י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שמחה וקומו ממשיכים

אנחת רווחה בניו יורק: המועמד החרדי ניצח

המועמד החרדי שמחה פלדר ניצח וימשיך לכהן בסנאט הניו יורקי. גם מושל ניו יורק המכהן שנתמך על ידי החרדים ימשיך בתפקידו

אנחת רווחה בניו יורק: המועמד החרדי ניצח
שמחה פלדר/אנדרו קומו צילום: פלאש 90

אתמול התקיימה בארה"ב מערכת בחירות, שבה לחרדים היה חלק חשוב, הבחירות הכי חשובות היו על מושב בסנאט של מדינת ניו יורק, שם התמודד שמחה פלדר, סנטור אהוב ואהוד על החרדים, פלדר אמנם מתמודד על תקן דמוקרטי, אך מצביע באופן קבוע עם הרפובליקנים, כי הם יותר שמרנים, וזה מתאים לאורח החיים החרדי, הדמוקרטים רצו להדיחו, מאחר והוא משמש לשון מאזניים בכל הצבעה, אך פלדר ניצח.

עוד בחירות חשובות היו על תפקיד התובע של מדינת ניו יורק, שם ניצחה מועמדת החרדים הגברת לטישה ג'יימס, היא ידועה ביחס ההוגן שלה לחברה החרדית, ואכן החרדים עשו הכל כדי שהיא תבחר, ג'יימס היא האשה השחורה הראשונה שתכהן בתפקיד החשוב - התובעת הראשית של מדינת ניו יורק.

בנוסף, התקיימה הצבעה על תפקיד מושל ניו יורק, החרדים תמכו במושל המכהן אנדרו קומו, בשל קשריו הטובים ודאגתו לציבור החרדי, מולו התמודדה הגברת, סינתיה ניקסון, והחרדים עשו הכל כדי שקומו יבחר שוב, ואכן הצליחו בכך.

מתמודדת נוספת, מועמדת סוציאליסטית דמוקרטית ניצחה, והיא תקבל מושב בסנאט של ניו יורק, הגברת נתפסה משקרת לגבי הביוגרפיה שלה, כשסיפרה על שורשים יהודיים במשפחתה.

ג'וליה סלזאר, דמוקרטית בת 27, התמודדה על תפקיד סנטורית ברובע ה-18 של ברוקלין נגד מרטין דילן, המכהן מטעם הדמוקרטים והסוציאליסטים של אמריקה, היא קיבלה תמיכה ממנהיגת הנשים, לינדה סרסור, ממוצא פלסטיני, האוהדת את ארגון חמאס.

המועמדת סיפרה בעבר כי היא מהגרת מקולומביה וציינה כי משפחתה היגרה לארה"ב כשהיתה צעירה. אביה היה יהודי, אך למשפחה לא היה כל קשר עם הקהילה היהודית באמריקה לאחר שהגיעו לארה"ב. אך תחקיר שנערך ושפורסם ברשת 'פוקס' ניוז, גילה שהיא שיקרה.

שמחה פלדר סנאט אמריקאי בחירות אנדרו קומו מושל מדינת ניו יורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד