י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אמזון מגייסת מוחות בישראל לפיתוח החנות המהפכנית החדשה שלה

עוד עדות לכוונות של אמזון להרחיב פעילותה בישראל - לאחד המיזמים החדשניים והמסקרנים ביותר שלה: חנות שבה לקוחות יכולים להיכנס, לקחת מוצרים מהמדף ופשוט לצאת בלי לעמוד בתור ולשלם

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



האם חלק מהתרחבותה הצפויה של אמזון בישראל קשורה בחנות החדשה אמזון Go שחשפה ענקית המסחר המקוון לפני כשבועיים? לאחר חשיפת ביקורו החשאי של מייסד ומנכ"ל אמזון ג'ף בזוס בישראל, לקראת גיוס גדול של עובדים למרכז פיתוח חדש, מתברר כי חלק מעובדי החברה במרכז בחיפה מסופחים לחטיבת הפיתוח של החנות החדשה: אמזון GO.

כמו כן, מבדיקה שביצענו נראה כי ישנן מספר משרות פנויות שהפיצה אמזון באחרונה באתר המשרות הפנימי וברשת לינקדאין, בהן דרישה למומחים לראייה ממוחשבת ולמידת מכונה (לבעלי תואר דוקטור), לפעילות אמזון Go בחיפה. על פי ההודעה, משתייכת העבודה למחלקת המחקר, תחת חברת אמזון ווב סרביסס ישראל (AWS). משרה נוספת - שפורסמה לפני חודש - למהנדס מחשוב משוייכת למרכז הפיתוח במת"ם בחיפה.

בהודעה על המשרה עבור מומחי ראייה ממוחשבת לחנות אמזון GO נכתב: "אנחנו צריכים אנשים שמעוניינים להצטרף לתוכנית השאפתנית שממשיכה לדחוף את תחום הראייה הממוחשבת, למידת מכונה, מערכות מבוזרות ועיצוב חומרה. כל אחד בצוות נדרש להיות בעל אופי יזמי, ללבוש כובעים רבים ולעבוד בסביבה שדומה יותר לסטארט-אפ מאשר לחברה גדולה. בהתחשב בכך שמדובר ביוזמה בשלבים מוקדמים, תוכלו לשחק תפקיד פעיל בתהליכים עסקיים תוך שיתוף פעולה עם מספר צוותים".

>> אמזון גו - כך זה עובד:

לפני כשבועיים פתחה אמזון סופרמרקט שבו לקוחות יכולים להיכנס, לקחת מוצרים מהמדף ופשוט לצאת בלי לעמוד בתור ולשלם. החברה מסרה שהצרכנים יחויבו על המוצרים באופן אוטומטי באמצעות חשבון אמזון פריים שלהם. חיישנים יאתרו את הצרכנים כשהם ייכנסו לחנות ויתעדו את המוצרים שהם יבחרו.

עובדים של אמזון כבר יכולים לרכוש מוצרים בדרך זאת בחנות הראשונה שהחברה פתחה ליד המטה שלה בסיאטל, שייפתח לציבור בתחילת השנה הבאה. מסמכים פנימיים של החברה שהודלפו מצביעים על כך שאמזון מתכננת לפתוח 2,000 חנויות כאלה ברחבי ארה"ב.

פעילות הפיתוח המרכזית של אמזון בישראל כיום מבוססת על הרכישה של חברת אנפורנה לאבס (Annapurna Labs) שהקים אביגדור וילנץ. אנפורנה לאבס, שמעסיקה כבר קרוב ל-200 עובדים, פיתחה שבב שמגדיל את הניצולת שבשרתי הענן של אמזון ופעילותה עדיין מבוצעת מיוקנעם. בזוס הגיע למשרדי החברה על רקע התרחבות מתוכננת של מרכז הפיתוח של החברה בישראל שמבוסס על רכישת אנאפורנה לאבס השייכת כולה לאמזון.

אמזון, כך נודע ל-TheMarker, מתכננת להגדיל משמעותית את כח האדם שלה בישראל ולשם כך צפויה להיכנס לבניין חדש. המרכז החדש, שחלק מפעילותו אינה קשורה לאנפורנה לאבס, מהווה הצהרה משמעותית של החברה כי מעוניינת בכישרון הישראלי לפיתוח מוצריה השונים.

עד לאחרונה, מרבית פעילות אמזון בישראל עסקה רק בתחומים של שיווק, מכירות, תמיכה בלקוחות ותכנון ארכיטוקטורת ענן ללקוחות אמזון ווב סרביסס (AWS). פעילות נוספת של אמזון בישראל שייכת לפיתוח תחום הרחפנים של החברה.

מלבד פעילותה כקמעונאית אינטטרנט וספקית שירותי הענן הגדולה בעולם, לאמזון שירות סטרימינג שנקרא אמזון פריים וידאו, הדומה באופיו לשירות המוכר של נטפליקס. לפני מספר ימים, הודיעה החברה כי פלטפורמת השידורים זמינה מעתה ללקוחות ביותר מ-200 מדינות ברחבי העולם, לרבות בישראל. מחיר ההצטרפות לשירות הוא 3 דולר בחודש לחצי השנה הראשונה, לאחר 7 ימי התנסות בחינם.
אמזון סופרמרקט פיתוח גיוס עובדים לינקדאין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד