י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

גלנט סיכם: נאיץ את תכנית האב של העיר החרדית "דורות עילית"

בפגישה שהתקיימה השבוע בשומרון בין שר השיכון גלנט לראש המועצה יוסי דגן ויזמי "דורות עילית" סוכם לקדם במרץ את התכניות • גל ביקושים בקרב משקיעים בציבור החרדי להשקעה ב"דורות עילית"

גלנט סיכם: נאיץ את תכנית האב של העיר החרדית "דורות עילית"
צילום: יחץ

מקדמים במרץ: "נאיץ את תכנית האב הראשית לאזור העיר דורות עילית במזרח גוש דן" כך סיכמו הנוכחים במפגש שהתקיים ביום שני השבוע בשומרון, בין שר השיכון יואב גלנט לבין יזמי העיר החרדית החדשה "דורות עילית" במערב השומרון, וכן עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. מדובר בפגישה בעלת חשיבות רבה ודחיפה גדולה לפרויקט המדובר ביותר במגזר החרדי, כאשר שר השיכון עצמו יחד עם ראש המועצה מביעים אמון מלא במהלך ורצון עז לקדמו במרץ, יחד עם צוות התכנון השוקד כל העת על מלאכת התכנון.

הפגישה עם שר השיכון גלנט התקיימה לאחר ביקור השר לפני כחודשיים בשטח העיר החדשה, יחד עם ח"כים ונציגים חרדיים, ובו הביע את התרשמותו הרבה מהאזור. בראיון שהעניק לעיתונות החרדית סיפר גלנט על התרשמותו מהפרויקט: "לאחרונה ערכתי סיור בעיר 'דורות עילית' והתרשמתי מהפוטנציאל שגלום בקרקע. היא תהיה עיר חרדית לכל דבר קרוב לפ"ת וכפר סבא. בהחלט הישג משמעותי ובשורה היסטורית למגזר החרדי".

כזכור, בימים אלה מסיים צוות התכנון להכין את אישורי תכנית אב לעיר וסביבותיה, אשר תוגש בקרוב לאישור תקציבי במשרד השיכון. עבודת התכנון מתבצעת ע"י חברת התכנון "יחיאור" בעלת ניסיון רב באזורי יהודה ושומרון, ונעשית בשיתוף פעולה מלא עם משרד השיכון והמועצה האזורית שומרון בראשות יוסי דגן. תכנית האב כוללת לא רק את תכנון העיר עצמה אלא את כל המרחב הסביבתי, כמו תחבורה וצירי גישה, מענה לתחבורה ציבורית, וכן התחומים המוניציפאליים כמו מים, ביוב, איכות סביבה, מוסדות חינוך ורווחה, ועוד.

פרויקט "דורות עילית" מתוכנן על קרקע פרטית הממוקמת בין אלקנה למעלה שומרון. היא נרכשה ע"י יזמים חרדים כפתרון למצוקת הדיור החמורה השוררת במגזר החרדי. מדובר בקרקע במיקום מרכזי במזרח גוש דן, (כ-25 דקות נסיעה מבני ברק) המשקיפה על הערים פתח תקווה, ראש העין, אלעד, כפר סבא ואף לשדה התעופה בן גוריון. קיימת החלטת ממשלה לפני 25 שנים לייעוד הקרקע לבנייה, בשל היותה בעלת חשיבות אסטרטגית גבוהה.

על פי התכנית, מיועדת לקום במקום עיר חרדית חדשה כדוגמת ביתר עילית ומודיעין עילית שתיתן מענה הולם לדיור בעל אופי חרדי. הפרויקט זוכה לתמיכה רחבה בממשלה ובכנסת, הן משר השיכון דרך הנציגים החרדיים וכלה במועצה האזורית שומרון המעניקה רוח גבית לתכנית.

בעקבות סיור שר השיכון במקום והתקדמות התכניות, נרשם בתקופה האחרונה גל ביקושים גדול במשרדי הנהל השיווק של "דורות עילית" ע"י קהל משקיעים חרדי, הרואים בכך הזדמנות אמיתית להשקעה טובה ואמינה. העובדה כי מתקיימת כל העת פעילות מאומצת לקדום המהלך, הן מהצד הפוליטי והן מצד אנשי המקצוע, מחדדת את ההבנה כי מאחורי הפרויקט עומדים אנשים רציניים, שלא נחים ופועלים ללא לאות בכל המישורים כדי להביא אותו לכדי ביצוע.

יזמי העיר מציינים, כי ברגע שתכנית האב תאושר בעז"ה ע"י משרד השיכון, הפרויקט כולו יקבל דחיפה גדולה ויתכן שהמחירים אף יעלו. "זו הסיבה לביקושים הגבוהים הנרשמים היום, רגע לפני אישורי התכנית", אומרים.

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד