י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חושבים על הרכב הבא שלכם? הנה 3 דברים שחשוב לדעת

תלות ברכב פרטי מביאה אנשים פרטיים בישראל להחליף אותם בתדירות גבוהה בהשוואה למדינות אחרות בעולם. עם זאת, לא כולם מבינים את המשמעות של רכישת רכב ובמאמר הבא אספנו 3 דברים שצריך לשים לב אליהם

חושבים על הרכב הבא שלכם? הנה 3 דברים שחשוב לדעת
צילום: פיקסלס

הרכב הפרטי הוא נכון להיום אמצעי התחבורה הנפוץ ביותר בישראל. בין אם הסיבה לכך קשורה לאפשרויות המימון האטרקטיביות או להיעדר תשתיות, אי אפשר להתעלם מהעובדה שאנשים פרטיים בישראל מחליפים רכבים בתדירות גבוהה גם בהשוואה למדינות מפותחות אחרות. מצד שני, זה לא אומר שכולם יודעים מה הם עושים.

הנה למשל 3 דברים שחשוב לקחת בחשבון במידה ומתחילים לתכנן את רכישת הרכב הבא:

  1. הרכב צריך להתאים אליכם עכשיו ובעתיד

הנקודה העיקרית ביותר ברכישת רכב היא התאמה לצרכי המשפחה. הרכב חייב להתאים לצרכים הנוכחיים שלכם אך גם לתכניות בעתיד. בשביל לדעת האם הרכב עונה על הציפיות תצטרכו להיכנס לעובי הקורה, לבדוק את המפרט הטכני ולא להתבייש לשאול על פרטים יבשים כגון גודל תא המטען, המרחק בין המושב הקדמי והאחורי, מערכות הבטיחות וכן הלאה.

רכב שיתאים אליכם עכשיו ובעתיד יחסוך עבורכם זמן וכסף. למעשה, משתלם לכם להשקיע עוד כמה אלפי שקלים ברכב שישרת אתכם כמה שנים קדימה, מאשר לספוג עכשיו את ירידת הערך ועוד כמה חודשים לעשות זאת שוב כי התכנון המקורי היה שגוי.

  1. יש דרכים שונות להשיג מימון

חשוב גם לדעת שיש דרכים שונות להשיג מימון ולא חייבים לרוץ לבנק ולשעבד את חשבון העובר ושב. ראשית, אפשר לפנות ישירות ליבואן ולברר על הלוואה במסלול חוץ בנקאי שמאושרת במהירות וללא צורך בהעמדת ערבים ובטחונות. שנית, ניתן להשיג מחירים מעולים על רכבי 0 קילומטר ולממן אותם בשיטה של ליסינג תפעולי או מימוני.

בחרו רכב שידרוש מכם הוצאה חודשית סולידית אך יציבה. חשבו את עלויות החלפת הרכב והקדישו קצת זמן לקבלת הצעות מחיר מחברות הביטוח. זכרו שרכב חדש למשל יעלה יותר, אך הוא יחסוך עבורכם בהוצאות הדלק והאחזקה. מנגד, על רכב משומש וישן תשלמו פחות אבל תבקרו לעיתים קרובות במוסך.

  1. רכב הוא מוצר ולא השקעה

מי שחושב על הרכב הבא שלו צריך לזכור שלא מדובר בהשקעה אלא במוצר מתכלה. רכב מאבד עשרות אחוזים מהערך שלו ברגע שבו הוא עולה על הכביש, לכן השאלה איזה דגם לקנות כדי למנוע אובדן ערך מן הסוג הזה היא בכלל לא רלוונטית.

בסופו של דבר, רכב הוא כלי שאמור לשמש אתכם לצרכים שונים ולסייע גם למשפחה המורחבת. את הרכב בוחרים לפי שיקולי בטיחות, תקציב והעדפות אישיות ותוך מחשבה לטווח ארוך. כל עוד תשתמשו בפרמטרים האלה, תוכלו גם להשיג מימון אטרקטיבי ולהחליף את הרכב במהירות.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד