י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ה'טלגרם' הופך לפופולרי - הגיע למיליון משתמשים

אחרי שאומצה על ידי צרכנים וסוחרי סמים ב–2017, נהפכה פלטפורמת המסרים המיידיים לנחלת הכלל • מספר המשתמשים באפליקציה מכפיל עצמו מדי שנה מאז 2015, וגם הפוליטיקאים התחילו להשתמש בטלגרם, המאפשרת העברת מידע לקבוצות רבות

ה'טלגרם' הופך לפופולרי - הגיע למיליון משתמשים
אפליקציית טלגרם. צילומסך צילום: צילום מסך



טלגרם נהפכה ללהיט בישראל: פלטפורמת המסרים המיידיים הגיעה למיליון משתמשים פעילים בינואר, והיא בצמיחה מהירה עם הכפלת בסיס המשתמשים שלה מדי שנה מאז 2015 — כך עולה מנתונים שמסרה חברת המחקר האמריקאית App Annie, שמתמחה במידע וניטור על אפליקציות מובייל, לבקשת TheMarker.

ב–2015 היו לטלגרם (בממוצע של כל חודשי השנה) כ–160 אלף משתמשים חודשיים פעילים בישראל. ב–2016 המספר עלה ל–350 אלף משתמשים פעילים. ב–2017 מספר משתמשי טלגרם בישראל כבר היה 650 אלף משתמשים' ונכון לינואר 2008 המספר זינק למיליון משתמשים.

את האימוץ של טלגרם בישראל אפשר לתאר בשלושה גלים. הגל הראשון, מאמצים מוקדמים של טכנולוגיה (Early Adopters), שנחשפו לאפליקציה והתקינו אותה בגלל שיקולים של פרטיות או פיצ'רים מתקדמים.

הגל השני הוא צרכני וסוחרי הסמים. מתחילת 2017 טלגרם נהפכה לזירה שוקקת לסחר בסמים, ברשת שמכונה טלגראס. הרשת הובילה לאימוץ טלגרם על ידי עשרות אלפים משתמשים, ואולי אף מעבר לזה. צרכני הסמים מצאו בטלגרם אלטרנטיבה בטוחה, בזכות פיצ'רים כמו הצ'אט הסודי וההודעות המתפוגגות, וגם האפשרות להקים קבוצות גדולות יותר מאשר ווטסאפ.

הגל השלישי, ממש בחודשים האחרונים, הוא בזכות ערוצי הטלגרם. גופי מדיה, עיתונאים ופולטיקאים גילו את הטלגרם כפלטפורמה נוספת טובה להעברת מסרים וידיעות ב"ערוצי חדשות". ערוצי טלגרם היא אופציה שאינה קיימת במתחרה ווטסאפ. בעקבות ערוצי המדיה האלה הצטרפה מסה גדולה של משתמשים לפלטפורמה והיא צומחת במהרה בשבועות האחרונים.

למרות האימוץ המהיר של טלגרם בישראל היא עדיין אינה מתקרבת לפופולריות של ווטסאפ בישראל, שנמצאת כמעט על כל סמארטפון. גם פלטפורמת המסרים המיידיים של פייסבוק זוכה בשימוש נרחב בישראל.

גם בעולם, טלגרם זניחה לעומת ווטסאפ. לווטסאפ יש כ–1.5 מיליארד משתמשים מול כ–200 מיליון של טלגרם. עם זאת, במדינות מסוימות, בעיקר תחת משטרים דיקטטוריים כמו איראן או אתיופיה, טלגרם נפוצה יותר.
טלגרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד