י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

רב מוהל או רופא מוהל? - כך תבחרו

נולד לכם בן קטן וחמוד? מזל טוב. אם אתם אנשים מסורתיים או דתיים, בוודאי תרצו לקיים את מצוות ברית מילה

רב מוהל או רופא מוהל? - כך תבחרו
צילום: פיקסביי

אך ישנם אנשים שאינם כאלו, ואף על פי כן מעוניינים כי בנם יהיה יהודי כמצוות התורה, אזי יעשו לו ברית מילה לאחר 8 ימים.

אחת התלבטויות של הורים רבים היא: האם להזמין לקיום ברית מילה רב מוהל או רופא מוהל? כדי לסבר את האוזן ולהבדיל בין הדברים, הכנו עבורכם מדריך קצר.

ההבדלים העיקריים

רופא מוהל, הוא לרוב רופא אשר סיים לימודי רפואה כנדרש ולמעשה, מלבד לימודי הרפואה הוא גם עבר קורס מיוחד לביצוע ברית מילה. רופא מוהל, הוא מכיר טוב יותר מאשר רב מוהל את גוף האדם בכלל ואת איבר הברית בפרט. אם אתם מחפשים את עניין הידע, ככל הנראה רופא מוהל יהיה הפתרון הטוב בשבילכם.

לעומת זאת, רב מוהל אמנם לא למד לימודי רפואה, אך כן סיים לימודי מילה הכוללים הלכות ברית מילה לפי היהדות, הכשרה מעשית, סטא'ז ארוך מידי יום וליווי צמוד למשך תקופה ארוכה עם מוהל וותיק ומנוסה. כאשר מדובר ברב מוהל עם ניסיון רב שנים, כבר לא תמצאו הבדלים בפן המקצועי בינו לבין מוהל רופא. שניהם יעשו זאת על הצד הטוב ביותר במיומנות. במידה וחשוב לכם העניין ההלכתי שיעשה כדת, כדאי כי תעזרו ברב מוהל לביצוע ברית מילה.

מה לגבי אחריות וביטוח?

בכל הקשור לביטוח או אחריות, לא תמצאו הבדלים בין מוהל רופא לבין רב מוהל. הסיבה המרכזית לכך היא: שכל מוהל חייב להירשם באיגוד המוהלים העולמי, שם מוהל מבטח עצמו למקרה שלא יבוא. אך למרות היותו של המוהל חבר בארגון המוהלים העולמי, עדיין כדאי כי תבקשו לראות תעודת ביטוח לפני שתיעזרו בשירותיו של מוהל (רב או רופא כאחד). מוהל אשר אינו מחזיק בתעודה כזו, כדאי כי תשמרו ממנו מרחק למענכם ולמען ביטחון הרך הנולד.

הבדל נוסף בין רב לרופא מוהל: רופא מוהל יגבה תשלום מלא עבור ביצוע המילה, לעומת רב אשר אסור לו לגבות תשלום עבור ביצוע המצווה (כמתנה מותר, כדרישה אסור). עוד בנושא ברית מילה.

לסיכום: אם אתם בוחרים ברב או רופא מוהל המנוסה מספיק שנים, לא תמצאו הבדלים מהותיים ביניהם. וזה בדיוק מה שעליכם לעשות - לבחור מוהל מנוסה, עם אחריות וביטוח כדי שתוכלו לקיים את מצוות המילה ללא חשש.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד