ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הרופא התעלם מתלונות המטופל שחלה בסרטן כיס השתן

4 דקות זה הזמן הממוצע שיש לרופא המשפחה לכל מטופל, והמצוקה גורמת למקרי רשלנות רבים • במשרד עו"ד אסף אודיז העוסק בתחום רשלנות רפואית עדים למקרים רבים של אבחון מחלות באיחור רב ומציעים ייעוץ ללא תשלום לכל מי שחש עצמו קורבן לרשלנות רפואית

תמונה: pixabay
תמונה: pixabay

 


מצוקת הזמן הידועה אצל הרופאים גורמת למקרים טראגיים שבהם מאובחנים מחלות באיחור רב בשל העובדה שהרופא, בד"כ רופא המשפחה, אינו מעניק את מירב תשומת הלב למטופל ולתלונותיו.

בישראל רופאי משפחה בקופות החולים בודקים 50־40 מטופלים ביום בממוצע. על פי המתפרסם, לרופא משפחה יש בממוצע רק כ-4 דקות למטופל.

רופא המשפחה הוא הרופא הראשון שאדם רואה במהלך שגרת יומו. כל כאב או מחלה מצריך תחילה את הפניה לרופא המשפחה שבמרפאת קופת החולים, והוא מחליט על דרכי הטיפול ובמקרה הצורך מפנה לבדיקת רופא מקצועי. רופא מחויב שלא להישאר אדיש כלפי תלונות של מטופלים.
במשרד עו"ד אסף אודיז העוסק בתחום הנזיקין, טופלו מקרים רבים של מקרי רשלנות רפואית באבחון מחלות קשות, בהן רשלנות רפואית באבחון סרטן כיס השתן.

עו"ד אסף אודיז מדגיש כי רופא חייב להתייחס לסימפטומים של תכיפות במתן שתן, צריבה במתן שתן, דימום גלוי בשתן, קושי במתן שתן, מקל וחומר כאשר תלונות אלה חוזרות. "בהתאם לפרקטיקה הרפואית המקובלת, גברים בעיקר מעל גיל 60, עם היסטוריה של עישון, תכיפות במתן שתן ודימום גלוי בדרכי השתן, הינם בעלי גורמי סיכון קלאסיים של סרטן שלפוחית השתן" הוא מסביר.

עו"ד אודיז מציין כי "מעקב רופא משפחה ו/או של מומחה בתחום האורולוגיה, מחייב התייחסות הדמייתית, בין היתר, בבדיקת ציסטוסקופיה הדואגת לצילום ואבחנה של כיס השתן בה ניתן להבחין בגידולים, חדירתם לכיס השתן ו/או התפזרותם. יכולת האבחון המוקדם הינה החשובה ביותר, שכן הינה יכולה למנוע נזקים עצומים לרבות כריתת כיס שתן וכריתת ערמונית ולגרום לשארית חיים נוראית מרובת סבל וכאב לרבות קיצור תוחלת חיים".

בתיקים שנוהלו ומנוהלים במשרד עו"ד אסף אודיז נבחנת הן הפרקטיקה האורולוגית המקובלת לצד הפרקטיקה האונקולוגית המקובלת, כאשר ההתוויה הרפואית, מיד עם קיומו של דימום בשתן, הינה להפנות לציסטוסקופיה ללא דיחוי, שכן על הצוות הרפואי לקחת במקום הראשון אפשרות לקיומו של סרטן כיס השתן, ועל ידי אבחון רפואי מתאים לשפר את הפרוגנוזה ואת איכות חייו של המטופל שככל ויתאחר האבחון, תוחמר הפרוגנוזה שלו הוא יאלץ לעבור כריתה של כיס השתן, לחיות עם סטומה וכמובן לחיות תוחלת חיים מקוצרת.

"פעמים רבות" אומר עו"ד אודיז "אנו נתקלים במקרים בהם, רופאים מקשרים בין בעיות אפשריות שליוו מטופלים בעברם, ומנסים לשלול כיוונים זיהומיים על ידי טיפול אנטיביוטי שהינו חסר משמעות ולעיתים שאף שולחים את מטופליהם לבדיקות בלתי יעילות לבדיקת ממצאים שגורמת לבזבוז זמן יקר מאוד בחייו של החולה, ובכך חוטאים באבחון ובביצוע אבחנה לא נכונה, ובמקרים אלה מדובר ברשלנות רפואית".

בכל הנוגע לתיקי רשלנות רפואית מסוג זה מגלה הפסיקה כי הסכומים המתקבלים בעקבות התביעה נעים בטווח של מאות אלפי שקלים עד מיליון וחצי ש''ח במקרים שבהם מדובר על כאב וסבל וקיצור תוחלת חיים בלבד, כאשר במקרים חמורים יותר של מוות אשר נגרם כתוצאה מהאבחון
המאוחר, הפיצויים שאותם יכול הלקוח לקבל מגיעים למיליוני שקלים.

משרד עו"ד אסף אודיז עוסק בניהול תביעות רשלנות רפואית משך שנים רבות ולו ניסיון רב בניהול תיקים ומתן ייעוץ מקדים בבחינת רשלנות רפואית. "ככל ועולה חשד לגרימת רשלנות רפואית, אנו מזמינים אתכם להתייעץ עמנו ללא תשלום, ואנו נדאג, כי מיטב המומחים הרפואיים יעמדו לצדכם ואנו נפעל מיצוי ולמקסום זכויותיכם".

ניתן למלא פרטים בטופס הבא ונציג יחזור אליכם עם כל הפרטים או להתקשר לעו"ד אסף אודיז בטלפון: 072-3713469

 

 

אסף אודיז רשלנות רפואית תביעות רפואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד