י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נסיעת מבחן עם הג'יפון החדש של הונדה

הונדה ממעטת להוציא דגמים חדשים, אך העובדה שהג'יפון המפורסם שלה נמצא הרחק מהישג ידם של רבים, גרמה לה ליצר לו אח קטן • לסיבוב את ה H-RV ו"לא נפלנו מהרגליים": איך היכולת הטכנית לעומת המראה החיצוני, מה בנוגע לנסיעות בשטחי קל, כמה צריכת הדלק ולמי הוא באמת מתאים

נסיעת מבחן עם הג'יפון החדש של הונדה

אחרי ששבענו מסדרת כתבות על מיני-מיניוואנים (מינוואנים קומפקטיים) הגיע הזמן לקחת פסק זמן קצר ולהכיר לכם רכב קליל, נחמד, רענן וגם כי הוא נותן לכם אפשרות לנוע על כבישי חצץ ושבילי עפר.

נעים להכיר, הפעם אנו עם H-RV מבית הונדה. למרות שהונדה נחשבת לחברה שמרנית שנוטה לשחזר את הצלחותיה ולחזור שוב ושוב עם רכבי המשך לסדרת דגמי המופת שלה, הפעם היא מפתיעה עם רכב פנאי-שטח חדש (קורסאובר בלע"ז, ג'יפון בעברית) שזו לו ההופעה הראשונה. למעשה מדובר בחיקוי של ה-C-RV המפורסם, מי שהוכתר כבר כפנאי-שטח הנמכר ביותר בעולם קרוב לעשור. רק שכאן מדובר ברכב קטן יותר, צפוף יותר ובעל יכולות קטנות בכל פרמטר, שנועד למי שאין לו די כסף לקנות את הדבר האמתי.

נתחיל מבחוץ. ה- H-RV הוא רכב מרשים ונועז. למרות שאני סולד מרוב חרטומי ההונדות, במקרה הזה החרטום המוכר של הונדה עבר שיפור לטובה והפך להיות אגרסיבי ונשכני. הפרופיל לעומת זאת, מושלם עוד יותר גם בגלל החלונות הצרים שנועדו לסמן אותו כג'יפון ספורטיבי וגם בגלל ידיות הדלתות האחוריות שמוסלקות היטב. האחור, אם תהיתם, נראה בדיוק כפי שג'יפון שכזה אמור להראות. מבחינת נתונים האורך שלו פצפון ועומד על 4.24 מטר בלבד בעוד שהרוחב עומד על מטר ו-77 סנטימטרים. למעשה מדובר במיני קרוסאובר שיכול להיות מתחרה מושלם ברנו קפצ'ור שקראתם עליו כאן רק בשבוע האחרון, אם כי ה- H-RV הוא הקשוח שבחבורה.

כדרכנו נכנסו פנימה וגילינו תא נוסעים מודרני וחביב שמסגיר מיד שהוא מייד אין הונדה. זה מתחיל עם הגה קשוח ומרשים שעליו מצויים כפתורי שליטה על הטלפון, הרדיו ומחשב הדרך, ממשיך עם קונסולה מרכזית חללית ולא עמוסה ומסתיים בידית הילוכים אוטומטית שמוצבת במיקום וצורה לא שגרתיים. הדבשורד עצמו עשוי פלסטיק קשוח ומהודק היטב ומתחתיו ניתן למצוא מסך מולטימדיה קטן המגיע עם וויז, מצלמת רוורס, בלוטות' וכמה קיצ'ים נוספים, כשלימינו פתח מיזוג אוויר רחב במיוחד שתופס כשלושים אחוז מרוחב הכלי. נקודת חסרון בולטת נמצאה בצבע הקודר של תא הנהג שיכל להיות נעים יותר לעין, עם שילוב של צבעים בהירים בכיסאות או בדיפון הדלתות.

מבחינת אביזרי עזר כאלו ואחרים ה- H-RV מגיע עם כפתור הנעה כתחליף למפתח, אמברקס בצורת כפתור דיגיטלי, לחצןECO לנסיעה חסכונית ומערכת מיזוג אוויר מפוצלת.

הקונסולה המרכזית שחוצצת לחלוטין בין הנהג ליושב לצדו היא מעניינת, משדרת יוקרה וגם נותנת אפשרות לאכסון בקבוק שתיה של ליטר וחצי בצורה מיטבית, אבל משהו שם התפקשש ונקודות ההטענה לפלאפון נמצאות במקום נסתר שבלי עזרת חברים לא תוכלו למצוא לבדכם.

נקודה חשובה שכדאי לציין נוגעת לנתוני הרוחב שלו בסנטימטרים. למרות שמדובר בנתונים צרים, התפלאתי מאוד למצוא את רכב המבחן שלנו רחב ונוח לכולם, כשהוא עומד היטב במבחן של שלשה סלקלים וכסאות בטיחות.

ועכשיו נעבור לנסיעה עצמה. עם יד על הלב, התאכזבתי. אולי זה בגלל שפיתחתי כל כך הרבה ציפיות כרכב ממשפחת הונדה ואולי בגלל שרכב המבחן שלנו נסע רק כמה מאות קילומטרים ולא הספיק 'להיפתח' כמו שצריך אבל זו הייתה התוצאה.

נתחיל קודם עם הנתונים היבשים. ה- H-RVמגיע עם נתונים ממוצעים שמציגים מנוע בנפח 1.5 ליטר ו-132 כוחות סוס. עד כאן זה בסדר, הבעיה שהמומנט של 15.8 שמושג רק ב-4,600 סמ"ק הוא נמוך וחלש והעובדה הזו מורגשת. זה בא לידי ביטוי בעיקר בקושי בהאצות ובהאצות הביניים וגם ברעשי נסיעה בלחיצה מעט חזקה על דוושת הגז. צד נוסף שלא אהבתי בו הגיע בצורת מתלים קשים שגורמים למהמורות בכביש להגיע ישירות לגב הנוסעים, כמה חבל כי אם לא אלו הוא היה יכול להיות מושלם. באותה נשימה אני חייב לציין כמה פלוסים בחוויית הנסיעה שבאים לידי ביטוי ביציבות על הכביש (ובמראה מצוינת שמעבירה היטב את המתרחש מאחור) ובנסיעת שטח קלילה. רכב המבחן שלנו מתגלה בשטח קל ככבישי חצץ או עפר כאחד הקרוסאוברים המעניינים ביותר שנהגתי עליהם עד כה.

תא המטען שלו גדול ורחב ומאפשר להעמיס 431 ליטר – נתון יפה מאוד, שעם קיפול המושבים האחוריים בצורה מיטבית כמעט מכפיל את עצמו. מבחינת שתיית הדלק, למרות שלא מדובר ברכב היברידי הוא שותה ליטר דלק לכל 12.3 קילומטר של נסיעה משולבת, כולל מאמץ בשטח.

לסיכום מדובר ברכב 'מפונפן' שנועד לציבור מאוד מסוים – נשים מבוססות או פנסיונרים שמחפשים בעיקר רכב טוב מבית טוב שיעשה את העבודה, ייתן קצת פוזה וזהו. כל מי שמחוץ להגדרה הזו מחפש רכבים עם ביצועים חזקים ומרגשים יותר ועם כל החמידות שלו, ה H-RV הוא לא הכתובת.

בהונדה יודעים שאלו סוגי הלקוחות שלהם ולכן הם גובים עליו סכום גבוה של 138,900 ₪. זה גבוה משמעותית מהמתחרות, אבל העובדה שהוא נחטף כליל ומי שהזמין אותו כעת צריך להמתין שלשה חודשים עד שהיפנים ישלחו מלאי חדש, מוכיח שמי שנמצאים בקטגוריות הנ"ל מוכנים לעשות הכול כדי להזדכות על הונדה, ויהי מה.









הונדה גיפ מבחן דרך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד