י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הקמת עסק: לא על הגמ"ח לבדו

החלטתם שאתם רוצים לפתוח עסק, או להרחיב את העסק הקיים למחוזות חדשים? אלא אם כן הנכם עשירים מופלגים ויש בכיסכם את ההון הנדרש, סביר להניח שתצטרכו לגייס לשם כך כספים ממשקיעים חיצוניים: גמ"חים, בנקים, חברות חוץ בנקאיות, משקיעים, בעלי הון וכיו"ב

הקמת עסק: לא על הגמ"ח לבדו
לא לגעת



על מנת שתוכלו להציג בפני המשקיעים החיצוניים את העסק העתידי, זה הזמן לבנות עבורו תוכנית עסקית: זהו מסמך ניהולי המתאר בפירוט רב את העסק העתידי ממגוון רחב של היבטים, אשר ישמש אתכם כאמור לשם הצגת העסק בפני המשקיעים הפוטנציאליים, אולם מאידך גיסא גם יהווה עבורכם, היזמים, מעין מפת דרכים הסוללת את הדרך באופן אופרטיבי מן הרגע הנוכחי עד להקמת העסק ואף לאחר מכן.

בנוסף, הואיל ובתוכנית העסקית נכללות גם תחזיות פיננסיות אודות הרווחים ותזרימי המזומנים הצפויים בעתיד, ניתן לעשות בה שימוש גם לאחר תקופת הרצה של העסק בכדי לבחון כיצד הוא הצליח לעמוד בתחזיות.

כיצד לכתוב תוכנית עסקית

למעשה תוכנית עסקית יכולה להיות שונה מעסק לעסק, אולם בכל מקרה היא חייבת לכלול התייחסויות למספר נושאים חשובים. בין היתר:

• אודות היזם: המשקיעים הפוטנציאליים ירצו בוודאי לדעת עם מי יש להם עסק, ועל כן יש לפרט בסעיף זה את הניסיון הקודם הרלוונטי, קשרים אסטרטגיים אשר עשויים להימצא שימושיים בעתיד וכדומה.

• ההזדמנות העסקית: תיאור נרחב של הרעיון העסקי, כולל נתוני אמת נוכחיים, סקירה של המתחרים בענף, תיאור מדויק ככל האפשר של קהל היעד שאמור להפוך ללקוחות, סיכונים עסקיים פוטנציאליים ואפשרויות פתרון לסיטואציות שעלולות להציב בעיות בלתי צפויות בפני היזם או הפרוייקט.

• פירוט המשאבים הנדרשים להקמת העסק, מבחינת זמן, כסף וכוח אדם. לשם כך יש לתאר את כלל התהליכים הקשורים לעסק, למנות את ההון הקיים (זה שאתם מביאים איתכם או זה שכבר גייסתם ממשקיעים אחרים) וכיצד בכוונתכם לעשות בו שימוש להקמת העסק. בהקשר זה יש לפרט עבור המשקיעים הפוטנציאליים גם את זהות המשקיעים האחרים, כולל בנקים, גמ"חים או קרנות שונות, ומהו מבנה הבעלות בעסק.

• הסביבה העסקית: יש לפרוש את התכניות שלכם למקרה של שינויים העשויים להתרחש מבחינה טכנולוגית, רגולטיבית, חברתית, דמוגרפית וכיו"ב. יש להתייחס לכל דבר שעשוי לקרות אשר תיתכן לו השפעה על העסק.

זכרו: עליכם להשקיע מאמצים רבים במחקר שוק ובאיסוף נתונים, שכן ככל שהתוכנית העסקית תהיה מפורטת ומדויקת יותר, כך היא תציג בפני המשקיעים הפוטנציאליים תמונת מצב אמיתית וכנה יותר.


הקמת עסק גמ הזדמנות עסקית משאבים כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד