י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרב בעדני גם נגד גואטה: "אני לא לצידו"

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד בלעדי שבו הגר"ש בעדני - אשר נטען שהוא תומך ביגאל גואטה - מצטרף לדעתו של הגר"ש כהן: "אני אגיד על מה שכתוב בתורה שאסור שזה מותר? אומרים כאילו שאני לצידו, אני לא לצידו. רק ביקשתי מהרב תשמעו אותו. זה הכל"

הגר"ש בעדני
הגר"ש בעדני



סערת הראיון המביך – החשיפה הגדולה: לראשונה מול המצלמות - חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני, חושף את עמדתו הברורה בפרשת ח"כ יגאל גואטה, ואומר בקול נחרץ בתיעוד ווידאו שנחשף ב"בחדרי חרדים" כי לא אמר שיוותרו לו רק ביקש שישמעו אותו. "בחדרי חרדים" עם תיעוד הווידאו המלא.



כזכור, הבוקר, הגיש ח"כ גואטה מכתב התפטרות ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, זאת בעקבות פרשת הריאיון שהעניק לגל"צ, שבו הוא סיפר על השתתפותו בחתונת תועבה של אחיינו. למרות התפטרותו של גואטה – בשעות האחרונות האדמה בש"ס בוערת. גורמים שונים מפעילים לחץ מאסיבי על ביתם של הרבנים חברי מועצת החכמים במטרה להביא לקריאה שתביא לביטול מכתב ההתפטרות, בתוך ארבעים ושמונה שעות שבהן על פי חוק - גואטה רשאי לחזור בו מההתפטרות הרשמית.

כעת, הגר"ש בעדני מבהיר את עמדתו באופן נחרץ. בתיעוד הווידאו שמתפרסם כאן לראשונה הוא נשמע אומר: "וכי מותר לחלל שבת? בתורה כתוב שאסור, אנשים ברחוב - הרשעים חושבים שאני מסכים לדברים כאלה, מאמינים שאני אגיד על מה שכתוב בתורה שמותר?". תהה הגר"ש והוסיף "אני רב או לא רב? שתוק נבל ומנובל, בתורה כתוב שאסור".

על השמועות כי כביכול הוא לטובת ח"כ גואטה - הכחיש הגר"ש בעדני את הדברים ואמר בקול ברור בתיעוד שנחשף ב"בחדרי חרדים": "אני כבר אומר את זה. אומרים שאני לצידו. אני צריך לבוא ולהגיד לך, תדע, נכון, מה שעשה זה? בתורה כתוב את זה. במקום שתגידו לו מה אתם מדברים שטויות, אתם חושבים שמה שכתוב בתורה שאסור אני אגיד שמותר? אלא מה אומרים שאני לצידו. שייותרו לו שייותרו לו שיעלימו. אני לא אמרתי ככה. אני אמרתי לרב, תשמעו אותו, זה הכל".

בנוסף, בתיעוד הווידאו נראה הגר"ש בעדני אומר: "הרשעים חושבים אחרת". את הדברים אמר הגר"ש בשיחה עם אחד מגדולי התורה שביקר במעונו, והוא אף ביקש לפרסמם ברבים.

תיעוד הווידאו מגיע לאחר אינספור פרסומים אינטרסנטים בתקשורת החרדית, וזאת במטרה לפלג את מועצת חכמי התורה. הטענה המרכזית של הגורמים האינטרסנטים: חבר המועצת הגר"ש בעדני מתנגד לפיטוריו של גואטה, בעוד שנשיא המועצת ראש הישיבה חכם שלום – ממשיך להתעקש שגואטה לא ישמש יותר כח"כ.

הגורמים מנסים לפלג את המועצת בעזרת פרסומי ספינים באתרי חדשות חרדיים, אולם כעת, התיעוד שנחשף ב"בחדרי חרדים" שם סוף לשמועות בפרשת גואטה. כאמור, על פי התיעוד - נראה הגר"ש בעדני בעצמו, אומר מול המצלמה את עמדתו הברורה, ואת הבהרתו החד משמעית כי הוא מקבל לחלוטין את עמדת חכם שלום, על פיה, אין לגואטה מקום ברשימת ש"ס בכנסת ישראל.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי כששמע הגר"ש את הדברים שפורסמו, שכביכול הוא אמר שאם גואטה יתפטר הרי שהוא יפרוש מהמועצת - הוא חייך ואמר: "הכל היום פוליטיקה, אנשים משקרים בשביל פוליטיקה, לא היו דברים מעולם. שאני אפרוש?!".
יגאל גואטה שס רבי שמעון בעדני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד