ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ח"כים חרדים זועמים: מודרנו מדיוני הועדה

שעות לפני פרסום חוק הגיוס החדש, חבר הכנסת מוזס מיהדות התורה בראיון זועם ל'בחדרי חרדים', תוקף את הועדה על כך שאפשרה ללפיד ולשטרן לשאת בפניה דברים, בעוד על חברי הכנסת החרדים נאסר הדבר - בטענה של צורך לשמור על 'מקצועיות' הועדה • וגם: מהם צעדיה של המפלגה האשכנזית לאחר פרסום החוק?

ח"כים חרדים זועמים: מודרנו מדיוני הועדה



שעות לפני פרסום הצעת חוק הגיוס החדשה, העניק יו"ר סיעת 'יהדות התורה', חה"כ מנחם אליעזר מוזס, ראיון זועם ל'בחדרי חרדים', בו הוא מביע זעם על מידור המחוקקים החרדים מישיבות הוועדה שגיבשה את מסקנות הגיוס, בעוד על הח"כים החרדים נאסר להשתתף בטענה כי הוועדה היא "מקצועית".

"אנחנו, מצד אחד, טוב אמרו שזה משהו מקצועי וייצא ממשרד הביטחון ומהצבא, ואז הציבור יקבל את זה. ברגע שאני שמעתי מלפיד שהוא היה שם ונתן את עצותיו ודעתו, ואלעזר שטרן מיש עתיד, אז אני ממש מתפלא", אומר מוזס.

לדבריו: "אנחנו, ה'נאשמים' וה'נידונים', לא השתתפנו - לא נתנו, אמרו הכל מקצועי. לעומת זאת לפיד, אלעזר שטרן, אהא לא פוליטיקאים מיש עתיד?!"




חה"כ מוזס הבהיר כי אין לו זעם על השר ליברמן. "אני לא בטוח ששר הביטחון היה באמצע ועקב מי מגיע ומי לא. אבל אנחנו לא רואים בזה, אני רואה את זה בחומרה. דיברו שלא יכניסו שום פוליטיקאי, ולכן הסכמנו, כדי שזה יתקבל בדעת הקהל והחוק הזה יעבור. ואז אנחנו שומעים שמיש עתיד השתתפו פה פוליטיקאים".

כאשר נשאל האם, באמצעות התפתחויות אלו, ניתן להבין מה תהיינה מסקנות הועדה, שבינתיים כאמור כבר פרסמה את מסקנותיה. "אנחנו נראה את הדו"ח ואנחנו נראה איזה טביעת אצבעות יש בדו"ח הזה", השיב הח"כ.

מוזס מוסיף כי לאחר פרסום הדו"ח "הסיעה תתכנס לישיבה מיוחדת ונלמד יחד את הדו"ח ואחרי שנגבש את דעותינו ונעביר את זה לדעת תורה". לדבריו, "בוודאי מועצת גדולי התורה יתכנסו לדון בחוק".

לסיום מתייחס יו"ר סיעת יהדות התורה ללו"ז הצפוף שנותר על לסיום כנס הקיץ שבו אמורים להעביר את הדו"ח, "אומנם אנחנו בזמן מאוד מצומצם מבחינת הזמן, מהיום בלילה צריך לספור 21 יום זה שלושה שבועות שיורד לנו מהמושב הזה ועד שיביאו את זה לקריאה ראשונה ואחרי זה שוב פעם עוד עשרה ימים עד לקריאה שניה ושלשית ונשאר ששה שבועות". לדבריו, "אני מאמין שגם ראש הממשלה וגם שר הביטחון מאוד מעוניינים להעביר את זה ולגמור את הסיפור".

"ואם לא". אומר מוזס "בוודאי שיהיה משבר, זה חייב לעבור עד סוף המושב ולא נשמע מה אומרים גדולי ישראל".
מוזס לפיד שטרןן חוק הגיוס משבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד