י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הסכום המטורף שהרוויחה חברת 'סיטיפס' המפעילה את הרכבת הקלה בי-ם מדוחות

מיליוני שקלים הרוויחה החברה המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים במהלך ארבע השנים האחרונות • ח"כ מקלב זועם: "הדוחות ניתנים בשרירות לב, באופן דרקוני, בחוסר התחשבות, ואפשר להגיד שבחוסר אנושיות"

הרכב הקלה. צילום: דוברות איחוד הצלה
הרכב הקלה. צילום: דוברות איחוד הצלה



כשבעה מיליון שקלים הרוויחה חברת סיטיפס – מפעילת הרכבת הקלה בירושלים מדחות אשר ניתנו לנוסעים בארבע השנים האחרונות, כך עולה מתשובת שר התחבורה ישראל כץ לשאילתה שהגיש ח"כ אורי מקלב.

בתשובתו מציין השר עוד כי מתוך כשמונים אלף עירורם התקבלו רק מאה שלושים ושבעה בלבד, מקלב פנה לשר התחבורה וכתב, "בשנת 2011 החלה חברת סטיפס את פעילותה בירושלים. מאז ועד היום ניתנו דוחות רבים לכלל ציבור הנוסעים בחלקם אינם מצורה מוצדקת, כמה דוחות ניתנו עד היום, מהי העלות של הכוללת של הגביה שבוצעה עד היום וכן כמה בקשות הוגשו לביטול הדוחות ומהם סיבות בקשות הביטול וכמה מהבקשות לביטול הדוחות התקבלו".

בתשובתו למקלב פירט שר התחבורה כי בארבעת השנים האחרונות העניקה חברת סיטי פס 68,635 דוחות לנוסעים בסך של 6,932,599 שקל. השר מציין כי שנת השיא הייתה עד כה 2015, שבה ניתנו כמעט 26 אלף דוחות. בחמשת החודשים הראשונים של 2017 ניתנו 7,307 דוחות, קצב שנתי של כ־18 אלף דוחות בממוצע, השר מציין עוד כי מתוך שמונים אלף הדוחות שניתנו עד כה רק מאה שלושים ושבעה דוחות בוטלו כאשר רק כשלושת אלפים בלבד ממקבלי הדוחות אכן הגישו ערר.

"הנתונים מראים כי ברוב המקרים מדובר באנשים ישרי דרך ששילמו אך נוצרה בעיה בתיקוף כרטיסים", אומר ח"כ אורי מקלב ל"בחדרי חרדים", "הרכבת הקלה היא כלי תחבורה מהחדישים בארץ, אך המערכות הטכנולוגיות מיושנות, החברה דורשת מהאזרחים לא מיומנים לשלם במכונות מיושנות ותקולות, ואם נוצרת בעיה על האזרח לשלם קנסות. זה שערורייה, הדוחות ניתנים בשרירות לב, באופן דרקוני, בחוסר התחשבות, ואפשר להגיד שבחוסר אנושיות, בצורה מבזה ואף אכזרית. לקנסות אין שום פרופורציה למחיר הנסיעה. מדובר ביותר ממיליון שקל בשנה רווח לחברה רק מקנסות. האחריות הישירה לנושאים אלה היא של משרד התחבורה", דברי ח"כ מקלב.


מסיטיפס הרכבת הקלה בירושלים נמסר:

"סך מקבלי הקנסות הם מספר קטן יחסית לעומת עשרות מיליוני הנוסעים בשנה שמשלמים ומתקפים כחוק. שש שנים מאז תחילת הפעלת הרכבת הקלה בירושלים, ציבור הנוסעים מכיר ומבין היטב כיצד יש לתקף את כרטיס הנסיעה, וכמות הקנסות הקטנה יחסית מציגה ברובה אנשים שמנסים להתחמק מתשלום ולנצל את העובדה שמדובר באמצעי התחבורה הראשון בארץ שהינו "מערכת פתוחה" אשר עובדת על אמון, כאשר הנוסע נדרש לשלם את הכרטיס עצמאית מבלי שהוא עובר דרך בקרה של שער או של נהג. סיטיפס פועלת ותמשיך לפעול בכל נושאי האכיפה על פי הוראות משרד התחבורה ובהתאם לחוק הקובע מפורשות את חובת הרכישה ותיקוף הכרטיסים.

"מערכות התיקוף קלות לשימוש וידידותיות למשתמש ואופן השימוש מונגש ומוסבר בצורה ברורה ובולטת בשלוש שפות לטובת הנוסעים.

"במידה ונוסע טוען שקיבל חיוב שאינו מוצדק, הוא רשאי להגיש ערר. ועדה חיצונית מטעם המדינה היא שמטפלת ודנה בנושא העררים, והעובדה כי רוב רובם של העררים נדחים על ידי ועדה חיצונית של המדינה, מראה כי אנו פועלים עפ"י הוראות החוק ובהתאם להנחיות מפורשות של משרד התחבורה.
ברכבת הקלה נוסעים מדי יום כ-145 אלף נוסעים, אשר מרביתם פועלים בהתאם לכללי הנסיעה". בסקרים שנערכים באופן שוטף, הרכבת הקלה זוכה באופן קבוע לשביעות רצון גבוהה בקרב הנוסעים"
סיטיפס רכבת אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד