ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

הכותרות בכלי התקשורת החרדיים זעזעו אותי

נפתלי סיגל, מעביר ביקורת על כלי התקשורת החרדיים המסקרים את פרשת מעצרו של יו"ר הארגון החרדי להשתלת אברים ובמיוחד את הניסוח כי הוא "חשוד בסחר באיברים" • טור ביקורת

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90



המעצר של הרב ישעיהו הבר יו"ר 'מתנת חיים', הפתיע את כולנו. אבל מה שזעזע בסיפור, זה הכותרות בכלי תקשורת חרדים: "חשוד בסחר באיברים".

"החשוד"- הרב הבר שהקים יש מאין גוף התנדבותי לטיפול בחולי דיאליזה, מכיר באופן אישי את כל הממתינים בתור להשתלה, ומקדיש שעות על גבי שעות, לייעץ להם, לתמוך, לעודד, ולבקר אותם.

הרב הבר שהקדיש את חייו להצלת נפשות, ואינו מקבל פרוטה מהארגון שבראשו הוא עומד, העלה את הנושא למודעות ציבורית. ובזכותו, 400 אנשים ניצלו פיזית, והרבה יותר מכך, ילדים, בני זוג, הורים, ניצלו נפשית.

החשד שמייחסים לו, הוא שחולים שהמתינו לקבלת השתלת כליה, תרמו כסף לארגון, ובתמורה קודמו בתור. למשטרה או למשרד הבריאות אין ראיה או עדות על קידום בתור לאותם אלו שתרמו. העובדות היחידות עליהם מושתתת החקירה, ושבעיני הפרקליטות מהווה בעיה מוסרית, היא העובדה שחולים שהמתינו להשתלה, תרמו כסף לעמותה.

התרומות לעמותה הופנו לפרסום רחב ומקיף יותר, כדי לאתר עוד תורמים פוטנציאלים, וככל שהתגלו כאלו, יותר חולים קיבלו כליה והתור שלהם התקדם.

האם חוק במדינה יכול לאסור על חולי דיאליזה המוטלים על ערש דווי, לשלם מכספם על פרסום מציל חיים - חייהם שלהם עצמם?

האם ראוי שבשביל כותרת סנסציונית, תקשורת חרדית תקריב על מזבח הרייטינג אישיות נעלה כל כך?.

נפתלי סיגל
סחר באיברים ישעיהו הבר מתנת חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד