י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כך התיר הדיין 400 נשים עגונות • ספר חדש

הספר 'מתיר עגונות' מגולל את סיפורו של הרב שלמה זלמן צבי קליין ז"ל, שהתיר מעגינותן כ-400 נשות ישראל • כך התבצע המרדף אחר סרבני גט בכל רחבי הגלובוס

הדבקות לא הייתה מביישת לוחם בצבא
הדבקות לא הייתה מביישת לוחם בצבא



הרב שלמה זלמן קליין ז"ל מבית הדין הרבני בבאר-שבע, היה ידוע שנים רבות כאחד שניחן ביכולת התמדה, בילוש וחוש על מנת לדעת להגיע לאותם בעלים שנטשו את נשותיהן עגונות בישראל.

הרב קליין נשלח ע"י הרבנות לכל רחבי העולם על מנת להגיע לאותם גברים ולשכנע אותם במילים וברוח טובה, שעדיף לפתור את הסיטואציה אליה הם נכנסו כסרבני גט, ולהתיר את נשותיהן מהנישואין שנשארו ללא גט.

בתו של הרב קליין – חוה קליין, עורכת דין במקצועה, שוזרת בספר רק כמה מסיפורי הנדודים של "מתיר העגונות" ברחבי הגלובוס, תוך שהוא מתיר בבית בבאר-שבע את משפחתו התומכת, על מנת שיוכל בראש שקט לבצע את מלאכת הקודש של התרת מאות נשים מעגינותן.

מופלא במיוחד הוא הסיפור על המסע לדרום צרפת ביום שלג בידיעה שאחד היעדים נמצא בכפר קטן ויש להגיע אליו לפני שיחמוק הבעל גם משם: כיצד הרב קליין ננטש בשלג ע"י נהג המונית שלא הסכים להמשיך בדרך המושלגת וכך הרב ובן לוויתו הצרפתי, רב מקהילת פריז, המשיכו ברגל לכפר וכשהגיעו כבר לביתו של הנדון, נאלצו לחכות בחוץ ולאכול את האוכל הכשר שהביאו עימם מפריז.

שער הספרצילום: שער הספר
שער הספר




הדבקות במשימה לא הייתה מביישת אף לוחם צה"ל או חוקר עיקש הדבק במטרה.

מופלאה היא התושייה של הרב כפי שמופגנת בסיפורה של בתו. כיצד הרב התחלף עם מחלק העיתונים על מנת שיוכל להתקרב לדלת ביתו של הגבר הסרבן שידע שיש רק אחד שמגיע אליו כל יום עם עיתון, וכל אחד אחר אין לו כל דריסת רגל בחצר ביתו בכפר הנידח בו מצא הוא מקלט במנוסתו ממתן גט לאשתו. וכך, כמחלק עיתון גוי, ביום מושלג ובקור מקפיא, הגיע מחלק העיתון לדלת ביתו של הסרבן והצליח לדחוק את רגלו בפתח הדלת ולאחר שחדר לביתו ושוחח עמו ארוכות הצליח לשכנעו לחתום על גט כדת משה ולהתיר עוד אישה מעגינותה.

ספרה של חוה קליין מגולל עוד ועוד סיפורים מופלאים של מרדף אחר סרבני גט החל ממעבה הג'ונגל הברזילאי ועד הכלא התאילנדי. פשוט מכל רחבי הגלובוס.

בספר מובאים גם העתקי פרסומים מן העיתונות על הניסים והנפלאות שהצליח לעשות הרב קליין ז"ל ולהתיר נשים שהיו עגונות 20 ו-30 שנה מבלי יכולת לשחרר עצמן מנישואין לא ממומשים ולא רצויים שנכפו עליהן באי מתן גט.

מאז הלך לעולמו הרב קליין זצ"ל, ראוי שיהיה שליח צבור אחר שימלא את מקומו ויביא מזור לכאבן של נשים עגונות רבות שנמצאות עדיין בקהל ישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד