ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מקיימים את ציווי התורה, מורידים רגל מהגז - ומצילים חיים

רבנים דגולים כבר המשילו את הנסיעה בכביש ל"מקום סכנה" • במיוחד בתקופת בין הזמנים: ריכזנו עבורכם מספר עצות הבטיחותיות ומעשיות כדי לצמצם את הסיכויים למעורבות בתאונות דרכים

מקיימים את ציווי התורה, מורידים רגל מהגז - ומצילים חיים
צילום: פיקסלס

הציווי 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם' מוכר לכל יהודי שומר תורה ומצוות, אולם לעיתים שוכחים הנהגים את הציווי החשוב, ונוטים לסמוך על ניסים.

אחד המאפיינים של רבים מהנהגים הישראלים הוא הנהיגה במהירות גבוהה מהמותר. יש מי שעושים זאת כחלק מחוויה, אחרים בגלל שהם ממהרים, ובגלל תירוצים רבים אחרים.

בימי בין הזמנים המשפחה הישראלית מבלה זמן רב יותר על הכבישים. יש מי שאוהב לטייל בנגב, אחרים בגליל, יש המשלבים מספר יעדים, וכבר אמרו רבנים דגולים כי הנסיעה בכביש משולה ל"זמן סכנה" וזאת עקב ריבוי האסונות בתאונות הדרכים.

אחת הסיבות המרכזיות לתאונות דרכים בישראל, היא נהיגה במהירות מופרזת. נהיגה במהירות גבוהה מהמותר מצמצמת את זמן התגובה, ומגבירה את הסיכוי לאיבוד שליטה על הרכב, על אחת כמה וכמה כשמדובר בנהג חסר ניסיון.

הקשר הישיר בין מהירויות נסיעה לבין התרחשות תאונות וחומרתן הוכח במחקרים רבים בעולם ונמצא גם במחקרים שעסקו בישראל. במדינות שהצליחו להביא לירידה במהירויות הנסיעה, נרשמה ירידה גם במספר תאונות הדרכים ובמספר ההרוגים בהן.

מודעות לכללי הבטיחות בדרכים ושמירה עליהם חשובות בכל יום בשנה, אך ברלב"ד (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים) מבקשים להדגיש את חשיבותם אף יותר בתקופת בין הזמנים, על מנת להימנע מתאונות ולמנוע אסון:

מעבר לכך שלא עוברים את המהירות המותרת, נוסעים לאט יותר, מאטים לפני צומת, בקרבת רמזור או מעברי חצייה.

חשוב להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט את הנסיעה, למשל, לפני עיקול חד או כשתנאי הראות לקויים (שמש מסנוורת למשל) וכיו"ב.

לגבי ילדים, שנמצאים מחוץ למסגרות החינוכיות בתקופה זו, יש להקפיד כי הם אינם חוצים כביש לבד לפני גיל 9, ורוכבים כשהם חובשים קסדה, שמצמצמת ב-50% את הסיכוי לפגיעת ראש.  

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד