י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"הנסיך של עולם הג'יפונים" בנסיעת מבחן לקראת בין הזמנים

cx5 של מאזדה הגיע במהרה לצמרת הקרוסאוברים הנחשקים ביותר • בעקבות מתיחת הפנים שלו ולקראת בין הזמנים לקחנו אותו לנסיעת מבחן ובדקנו מה השינויים שהוא עבר, מה מיוחד בו, מה לא אהבנו בנסיעה ובמה מאזדה מתגאה • וגם: האם הוא שווה ערך לרכב מנהלים והאם המחיר הגבוה שלו מוצדק

"הנסיך של עולם הג'יפונים" בנסיעת מבחן לקראת בין הזמנים
צבי ריבלין

מאזדה cx5 הייתה הסימן המובהק הראשון לכך שפלח הפנאי-שטח הפך להיות לא רק תחליף אמתי לרכב משפחתי אלא גם לרכבי מנהלים. עזבו כרגע את המראה המדהים, זה בא לידי ביטוי גם בנוחות וגם באיכות.

מתיחת הפנים שנעשתה ב-2015 אמנם הוסיפה לה נקודות רבות בכל התחומים, אבל המראה הכללי נשאר כשהיה ואין ספק שהגל העצבני ששוטף את הסגמנט הזה ושכולל רכבים שמשדרים איכות ויוקרה מנסים לחקות במובנים רבים את ה-cx5. אם אסכם זאת במילה אחת, ה-cx5 הוא רכב פנאי שטח מפנק שנותן חשק לעוד ועוד.

נראה שמיותר להציג אותו. הוא מוכר מאוד בצורה החיצונית המרשימה – חרטום ארוך שמלווה בגריל גדול ומאסיבי שסמל מאזדה ענק מונח במרכזו, פרופיל מקומר ועשיר, ואחור שמשלים את החזות הכללית של רכב מנהלים יוקרתי. לידע כללי רק נעדכן אתכם שהאורך שלו עומד על ארבעה מטרים וחמשים וחמשה סנטימטרים והרוחב נדיב ומקנה לרשותכם 184 ס"מ.



במשבצת הקבועה של "מה יאמרו השכנים" ברור שלא תוכלו להיכנס עם המאזדה הזו לשכונה מבלי שכולם יתלחששו מהיכן מגיע הכסף. מדובר ברכב מנקר עיניים.

כניסה פנימה משלימה את המראה החיצוני המושקע. אם אצטרך לסכם זאת מראש בשתי מילים, אבחר ב"תאווה לעיניים". זה בא לידי ביטוי בעיקר בכורסאות דמויות עור בגוון בהיר, פסי כרום המרוחים בנדיבות בדשבורד ובקונסולה המרכזית ובדלתות מחופות בד בהיר ופסי כרום. הקונסולה המרכזית מצוידת בדיוק במה שצריך וההגה נראה טוב ושני הפרטים האלו מוסיפים למראה הפנימי שלה.



יש שיאמרו שמדובר במחזה שכיח ברכבי מנהלים, אבל זה לא נכון: קודם כל בל נשכח שכאן מדובר בקרוסאובר, ושנית, התחושה המפנקת שה cx5-מעניק למי שיתרווח בכיסא הנהג היא משהו שקשה למצוא גם בסיגמנט רכבי המנהלים, אלא אם שילמתם רבע מיליון שקל וצפונה. אולי זה בגלל שהגעתי עם דעות מוקדמות שליליות לגביו ולכן הופתעתי ואולי זה בגלל שהוא באמת מפנק, אבל בשורה התחתונה ה cx5-היה אחד הרכבים שהתקשיתי להיפרד מהם בגלל התחושה הזו.

מבחינת נוחות תמצאו כאן מושבים נוחים ומרווחים גם ליושבים מאחור (עבר בקלות את מבחן שלשת כסאות הבטיחות), כיסא נהג מתכוונן חשמלית, גג נפתח, הגה רך מצופה עור שמאובזר בלחצנים לשליטה על מערכת האודיו, הטלפון וקרוז קונטרול, חוגה עגולה לשליטה על מסך התצוגה שניתן להפעלה גם בטאץ' ומיזוג מפוצל. מסך התצוגה אמנם דובר עברית אבל חבל שהוא לא מצויד גם בווייז שהתקנתו הפכה כבר לדבר שבשגרה.



בנקודה הזו חייבים לציין שהדגם שאותו בחנו נמצא בארץ כבר מ-2013, אך לפני שנה עבר מתיחת פנים קלה מבחוץ אבל עמוקה ומקיפה בהרבה מבפנים. חלק ממתיחת הפנים הפנימית כוללת את החומרים האיכותיים מהם עשוי תא הנוסעים, כאמור, ומבניה איכותית בהרבה של התא. השינוי אגב בא לידי ביטוי גם במסך הדיגיטלי וגם בבלם היד שהוחלף בבלם אלקטרוני.



הסעיף הבא הוא כמובן הנסיעה עצמה. איכות הנסיעה מצוינת והוא נוח לנהיגה, יציב על הכביש והמתלים שלו מכויילים בדיוק כמו שצריך ומונעים ממהמורות הכביש לעבור לגופם של הנוסעים, אבל יחד עם זאת הוא לא מאיץ כפי שהייתי מצפה ממנו (קצת יותר מ-9 שניות מ-0 ל-100) ולחלוטין אין כאן תחושה 'בשרנית' מבחינה מנועית, אלא חלולה משהו. זאת, למrות שאחד השיפורים שבאו כאן לידי ביטוי הוא גם בנפח המנוע. ה-cx5מגיע עם מנוי בנפח 2.0 ליטר, 155 כ"ס ב-6,000 סל"ד עם מומנט (לא מבריק במיוחד) של 21.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד. כיוון שמדובר בג'יפון יצאנו אתו לנסיעה זהירה בכבישי חצץ ודרכי עפר והוא התנהג בהם למופת וכדרכנו בכתבות על קרוסאוברים אני חוזר ומדגיש: אל תהיו גיבורים, זה רכב לשטח קל ולא מעבר.



ואי אפשר לדבר על היכולת הטכנולוגית מבלי להזכיר שמאזדה מתגאה מאוד שרכביה, ובכלל זה כמובן גם הג'יפון המפורסם מגיעים עם יכולות הגנה פרו-אקטיביות ש(כמעט) לא ניתן למצוא במקום אחר. בקצרה: היכולות האלו גם עוזרות לנהג להימנע מתאונה באמצעות מגוון אמצעי עזר ומגנים עליו ועל הולכי הרגל במקרה ותאונה אכן תתרחש.



תא המטען של נשוא הכתבה לא גדול במיוחד אבל תוכלו להעמיס בתוכו חפצים בנפח 403 ליטרים, והעובדה שהוא שטוח לגמרי בתחתיתו חוסכת מקום ועוזרת למלאכת ההטענה להיות קלה ופשוטה יותר.

ובישורת האחרונה, כרגיל, הדלק. אז זו נקודה שבמאזדה לא יאהבו להרחיב עליה כיוון שמדובר ברכב לא חסכוני במיוחד. נסיעת מבחן משולבת גרמה לו לצרוך ליטר דלק לכל 9 קילומטר. אז אמנם מדובר ברכב גדול וכבד, אבל בכל זאת, חלק מהתחרות מציגות נתונים טובים משמעותית.



תג המחיר לא זול, אבל כשמדובר בנסיך המפונק של הג'יפונים בישראל, 167,000 ₪ מהווים מחיר מוצדק לחלוטין.
מבחן דרכים cx5 מאזדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד