י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מר צוקרברג הולך לוושינגטון: כך תוכלו לצפות בעדות של מנכ"ל פייסבוק

היום יעיד מארק צוקרברג בשימוע משותף של הוועדה המשפטית של הסנאט ושל ועדת הסנאט לסחר, מדע ותעבורה • העדות צפויה להתחיל ב-21:15, שעון ישראל • מחר ועדת האנרגיה והסחר של בית הנבחרים תשמע את צוקרברג מעיד ב-17:00

  • כ"ה ניסן התשע"ח
גבעת הקפיטול. צילום: pixabay
גבעת הקפיטול. צילום: pixabay צילום: pixabay



לאחר שהסכים להעיד בפני הקונגרס בשבוע שעבר, מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, יבלה ביומיים הבאים (ג'-ד') בגבעת הקפיטול כדי לענות על שאלות קשות לגבי השערוריות שבהן היתה מעורבת הרשת החברתית באחרונה.

מטיוטת העדות שפירסם אתמול הקונגרס עולה כי צוקרברג צפוי להתייחס לפרשיית קיימברידג' אנליטיקה ולמעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב באמצעות הפלטפורמה שתיכנת.

העדות של צוקרברג תתבצע בשני חלקים. היום הוא יעיד בשימוע משותף של הוועדה המשפטית של הסנאט ושל ועדת הסנאט לסחר, מדע ותעבורה. העדות צפויה להתחיל ב-14:15 לפי שעון החוף המזרחי (21:15 שעון ישראל). ביום רביעי ועדת האנרגיה והסחר של בית הנבחרים תקבל את ההזדמנות לשמוע את צוקרברג ב-10:00 בבוקר לפי שעון החוף המזרחי (17:00 שעון ישראל).

מעניין יהיה לראות אם הקונגרס יחקור את צוקרברג לא רק בנוגע לאירועים הבעייתיים שבהם היתה מעורבת באחרונה, אלא גם בנוגע לפילוסופיה שלה – חיבור בכל מחיר – שגרמה לבעיות מלכתחילה. כדאי לחפש גם רמזים לכך שחברי הקונגרס שוקלים רגולציה כלשהי בתגובה, כמו גם לכך שמאמצי פייסבוק באחרונה לפתור את הבעיות יספיקו בכדי למנוע את הצורך בחקיקה מיוחדת.

"השימוע המשותף שלנו יהיה שיחה ציבורית עם המנכ"ל של החברה העוצמתית והמשפיעה הזאת לגבי החזון שלו לפתירת הבעיות שגרמו לחששות משמעותיים לגבי תפקידה של פייסבוק בדמוקרטיה שלנו, שימוש לרעה בפלטפורמה ופרטיות המשתמשים", אמר הסנאטור ג'ון תון מדקוטה הדרומית.

אפשר לצפות בשימוע היום באתר הוועדה המשפטית של הסנאט.

מחר ניתן יהיה לצפות בשימוע של ועדת האנרגיה ועדת האנרגיה והסחר של בית הנבחרים.
מארק צוקרברג גבעת הקפיטול קיימברידג' אנליטיקה ועדת הסנאט פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד