ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"השוטרים מתעצלים - ומציקים לתושבים"

ראש העיר החרדי תוקף את המשטרה: כל היום דו"חות שווא

ראש העיר החרדית פנה במכתב נזעם למפקד תחנת המשטרה האמון על אכיפת החוק בעירו, בו הוא דורש להפסיק את חלוקת הדו"חות לתושבים בנושאים שלדבריו הינם שוליים • המשטרה: ראש העיר נפגש עם מפקד התחנה שיבדוק את הטענות

ראש העיר החרדי תוקף את המשטרה: כל היום דו"חות שווא
ראש עיריית ביתר עילית עם מפקדי משטרה צילום: משטרת ישראל

ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, פנה באחרונה למפקד תחנת משטרת עציון, רפ"ק אלי זיתון, בעקבות אכיפה משטרתית בתחומים שלדברי ראש העיר הינם שוליים.

"תחום האכיפה המשטרתית בביתר עילית מהווה מושא לתלונות קשות מצד תושבי העיר מזה זמן רב, לאור זאת הנני נאלץ לפנות אליך בנושא", כתב רובינשטיין, שבתקופת כהונתו קידם את הקמת תחנת משטרה בעיר, במבנה עירוני.

במכתב ציין רובינשטיין כי אכיפה משטרתית לחוקי התנועה הינה חובה קדושה, כורח לשמירה על חיי אדם, ומגיעה למשטרת ישראל תודה גדולה בגין פעילותכם בנושא. יחד עם זאת, טען, "מזה זמן רב מלינים תושבי ביתר עילית, כי פעילות המשטרה בעיר מוגזמת, תוך התמקדות בעבירות שוליות, דבר שנתפס כהצקה מיותרת לתושבים".

ראש העיר כתב כי "המשפט שאני שומע תדיר מהתושבים הוא 'השוטרים מתעצלים לצאת מביתר, לכן תושבי ביתר סופגים כל היום דו"חות שווא'". רובינשטיין ביקש להזכיר כי בעיר אירעו מספר תאונות קטלניות שגבו חיים אדם, "אולם רובן לא היו קשורות כלל לנהיגה בכביש. לטעמי, על פעילות האכיפה בתנועה להתמקד בנושאים החשובים, ולא באכיפה מציקה שאין לה קשר לעבירות המסכנות חיים" כתב.

בחודש תמוז תשע"ה, עוד בטרם הקמת תחנת משטרה, התראיין רפ"ק זיתון ל'בחדרי חרדים' ואמר: "ברגע שנקים תחנת משטרה, המציאות בביתר תשתנה, יפנו אלינו הרבה יותר, והשירות ישתנה". האם זו אכן תחושת התושבים? ממכתבו של ראש העיר, נראה שלא.

מפקד תחנת עציון רפ"ק אלי זיתון

הטריגר לשליחת המכתב, כך נראה, היא דו"ח משטרה לרכב, שחנה נגד כיוון התנועה בעיר והגיע בימים האחרונים לידי ראש העיר. "נדהמתי מכך! מדובר בדבר מיותר לחלוטין, הגורם נזק ציבורי רב לאמון הציבור במשטרה, הנמצא בביתר ממילא על קו תפר עדין ורגיש", כתב.

בשולי המכתב, ראש העיר ציין כי העירייה חשופה לטענות ולחצים בגין הבאת תחנת המשטרה לעיר. "שיתוף הפעולה שבין המשטרה והעירייה תלוי ביכולות ליצור הסכמה ציבורית בדבר חיוניות פעילות המשטרה בעיר. ההתעסקות בטפל במקום בעיקר, גורמת נזק רב ומיותר!" כתב רובינשטיין.

"כמי שמכיר ומוקיר את עבודת המשטרה, אני חרד מפני מצב בו תושבי ביתר ייראו חלילה במשטרת ישראל אויב. אמון הציבור במשטרה חשוב בכל מקום, בביתר הוא קריטי שבעתיים" וביקש מהמשטרה לטפל בנושא בדחיפות.

ממשטרת מחוז ש"י נמסר ל'בחדרי חרדים' בתגובה למכתבו של רובינשטיין, כי "לפני כשנה הוקמה תחנת עציון בעיר ביתר עלית. מטבע הדברים ועם הקמת התחנה, מורגשת תנועה ערה יותר של כוחות משטרה בעיר. כל זאת, במטרה להגביר את תחושת הביטחון של התושבים, נוכחות ובולטות, שיפור חיי התושבים והענקת שירות מיטבי לאזרחים".

במשטרה ציינו כי "התקבלה פנייה של ראש העיר והוא נפגש עם מפקד התחנה שציין כי יבדוק את טענותיו". עוד הוסיפו, "המשטרה פועלת ותמשיך לפעול למען ביטחונו של הציבור בעיר, בשיתוף עם כלל הגורמים".

ביתר עילית תחנת משטרה אכיפת יתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד