י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פורסמו השמות

זוג ושני אחים בין הנרצחים בטבח המחריד

בפיטסבורג שבארצות הברית מתקשים להתאושש מהטבח המזעזע שהתרחש אתמול בקהילה היהודית, בידי רוצח מתועב • פורסמו שמות הקרבנות שנהרגו בפיגוע המחריד

זוג ושני אחים בין הנרצחים בטבח המחריד
זירת הפיגוע צילום: רויטרס

לפני שעה קלה פורסמו שמות הנרצחים היהודים בהיכל בית הכנסת בפיטסבורג שבפנסילבניה, שנהרגו על קידוש השם ביום שבת בבוקר בזמן התפילה, בעת שבמקום נערכה ברית מילה, אירוע שהביא לאולם התפילה כמות אנשים גדולה מהרגיל.

בסביבות השעה 10 בבוקר נכנס רוצח לאומן, בעל השקפה ניאו-נאצית, ופתח במסע ירי מחריד שגבה את חייהם של המתפללים ואורחי ברית המילה שהתקיימה בבית הכנסת.

אחד עשר יהודים נרצחו, ועוד קבוצה מהתפללים נפצעו, ביניהם ארבעה שוטרים שהיו הראשונים להכנס לבנין.

שמות הנרצחים:

ג'ויס פיינברג 75
ריצ'רד גוטפריד 65
רוז מלינגר 97
ג'רי רבינוביץ 66
ססיל רוזנטל 59
דוד רוזנטל (אחים) 54
ברניס סימון 84
סילבן סימון (זוג נשוי) 86
דניאל שטיין 71
מלווין וואקס 88
אירווינג יאנגנר 69

מפקד זק"א בפיטסבורג שנמצא בזירה המדממת אמר, "זה אירוע טרור ראשון מסוגו באזור שלנו, המצב ישתנה עכשיו אבל לא נשבר, אנחנו העם היהודי ואנחנו נמשיך לחיות"

את הדברים אמר הרב אליסר אדמון, בריאיון לגלי צה"ל, במהלכו תיאר את המראות הקשים בזירה.

"טרגדיה גדולה, הייתי בהרבה זירות, הזירה הזאת הזכירה לי את הפיגוע במרכז הרב ב-2008, היורה רץ אחריהם לכל פינה".

"מדובר באירוע טרור ראשון נגד יהודים באזור, דבר שגרם לתושבים היהודים תחושות קשות מאד, הייתה שבת מאוד קשה מאוד, אנשים לא ידעו מה לעשות, הילדים שלי אישית קצת בטראומה מהאירוע", הוסיף הרב.

הרוצח רוברט באוורס בן 48 כתב בטוויטר לפני שיצא למסע הרצח, "אני לא יכול לראות את האנשים שלי נרצחים, הארגון HIAS מסייע להגירת אנשים לארה"ב, לא אכפת לי, אני נכנס".

הרוצח התכוון לארגון יהודי-אמריקאי שהוקם במטרה לסייע ליהודים נתיני ארצות הברית, להשיג רישיונות כניסה עבור קרוביהם שבאירופה, ולהילחם בחוקים המגבילים את אפשרות ההגירה של יהודים מארץ לארץ. בנוסף הארגון גם עוסק בפליטים מאפריקה וממדינות במזרח התיכון, על פי דיווחים בארה"ב, הרוצח התמקד בבית הכנסת הספציפי, מאחר וחברי הקהילה תמכו בפליטים מוסלמים, והוא החליט לנקום בהם, הרוצח היה נאצי מוצהר ששנא יהודים ומוסלמים.

על פי הדיווח ברשת CBS, היורה התבצר בקומה השלישית של בית הכנסת אחרי שרצח מתפללים בקומת הקרקע ובמרתף של בית הכנסת.

טראמפ אמר לאחר הטבח, כי "אני לא אוהב לראות שומרים חמושים מחוץ לבתי כנסת, אך אולי אין ברירה וצריך להציב שם חמושים". טראמפ הוסיף כי "אולי צריך להחזיר את עונש המוות בארה"ב", ואם היה שומר חמוש בבית הכנסת אולי הטבח היה נמנע.

טראמפ הוסיף: "אמריקה כולה מתאבלת על רצח המוני של יהודים אמריקנים בבית הכנסת 'עץ החיים' בפיטסבורג. אנחנו מתפללים לאלו שנספו ויקיריהם, ולבנו יוצא לשוטרים האמיצים שנפצעו קשה, התקפה האנטישמית המרושעת הזו היא תקיפה על האנושות, כולנו יחד נעבוד כדי למגר את הרעל של האנטישמיות מהעולם שלנו, אנחנו חייבים להתאחד כדי לנצח את השנאה".

התובע הכללי של ארה"ב ג'ף סשנס, אמר כי "משרד המשפטים יוסיף את האישום של 'פשע שנאה' ואישומים פליליים נוספים על הירי ההמוני בבית הכנסת בפיטסבורג, והאשמות הללו עשויות להוביל לעונש מוות". 29 סעיפים נקבעו נגד הרוצח.

פיטסבורג פיגוע ירי פיגוע מגה פיגוע פיגוע טבח פיגוע טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד