י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כך תצמצמו ב-50% את האפשרות להיפגע בתאונת דרכים

כדי שחופשת בין הזמנים לא תהפוך חלילה לאסון, ריכזנו עבורכם את מספר כללי בטיחות המפחיתים משמעותית את האפשרות להיות מעורב בתאונת דרכים קטלנית

כך תצמצמו ב-50% את האפשרות להיפגע בתאונת דרכים
צילום: פיקסביי

"הסיכוי של נהגים להיהרג בתאונת דרכים גדל פי 2 אם הנוסע היושב מאחוריהם אינו חגור" כך אומרת ג'סיקה ג'רמאקי, מהנדסת מחקר בכירה ב-IIHS בארה"ב, אשר ערכה מחקר בנושא. "חגורת הבטיחות היא אמצעי ההגנה העיקרי בהתנגשות חזיתית. בלעדיה הגוף עף קדימה ועשוי לפגוע במשטחים קשים ולנפץ אותם ולגרום לפגיעות חמורות לנוסעים מלפנים".

דברים אלו מקבלים משמעות מיוחדת בימי בין הזמנים בהם הוריהם על טפיהם יוצאים לתור את הארץ ועלולים חלילה לסיים את הטיול באסון, בין היתר בעקבות אי השמירה על כללי הבטיחות.

ברלב"ד (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים) מדגישים את החשיבות הרבה לחגור את חגורת הבטיחות, שכבר הוכחה לא פעם כמצילת חיים. במקרה של תאונת דרכים, חגירת חגורות בטיחות ושימוש במושבי בטיחות יוצרת את ההבדל בין פציעה קשה לפציעה קלה ואף בין חיים למוות. בכל נסיעה מתחילתה ועד סופה, על כל יושבי הרכב, מלפנים ומאחור להיות חגורים בחגורת בטיחות.

ילדים חגורים במושבים בטיחות מיוחד בהתאם לגילם ומימדי גופם. כמו כן, חשובה ההקפדה שלא להסיע נוסעים במספר העולה על מספר חגורות הבטיחות ברכב.

חגורות בטיחות והתקני ריסון הם אמצעי הבטיחות החשוב ביותר להפחתת פגיעה בנוסעים ברכב והוכחו לא פעם בעבר כמצילות חיים. שימוש נכון במושבי בטיחות ובחגורות בטיחות מפחית בכ-70% את שיעור תמותת הילדים והפגיעות החמורות ברכב, מבדיל בין פציעה קשה לפציעה קלה, ואף בין חיים למוות.

להלן כללי הבטיחות שעליכם לשנן ולזכור היטב:

חגירת חגורת בטיחות צריכה להיות הפעולה הראשונה שמבצעים אחרי שמתיישבים ברכב: בכל נסיעה, מתחילתה ועד סופה, על כל יושבי הרכב, מלפנים ומאחור, להיות חגורים בחגורת בטיחות או בכיסא בטיחות בהתאם לגילם.

דגש על אחריות הורית: ילדים אינם אחראים וחלקם גם אינם מסוגלים לחגור את עצמם.

מספר הנוסעים ברכב לא יעלה על מספר חגורות הבטיחות: נוסע שאינו חגור ברכב, גם אם מדובר בילד קטן, הופך למסה משמעותית שמוטחת בשאר יושבי הרכב בזמן תאונה.

יש להשתמש בחגורות הבטיחות ובמושבי הבטיחות בצורה נכונה ומותאמת למשתמש:

עד גיל שנתיים יש להושיב את הילדים ולחגור אותם במושב בטיחות לתינוקות (סל קל) הפונה נגד כיוון הנסיעה.

עד גיל 5 לפחות, יש להושיב את הילדים ולחגור אותם במושב בטיחות משולב עם כיוון הנסיעה, ובהמשך במושב מגביה (בוסטר) עם רצועות פנימיות.

עד גיל 10 יש להושיב את הילדים במושב מגביה (בוסטר) ולחגור אותו בחגורת הבטיחות של הרכב.

ילד מגיל 10 ניתן לחגור בחגורת הרכב בלבד אם הוא יושב כשגבו צמוד למושב הרכב, וברכיו מתקפלות בזווית של 90 מעלות בנוחות לכיוון רצפת הרכב. כמו כן, יש לוודא שחגורת הבטיחות מונחת על אגן הירכיים, חגורת הכתף מונחת במרכז בית החזה, וכי הילד אינו מחליק במהלך הנסיעה.

לגבי ילדים, שנמצאים מחוץ למסגרות החינוכיות בתקופה זו, יש להקפיד כי הם אינם חוצים כביש לבד לפני גיל 9, ורוכבים כשהם חובשים קסדה, שמצמצמת ב-50% את הסיכוי לפגיעת ראש.  

חגורת הכתף מונחת במרכז בית החזה, וכי הילד אינו מחליק במהלך הנסיעה.  

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד