנוכחי לטפול האשמות דווקא נגד הפלס, הם בבחינת "הרצחת וגם ירשת", כדוגמת המשל העממי אודות הפושע הנמלט מזירת העבירה כשהוא זועק "תפסו את הגנב". התנהלותה התמוהה של התקשורת הישראלית, הממלאת פיה מים מול מאבק אלים וחסר עכבות שמתנהל נגד עתון יומי מאז הקמתו, ההתעלמות המתמשכת מתופעה פסולה של "חרם מודעות" יזום ומאורגן, וממעשים חריגים וחסרי תקדים דוגמת תקיפה אלימה ומתוכננת של עורך עתון בישראל - יוצרת נורמות פסולות שראויות לכל גינוי בחברה דמוקרטית".
הפלס הטרדות חדשות 2 שיחות טלפון פרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד