י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הוא לא ידע

ההשמצה בשידור - עלתה לפעיל ש"ס ביוקר

פעיל ש"ס יהודה אבידן ישלם לפעיל הימין ברוך מרזל 18,000 שקל בגין השמצה בשידור חי | מרזל: "ידע כל משמיץ שלא ניתן את הלחי השנייה ולא נעבור לסדר היום" | למרות דחיית תביעתו, בן גביר מרוצה: "לימדנו את אבידן לקח, שעל 'פה גדול' משלמים" | אבידן? לא שמע על פסק הדין שניתן

ההשמצה בשידור - עלתה לפעיל ש"ס ביוקר
יהודה אבידן, בן ארי, מרזל ובן גביר צילום: אמיר לוי, פלאש 90

סוף למאבק: יהודה אבידן, מהפעילים הבולטים של תנועת ש"ס, חויב אמש (שני) לפצות את פעיל הימין ברוך מרזל, בסכום של 18,000 ש"ח. מנגד, בית המשפט חייב את התובעים ד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר בהוצאות משפט בסך 2,500 ש"ח בס"ה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

ולפרטים המלאים: בחודש שבט תשע"ה, טרם הבחירות הקודמות לכנסת, בעת שפעיל הימין מרזל התמודד בתנועת 'יחד', אבידן תקף בשידור חי ברדיו 'קול חי' את מרזל וטען כי הוא "רדף את הרב עובדיה". לאחר שמרזל הודיע כי בכוונתו לתבוע את אבידן בגין הוצאת דיבה, תיקן הלה את דבריו וטען כי ד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר, הם אלה שרדפו את הרב בחייו.

בכתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד איתמר בן גביר לבית משפט השלום בירושלים, תבעו השלושה את אבידן -בסכום של ארבע מאות אלף ש"ח, בגין הפרסומים השקריים, שהסבו נזק בבחירות האחרונות. השלושה טענו כי אבידן משקר וכי הם מגיעים מבית מדרשו של הרב כהנא, שהעריך מאוד את הרב עובדיה יוסף זצ"ל וקבע כי אסור למחות מול גדולי הדור.

לטענת אבידן, בדבריו התכוון ל'רדיפה פוליטית' של "המחנה הימני הקיצוני", וזאת בין היתר באמצעות הפגנות, "בגין דעותיו שלדעתם אפשרו את חתימתו של הסכם אוסלו". לטענת אבידן, הוא כלל לא האשים את שלושת התובעים באופן אישי, אלא "את המחנה אותו הם מייצגים". עוד טען כי התביעה היא כלי לניגוח פוליטי, וכי בצלאל קאהן ודוד חכם מגישי הרדיו - שהשמיעו לטענתו דברים חמורים יותר, לא נתבעו כלל.

כאמור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מדובר בראיון שנערך ברדיו 'קול חי', בעקבות דיון בוועדת הבחירות על עתירה לפסול את מועמדותו של ברוך מרזל לכנסת. מרזל נשאל אודות עמדת אנשי ש"ס, שמחד התנגדו לדרכו ומאידך הצביעו בכנסת כנגד פסילת מועמדותו, וזה השיב. אבידן צורף לשידור והשיב גם הוא בנושא, ופירט מדוע אינו מסכים לדרכו של מרזל, שלדבריו אינו מייצג את הציבור החרדי, פועל נגד דעת "כל גדולי הדור" ותומך בעלייה להר הבית.

ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ועו"ד איתמר בן גביר בכנס בחירות ב-2014. צילום: אמיר לוי, פלאש 90

"אותו אדם ברוך מרזל וחבריו של המחנה שאליו הוא משתייך, הלכו ורדפו.. אני חושב שאדם שרדף את הרב עובדיה, הוא המחנה שלו..", אמר אבידן תוך כדי שמרזל מפסיק אותו שוב ושוב באמירות "אתה משקר". בהמשך אמר אבידן כי "ההפרדה שמנסים כל הזמן לעשות בין ברוך מרזל לאיתמר בן גביר או למיכאל בן ארי או למחנה של..".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אתמול (שני) ערב יום הבחירות לרשויות המקומיות, השופט אוהד גורדון מבית משפט השלום בירושלים פסק כי התביעה של ברוך מרזל מתקבלת, וכי אבידן ישלם לו פיצוי בסך 13,000 ש"ח וכן הוצאות משפט ושכר עו"ד בסך 5,000 ש"ח.

לעומת זאת, התביעה של ד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר - נדחתה, והם חויבו לשלם לאבידן הוצאות משפט ושכר עורך דין בסך 2,500 ש"ח, שניהם יחד.

מרזל, שניצח בתביעה אמר ל'בחדרי חרדים' לאחר החלטת בית המשפט: "ידע כל מי שמשמיץ ומוציא הלעז, שאנחנו תלמידי הרב כהנא לא ניתן את הלחי השנייה ולא נעבור לסדר היום על שקרים והוצאת דיבה נגדנו. בניגוד לאחרים המתהדרים בכבוד רבנים, מעולם לא פגענו בגדולי ישראל".

מרזל הוסיף כי "על אבידן להבין שהפוליטיקאים של ש"ס, להבדיל אלף אלפי הבדלות לא מתקרבים ברמתם לרב עובדיה. את הפוליטיקאים מותר לבקר, אבל גדול דור זה עולם אחר ואני שמח שבית המשפט קיבל את תביעתי". ומה יעשה מרזל בכסף שיקבל?, לדבריו, "את הכסף אתרום בלי נדר להדסטארט של 'עוצמה יהודית', כדי לממן את המשך המאבק בשקר ולתלמוד תורה בחברון כדי לגדל תלמידי חכמים אמיתיים".

למרות שתביעתו נדחתה, עו"ד איתמר בן גביר מרוצה. "לימדנו את אבידן לקח, שעל 'פה גדול' משלמים", אמר ל'בחדרי חרדים'. "תם העידן ולפיו זמן קצר לפני הבחירות, פוליטיקאים משמיצים ומכפישים מבלי לתת את הדין. ההחלטה חשובה ומעבירה מסר: מי שמשקר רק כדי לקושש עוד כמה קולות - ישלם", הוסיף.

'בחדרי חרדים' פנה ליהודה אבידן לבקשת תגובה וזה הופתע לגלות שפסק הדין כבר ניתן אתמול. בהמשך אמר אבידן ל'בחדרי חרדים' כי בית המשפט בפסק הדין "עצר את מחול השדים של אנשי הימין הקיצוני שמהלכים אימים בתביעות סרק". לדבריו, "ביהמ"ש דחה את תביעתם של עוה"ד איתמר בן גביר וד"ר מיכאל בן ארי ואף חייב את התובעים בהוצאות משפט ע"ס של 2,500 ש"ח בגין ניהול הליך סרק ובזבוז זמן שיפוטי יקר שלא לצורך".

באשר לתביעתו של ברוך מרזל, אמר אבידן "אי אפשר להתעלם מהעובדה שההר הוליד עכבר ומצביעה שעמדה ע"ס של 400,000 ש"ח, ביהמ"ש פסק פחות מ-3% מסך התביעה. אין ספק שמדובר בכישלון קולוסאלי של התביעה. על אף הסכום הזעום שנפסק בפסה"ד, הנחתי את עוה"ד אביעד אושרי ללמוד את פסק הדין שלדעתנו הינו מוטעה מיסודו ובכוונתי לערער גם על כך".

עו"ד אביעד אושרי, שייצג את אבידן, אמר כי "אין ספק שבית המשפט אמר את דברו כאשר דחה את תביעותיהם של עוה"ד איתמר בן גביר וד"ר מיכאל בן ארי ואף חייב אותם בהוצאות משפט בגין ניהול הליך סרק ובזבוז זמן שיפוטי יקר". לדבריו, "אני סבור שביהמ"ש שגה בכך שחייב את מרשי ולו בשקל אחד, שכן גם חיוב בסכום זניח יש בו בכדי להוות פגיעה אנושה בחופש הביטוי בספירה הציבורית. אי לכך, בכוונתי ללמוד את פסה"ד וכבר בימים הקרובים להגיש ערעור על החלטת ביהמ"ש".

יהודה אבידן איתמר בן גביר ברוך מרזל מיכאל בן ארי עוצמה יהודית הרב עובדיה יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד