י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רשלנות רפואית באבחון ובטיפול בשבץ מוחי

אבחון וטיפול רפואי נכונים בשבץ מוחי תורמים לשיפור משמעותי של הפרוגנוזה של המטופלים, באופן שטיפול בחלון זמנים נכון, בין באמצעותTPA ובין באמצעות צנתור מוחי, מסייעים לתפקוד תקין של הלוקים באירועים מוחיים למשך כל יתרת חייהם.

רשלנות רפואית באבחון ובטיפול בשבץ מוחי
פיקסביי

 


אירוע מוחי, שנקרא גם שבץ מוחי, מתרחש כאשר ישנה הפרעה פתאומית בהספקת הדם לרקמת המוח. ההפרעה הזאת גורמת נזק נוירולוגי אשר יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות ובהן הפרעה בדיבור, חולשה או שיתוק של הגפיים וקשיים בהליכה. לעיתים עלול אירוע מוחי לגרום למוות.
ישנם שני סוגים עיקריים של אירועים מוחיים: אירוע מוח איסכמי ואירוע מוח המורגי. אירוע מוח איסכמי נגרם בגלל קריש דם שחוסם עורק המוביל דם למוח. אירוע המורגי מתרחש בשל דימום מכלי דם במוח והוא נדיר יותר מאירוע מוח איסכמי.

תביעות משפטיות רבות העוסקות ברשלנות רפואית באבחון ובטיפול באירועים מוחיים בבתי המשפט בישראל, עוסקות בחלון הזמנים שבין תחילת האירוע המוחי ובין הגעת הלוקים באירועים המוחיים לקבלת טיפול רפואי, כאשר במסגרת חלון זמנים זה, קיימות הוראות טיפול מפורשות המחייבות את הצוותים הרפואיים לבצע הדמיה מוחית ולטפל במידת האפשר בטיפול תרופתי ממיס קרישי דם באמצעות TPA, כאשר תביעות רבות עוסקות בשאלות בהן חולף חלון הזמנים המאפשר טיפול בTPA ועולה הצורך בהתערבות הצוות הרפואי בהחמרה קלינית של המטופל תחת שאלה של ביצוע צינתור מוחי ובחינת רקמה מוחית ברת הצלה.

מפאת מורכבות המקרים השונים, ולשם בחינת קיומה של רשלנות רפואית, אנו נדרשים לצלול לרזולוציות אבחנתיות עמוקות וכך בוחנים לדוגמא באופן מקצועי, את פענוח ההדמיות המוחיות שבוצעו במטופלים, את הדיונים שבוצעו לגבי פענוחי ההדמיות, אם קוימו דיונים כלל, את הצורך בביצוע בדיקות הדמיה חוזרות, אם כלל היה צורך שכזה ואם כן, אז מדוע לא נעשה ועוד שאלות רבות ומורכבות שהתשובות להן הינה תערובת מנוסה של רפואה ומשפט.

על פי רוב, משמעות השיהוי באבחון ובטיפול גורמות לנכויות מאוד קשות ללוקים באירועים מוחיים, שעלולות לגרום לנכות מלאה וצמיתה לכל תוחלת חייו של מטופל שלקה באירוע מוחי ולחילופין למוות. אדם שיסבול מנכות נוירולוגית קשה כתוצאה מאירוע מוחי, יידרש לסיעוד מלא לכל תוחלת חייו וכפועל יוצא מכך, הרי שסכומי הפיצויים המשולמים למטופלים בתביעות רשלנות רפואית, כוללים בחובם, גם צרכים שיקומיים אלה ומגיעים להיקפים בסך מיליוני שקלים.

משרדנו ניהל ומנהל משך שנים רבות תביעות רשלנות רפואית רבות העוסקות באירועים מוחיים, תוך היעזרות בטובי המומחים הרפואיים בתחום בישראל, תוך הצלחה מרובה ואנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא כל תשלום.

ניתן למלא את הטופס הבא, ונציג יחזור אליכם עם כל הפרטים, או להתקשר לטלפון: 072-3713469



אסף אודיז שבץ מוחי רשלנות רפואית תביעות רפואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד