י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

האקרים רוסים ביצעו מתקפות באמצעות פירצה בחלונות של מיקרוסופט

מיקרוסופט דיווחה כי מספר מצומצם של מתקפות פישינג בוצעו לאחרונה, והודיעה כי תוציא תיקון לפירצה בשבוע הבא

  • א' חשון התשע"ז
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



מיקרוסופט הודיעה אתמול כי קבוצת האקרים הקשורה לממשלת רוסיה, אשר תקפה מטרות פוליטיות בארה"ב, עמדה מאחורי מתקפות סייבר שניצלו פירצת אבטחה במערכת ההפעלה חלונות.

ענקית הטכנולוגיה כתבה באתר האינטרנט שלה כי מספר קטן של מתקפות פישינג בוצעו על ידי קבוצת ההאקרים סטרונטיום, הידועה גם בשם "Fancy Bear" או APT 28. לדברי מיקרוסופט, לא ידוע בינתיים על קורבנות.

במתקפת פישינג, התוקף שולח באימייל הודעות שמשתמשות במידע על הנמענים כדי לגרום להם להקליק על קישורים או לפתוח קבצים שנגועים בווירוס. מיקרוסופט מסרה כי המתקפות ניצלו פירצה בתוכנת פלאש של אדובי ופירצה נוספת בחלונות. אדובי הוציאה תיקון לפירצה ביום שני. מיקרוסופט הודיעה כי תוציא תיקון שנטע להגן על משתמשי חלונות מפני איום המתקפות החדשות ב-8 בנובמבר, יום הבחירות.

החשיפה של מיקרוסופט לגבי המתקפות החדשות והקשר לרוסיה מגיעה לאחר שוושינגטון האשימה את מוסקבה במסע התקפות חסר תקדים שנועד לשבש את מערכת הבחירות לנשיאות. בחודש שעבר האשים הממשל האמריקאי באופן רשמי את ממשלת רוסיה במתקפות על חשבונות אימייל של המפלגה הדמוקרטית, ובעקבות זאת חשיפות באמצעות ויקיליקס וגופים אחרים. רוסיה הכחישה את ההאשמות.

קישורים:
מדד S&P 500 כבר קבע: טראמפ יזכה בנשיאות ארה''ב
ציון ממוצע 57: שיא נכשלים בבחינת עורכי הדין
הכינו את כרטיסי האשראי: דיוטי פרי שני ייפתח בנתב''ג
האקר סייבר פישינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד