ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
התחבורה בבין הזמנים

כצאן לטבח: הצלם שנתקע בתחנות זועק

זה כבר הפך לריטואל קבוע כמידי 'בין הזמנים': התחבורה הציבורית מירושלים לבני ברק - קורסת • בטור כואב מספר הצלם יהודה פרקוביץ' את שאירע עם המשפחות

העומס על האוטבוסים. צילום: יהודה פרקוביץ
העומס על האוטבוסים. צילום: יהודה פרקוביץ

מאות אנשים, נשים וטף המתינו ביום רביעי האחרון לא פחות משעתיים רק כדי שהאוטובוסים של קווי 402, היוצאים מירושלים לכיוון בני ברק, ייקחו אותם לביתם.

מדובר במשפחות שלמות שחיכו בתחנות ברחובות ירושלים החל מהשעה 23:00 ועד לשעות הקטנות של הלילה. בחברת 'אגד' ובחברות נוספות 'שכחו' כנראה שמדובר היה בימי 'בין הזמנים', זמן שבו משפחות ברוכות ילדים רבות עולות ליהנות מעיר הקודש.

זה כבר הפך לזוועת עולם: אוטובוס ועוד אוטובוס עובר בתחנות השונות בירושלים בימי 'בין הזמנים', כאשר כל אוטובוס מלא יותר מקודמו. מה שמוביל אל המסקנה העגומה שככל הנראה בחברות התחבורה השונות לא תגברו את מערך האוטובוסים לכיוון העיר בני ברק.

כך למשל: בתחנות קרית בעלזא, שרי ישראל, בנייני האומה, וכן היציאה מהעיר - מול גבעת שאול - אנשים המתינו עם טפיהם במשך שעתיים ואף יותר. כאמור, כל האוטובוסים שעברו התמלאו כבר בתחנות הראשונות ולא היה למי לפנות בשעות האלו.

אני, שהייתי בירושלים, ראיתי שהשעון מראה כבר על השעה 1:00 בלילה, וכבר שעה שאני בתחנה ואין פתרון - אז פניתי למספר חברים שיעזרו, התחילו לתת לי טלפונים של עוזרים של חברי כנסת חרדים שלא ענו או שענו שהם לא יכולים לעזור בשעה כזו מאוחרת, חלק אף הקשו עליי "מדוע אתה מעיר אותי מהשינה?".

(חוסמים את האוטובסים בחוסר ייאוש. צילום: יהודה פרקוביץ)

בצר לי החלטתי לפנות לסגן ראש העיר, יוסי דייטש. סיפרתי לו את הסיפור על הבלאגן הגדול בתחנה בה אני נמצא ושכעת השעה 1:15 בלילה - ואנשים, נשים וטף נרדמים על כיסאות התחנה מתוך ייאוש. דייטש היה היחיד שניסה לעזור לי והתקשר שוב לברר האםם האוטובוסים בדרך.

כאשר ראיתי שהשעה 1:30 בלילה החלטתי להזמין מונית 'ספיישל' לבני ברק. היו נהגי מוניות שעצרו בתחנה ובקשו 300 שקל. אלא שבדיוק בזמן שהמונית הגיעה - הגיעו גם 2 אוטובוסים של 402, הפעם הם היו רק 'כמעט מלאים', והעלו אנשים אפילו בעמידה.

כשיצאתי, ראיתי שגם התחנה הבאה מלאה במשפחות. נעצרתי ושאלתי "ממתי מחכים?". אמרו לי שיש אנשים שמחכים עוד מ-12 בלילה לאוטובוס, אולם לא דובים ולא יער.

והמסקנה העולה מכל האמור: הגיע הזמן שבתקופות עמוסות של חגים וימי 'בין הזמנים' - יוסיפו הגורמים הרלוונטיים חברה נוספת שתעשה קו מתוגבר מבני ברק לירושלים. הציבור החרדי הולך וגדל בלעה"ר, וחברת 'אגד', כמו גם חברות נוספות, לא יכולות להשתלט על כל המערך לבדן.

קריסת תחבורה ירושלים בין הזמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד