י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"סבתא, ספרי לי סיפור על צדיקה!" • כך נולד פרויקט

באמצע החיים החליטו יוסף וחוה לאופר לעזוב את עיסוקיהם ולהתמקד ב'פרויקט חייהם' • התוצאה: 24 ספרונים המספרים על צדקותן וגדולתן של נשות גדולי האומה

הרבנית בת שבע קנייבסקי. צילום ארכיון
הרבנית בת שבע קנייבסקי. צילום ארכיון

סיפורי נשים צדקניות, אינו דבר שכיח על מדף הספרים היהודי.

אולי דווקא בשל כך בחרו יוסף וחוה ולאופר, תושבי ביתר עילית לעמול במשך חודשים ארוכים על סדרת הספרונים שראתה אור בימים אלו וכבר הפכה ללהיט היסטורי במדפי הספרים של משפחות חרדיות רבות.

'כה עשו אימותינו', זה שם הסדרה אותו בחרו בני הזוג לאופר כתשובת המשקל לסדרת הספרים הידועה, 'כה עשו חכמינו'. מידי חודש יוצא הספרון המכיל 24 עמודים ומביא עמו את סיפורן של הצדקניות.

חוה לאופר עבדה במהלך השנים כצלמת אירועים. לאחר שעלה הרעיון במוחם של בני הזוג, נטשה את המקצוע ועברה להתעסק בהוצאת הספרונים. בעלה, יוסף לומד בימים אלו בכולל כבר מאז החתונה.

יחד הם לקחו את ניסיון החיים והידע הטכני ועמלו במשך חודשים ארוכים על סדרת הספרונים. הם גייסו צוות נשים הכולל, מחברת, מאיירת ואישה שתפקידה להגות את הנכתב.

הם פנו לבנק כדי לממן את ההוצאה וכדי להגשים את "חלום חייהם" ויצאו לדרך.

"המטרה הייתה להחזיר עטרה ליושנה ולהעניק את השאיפה לכל ילדה בישראל להיות כמו אימותינו הקדושות והנשים הצדקניות", אומר יוסף בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. הסדרה בנויה על סיפור אותו מספרת סבתא לנכדתה מידי ליל שבת אחרי הדלקת הנרות. הסיפור עצמו מסתיים בתפילה שמתפללת הנכדה לקב"ה סביב נושא המידות הנלמדים בספר.

"הבנות הצעירות שקוראות את הסיפורים, מזדהות מיד עם הילדה שמקשיבה לסיפור של הסבתא, וכמובן עם המידות והמעשים טובים של הרבניות המתוארות בסיפורים", אומרת חוה. מספר נשים שקנו את הספרונים לבנותיהן אמרו לי: "מאחורי כל איש גדול עומדת אישה גדולה-וזאת הייתה המטרה".

ליוסף וחוה לא היה רקע קודם בהוצאת ספרים, אך למרות זאת הם גייסו את כל מרצם לטובת הפרויקט שכבר הספיק להפוך לסיפור הצלחה.

הפרויקט הבא של בני הזוג הוא ספרון אודות הרבנית בת שבע קנייבסקי ע"ה. "יש סיפורים רבים, אנחנו בודקים אותם יחד עם בני משפחתה ונדאג להביא בסיפורים את דמותה המופתית". בנוסף, הם עמלים בימים אלו לתרגם את הספרונים לשלל שפות בניהם, אנגלית, צרפתית, יידיש ועוד.

לסיום הם אומרים:"בזכות נשים צדקניות אנחנו עתידים להיגאל במהרה בימינו, אמן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד