י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הלומדעס של מוזס: פיקוח נפש, פינוי מודיעין עילית וחוק ההסדרה

לקראת המשך ההצבעה הדרמטית על חוק ההסדרה, שוחח 'בחדרי חרדים' עם יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מוזס, שמסביר את ההבדל בין פינוי גוש קטיף לעמונה, חושף את דעת חברי ה'מועצת' ומסכם: "צריך לפצות בכסף ושלום על ישראל" • צפו

הלומדעס של מוזס: פיקוח נפש, פינוי מודיעין עילית וחוק ההסדרה
ח"כ מוזס

חוק ההסדרה שמאיים להפיל את הקואליציה - טומן בחובו דיון למדני שעלה על שולחנם של גדולי ישראל כבר לפני ארבע שנים. יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ אליעזר מנחם מוזס מנתח את הצדדים הלמדניים בראיון ל'בחדרי חרדים', וחושף את הדיון שהתנהל בנושא בין גדולי ישראל. בנוסף, חושף מוזס כי הוא מחזיק ומטפח משפחה בת 7 נפשות - מאז גורשה מגוש קטיף.

"אז היה ויכוח למדני, באו ואמרו בשם הרב אלישיב שיש בזה 'לא תחנם', ובגלל זה צריך להצביע נגד, אבל באו אחרים ואמרו ש'לא תחנם' לא שייך לבני ישמעאלים אלא לעובדי עבודה זרה בלבד, וכדברי הרמב"ם שהמסגד הוא לא כמו המנזר, ולפי כל התאוריה הזאת – היה ויכוח והיו כאלה שאמרו לנו 'שב ואל תעשה עדיף' ולכן לא הצבעתי אז", סיפר מוזס ל"בחדרי חרדים" בהתייחסותו להצבעה שהתקיימה בשנת 2012 - ממנה כאמור הוא נעדר יחד עם יעקב ליצמן, בעוד שמשה גפני ואורי מקלב הצביעו נגד החוק, ואילו ח"כ ישראל אייכלר הצביע בעדו.



ומה שונה אז והיום שאתם מתכוונים להצביע בעד חוק ההסדרה?

"מכיוון שמה שקרה מאז ועד היום – דבר מסוכן ביותר, הלך והתפתח, אחרי ההתנתקות היה פינוי בתי האולפנה, וכעת פינוי של עמונה, וראינו איזה נזק נפשי וגופני למפונים ולמשפחות שלהם, ונשקלת כאן שאלה חדשה של ממש פיקוח נפש, ואסור לנו לתת את העניין הזה שחלילה יתחילו לפנות כל מקום – כשבא איזה מישהו עם איזה כתב מלפני 60–70 שנה שהיה לו כאן קרקע. שישלמו להם פיצויים ושלום על ישראל".

אתה אומר ש'פיקוח נפש' דוחה את האיסור של 'לא תחנם'?

"אני מחזיק ומטפח משפחה שגורשה בהתנתקות ואני יודע איזה משבר הם עברו, כאשר היה להם מכל טוב, היום הם שבעה ילדים, המשפחה התפרקה והיא סובלת נפשית וגופנית, ואני רוצה לומר לך שהדבר הזה הוא בגדר פיקוח נפש היום, וכפי שאמרתי – לא יתכן שכל דבר באים ומספרים היום 'היה לי קרקע שם וקרקע שם', צריך לפצות אותו בכסף ושלום על ישראל".

מה הרבי מויז'ניץ הורה לך לעשות בהצבעה על חוק ההסדרה הנוכחי שעומד על הפרק?

"אנחנו כפופים למועצת גדולי התורה - ואנחנו נעשה בדיוק את מה שהם אומרים, אבל השיקול המרכזי שעומד היום אחרי הסיפור של בתי האולפנה, אחרי ההתנתקות ומה שהולך להיות עכשיו בעמונה, ומחרתיים יבואו גם במודיעין עילית, בקרית ספר ובביתר, יבוא מישהו וירצה להוציא את המשפחות הללו, הדבר הזה – לא יתכן".
מוזס גדולי ישראל דיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד