י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

תופעה חדשה: זמרים נגד קבוצות הווטסאפ

תופעת הפצת תכני מוזיקה ומולטימדיה ברשתות החברתיות, בעיקר בווטסאפ, ידועה לכולם. כעת, הזמרים יוצאים למלחמה על זכויותיהם. מנהל קבוצות ווטסאפ, המעלה שירים ותכנים ללא אישור, קיבל דרישה לפיצוי הזמרים. מנהל הקבוצה ל"בחדרי": "הזמרים צריכים להכיר לי טובה"

אילוסטרציה (רויטרס)
אילוסטרציה (רויטרס)

 

'המאבק נגד הצריבות' קראו לזה פעם, בעת ששיטת העתקת אלבומי מוסיקה חדשים היתה באמצעות צריבת עותק מדיסק בצורה פיראטית. מאז, הטכנולוגיה שינתה את חיינו ומאבק האמנים והזמרים למניעת העתקה פיראטית של יצירותיהם, מאבק שכבר נדם וירד מסדר היום נוכח כוחה הבלתי נגמר של המדיה החברתית, עבר ל"הורדות".

ההתפתחות המרעישה האחרונה במאבק היא פנייה, ראשונית מסוגה, לאדם פרטי אשר מנהל קבוצות ווטסאפ העוסקות במוסיקה חסידית.

בקבוצות הווטסאפ הללו הופצו מיידית, לעיתים תוך דקות משחרור אלבום מוסיקה חסידית חדש - השירים כולם, מוכנים להורדה קלה ונוחה ישירות למכשירי הסמארטפון.

מהקבוצות הללו השירים עשו דרכם לקבוצות נוספות וכך, אלבומים טריים ממש הגיעו לאלפי אוזניים בחינם, עוד בטרם הוצבו בחנויות.

כעת, הזמרים והאמנים משיבים מלחמה. במכתב שנשלח מטעם הפדרציה הישראלית לקלטות ותקליטים, נדרש מנהל הקבוצות לפצות את האמנים בסכום של 35 אלף שקל, עוד לפני התביעה המשפטית.

ממקרה זה ניתן ללמוד על הפוזיציה והאחריות שנושאים על עצמם מנהלי הקבוצות בווטסאפ.

 



מנהל קבוצות הווטסאפ שקיבל את דרישת התשלום אמר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "עשיתי העתק הדבק של השירים. אני לא השורש בסיפור הזה".

לדבריו, "לא ידעתי שזה אסור, אם הייתי יודע לא הייתי עושה את זה. כל זמר שמוציא שיר צריך לדעת שזה עניין של זמן עד שהשיר ירוץ ברשתות החברתיות".

אם לא די בכך, לטענתו, "הזמר צריך להכיר לי טובה אם אני מפרסם את השיר שלו בכך שאני מיח"צן אותו".

בשולי הדברים, נראה כי מאבק האמנים יתפוס בזמן הקרוב תאוצה, זאת במקביל לעלייה בהורדת התכנים והפצת ברשתות החברתיות. בקרב הזה כנראה שלא יהיה מנצח ברור.

ווטסאפ מוזיקה אמנים תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד