י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מפחיד: האקר השתלט על מערכת המחשב של הרכבת הקלה בסן פרנסיסקו

על פי כל המומחים, המלחמה הבאה, כידוע לכולם, תהיה מלחמת סייבר. כל המדינות נערכות לכך במלוא המרץ. דוגמה קטנה, אך חשובה, לכך נמצאה בפריצה לרשת המחשבים של הרכבת הקלה בסן פרנסיסקו ודרישת כופר מההאקר שפרץ למחשבים

גשר הזהב בסן פרנסיסקו (רויטרס)
גשר הזהב בסן פרנסיסקו (רויטרס)

על פי כל המומחים, המלחמה הבאה תתרחש במרחב הסייבר. עדויות ראשונות לכך כבר נחשפו בשנים האחרונות, אך ביתר שאת בבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב, אז נפרצו המיילים של בכירים במטה קלינטון, כאשר האצבע המאשימה הופנתה לרוסיה.

בנוסף, כעת קיים חשש כי האקרים זייפו את תוצאות ההצבעה האלקטרונית במדינות מסוימות. כל המדינות נערכות למלחמה מהסוג הזה במלוא המרץ.

ביממה האחרונה קיבל העולם דוגמה קטנה וחשובה נוספת למלחמות הסייבר כאשר האקר אנונימי הצליח לפרוץ למערכת המחשבים של הרכבת הקלה בסן פרנסיסקו, ארה"ב. המערכת נפגעה באמצעות תוכנת כופר, באמצעותה נועל ההאקר את מערכת המחשבים ודורש תשלום עבור פתיחת מחדש של המערכת.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת בארה"ב, בעקבות הפגיעה במכונות התשלום, הנוסעים זכו לנסיעות בחינם. על פי הדיווחים, החל מיום שישי נתקלו הנוסעים ברכבת בתקלות במכונות התשלום, כאשר על המסכים נכתב: "המערכת נפרצה. נא ליצור קשר לקבלת קוד פתיחה".

ההאקר דרש תשלום של 100 ביטקוין - כ-75 אלף דולר עבור מפתח ההצפנה. המתקפה פגעה בשירות המייל ובשירותי התשלום, אך לא פגעה בפעילות הרכבות.

ההאקרים פרסמו הצהרה באתר "דה וורג'", בה נכתב: "אנו לא מעוניינים להתראיין. התוכנה שלנו עובדת באופן אוטומטי ולא סימנו לה מטרה בשום מקום. רשת SFMTA היתה מאוד פתוחה ו-2,000 שרתים ומחשבים אישיים היו נגועים. אנחנו מחכים לקשר מאדם אחראי ב-MTA, אבל אנו חושבים שהם לא ירצו עסקה, אז אנחנו סוגרים את המייל מחר".
האקר הרכבת הקלה סן פרנסיסקו פריצה למחשב כופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד