י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

צילמו אתכם וקיבלתם דו"ח? מהיום - העירייה חייבת ליידע

עיריית ת"א לא ציינה בפני תושב שנקנס בגין חניה כי קיים סרטון המתעד את המקרה. התושב התלונן בפני הנציב, ובעקבות התלונה, העירייה תציין מעתה בהודעות תשלום קנס לתושבים שעבירת החנייה שהם כביכול ביצעו תועדה בסרטון - וניתן לצפות בו במשרדיה

צילמו אתכם וקיבלתם דו"ח? מהיום - העירייה חייבת ליידע
קנס מוגדל צילום: יעקב נחומי

תושב מרכז הארץ הגיש תלונה לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימוס) דוד רוזן, במסגרתה טען שנציגי עיריית תל אביב הסתירו ממנו מידע חשוב הנוגע לדו"ח חניה שקיבל.

התושב, כך על פי התלונה, קיבל את דו"ח החנייה על כך שהחנה את רכבו בתחום תחנת אוטובוס בתל אביב, וביקש להישפט בבית משפט בגין ביצוע העבירה. לאחר עשרה חודשים זומן המתלונן לדיון בבית משפט, אולם אז, מספר דקות בלבד לפני תחילת המשפט, נודע לו על ידי התובעת כי קיים סרטון שמעיד על ביצוע עבירת החנייה.

בעקבות גילוי זה פנה כאמור האזרח לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, והתלונן על כך שהתביעה העירונית הסתירה ממנו את העובדה כי קיים סרטון המתעד את ביצוע עבירת החנייה, דבר שלטענתו פגע בזכותו לטעון את טענותיו בצורה מיטבית.

הנציב רוזן בדק את התלונה ומצא אותה מוצדקת, וציין בהחלטתו בין היתר כי "משמצאה העירייה לנקוט נגד המתלונן הליך פלילי, היה זה רשאי לעיין בכלל חומר החקירה שהוביל לנקיטת ההליך הפלילי. מדובר בזכות בסיסית ויסודית".

בעקבות בירור הקבילה והחלטת הנציב, נמסר מעיריית תל אביב כי הלקחים הופקו ומעתה בהודעות תשלום קנס על חנייה שיוציאו לאזרחים ולתושבי העיר, יצוין כי העבירה תועדה בסרטון וידאו וניתן לצפות בסרטון במשרדי אגף החנייה בעיר.

קנסות חנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד