י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הודף את המתקפות

השר ממשיך להתגונן: "כל מי שמותח עליי ביקורת לא עשה כלום"

שר התחבורה לא מתרגש מהביקורת שנמתחת נגדו על החלטתו לבטל את עבודות בניית הגשר שתוכננו לשש השבתות הקרובות ואומר, "כל מי שמותח עליי ביקורת לא עשה כלום" | נתניהו העביר מסר אמש לכץ | והכתבת החילונית נגד חולדאי: "לא צריך את הגשר הזה - זה קישוט"

השר ממשיך להתגונן: "כל מי שמותח עליי ביקורת לא עשה כלום"
ישראל כץ צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר התחבורה ישראל כץ ממשיך גם הבוקר (חמישי) לדבוק בהחלטתו לבטל את העבודות לבניית גשר יהודית מעל נתיבי איילון בשבת, וטוען כי יש חשיבות גדולה יותר לסיום העבודות על קו הרכבת לירושלים.

בראיון שהעניק הבוקר לרן בנימיני בכאן רשת ב' אמר השר, כי "החשיבות הלאומית והכלכלית של הרכבת עולה פי מיליון מגשר הולכי רגל", עם זאת הוא סירב להתחייב שלא יתרחש חילול שבת באמצעות העבודות על קו הרכבת לירושלים.

לגופו של עניין, הסביר כץ את החלטתו, "כמו שאין לסגור את נתיבי איילון באמצע השבוע, כך לא צריך לעשות את זה בשישה סופי שבוע, רק כדי לבנות גשר הולכי רגל", וממשיך לטעון כי מדובר בצעד מכוון שעשה ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, לקראת הבחירות המקומיות הקרובות. "המציאות בנתיבי איילון בחודשים הקרובים, היא עבודות חישמול כדי להשלים את הקו לירושלים. בעניין הגשר צריך שיקול דעת. הרכבת תשרת מאות אלפי אנשים. זה לא כמו גשר להולכי רגל".

כץ התייחס לביקורת שנמתחת נגדו והסביר: "אני מודע לזה שיש פה מתקפה רבתית. קודם כל חולדאי, לא היה כשפוצצתי את הגשר לרכבת הקלה בתל אביב. כל מי שמותח עליי ביקורת לא עשה כלום. גם מה שגבאי מבטיח לעשות - אני עשיתי מזמן". הוא גם ציין בראיון כי הוא שמח על כך שראש הממשלה הצטרף לעמדתו בנוגע להחלטה לעצירת העבודות.

מאוחר יותר עלה לשידור גם השר צחי הנגבי, ממפלגתו של כץ (הליכוד) והתייחס גם הוא לסערת עבודות הגשר: "באופן טבעי, יש לנו שותפות דתיות וחרדיות בקואליציה ותפקידנו למצוא פתרונות שמשרתים את הציבור. אני מקווה שתימצא הנוסחה הגואלת שתאפשר לבצע עבודות תשתית בלי לייצר מהומה בכבישים".

(ישראל כץ לצד נתניהו במליאת הכנסת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הכתב הפוליטי מיכאל שמש דיווח הבוקר בשידור, כי ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה יואב הורביץ, התקשר אמש לשר ישראל כץ והביע את שביעות הרצון של נתניהו מהראיון שנתן כץ ל'חדשות'. כמו"כ הורביץ הביע בשיחה את תמיכת רוה"מ בעמדת השר כץ.

בתוך כך, כתבת 'דה מרקר' מירב מורן, נתנה אמש ב'כאן11' זווית ראייה אחרת על משבר הגשר באיילון ותקפה את ראש העיר חולדאי: "עובדים עלינו בעיניים, אף אחד לא מדבר על כך שלא צריך את הגשר הזה. זה קישוט שרון חולדאי יתהדר בו. זה רון חולדאי – לקחת כסף ולזרוק אותו לפח".

כזכור, בראיון תקיף שהעניק אמש השר ישראל כץ ל'חדשות', הוא הבהיר כי הוא מבטל את העבודות לבניית הגשר ודוחה אותם בחצי שנה: "אני לא הולך לאשר את ביצוע העבודות בנתיבי איילון לא בסופי שבוע וגם לא באמצע השבוע! ההודעה שהוציא חולדאי דרך נתיבי איילון היא הודעה פוליטית מוזרה. חולדאי לא יקבע מתי לחסום את איילון", הבהיר השר. 

בנוסף, כץ הצדיק את החרדים ואמר, "לפני שנתיים הייתי בעימות עם החרדים כי חשבתי שהם לא צודקים, אבל הפעם אני חושב שהם צודקים, העבודות יידחו בשלב זה בחצי שנה".

 

ישראל כץ גשר בניית גשר גשר יהודית נתיבי איילון רון חולדאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד