י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דרמה לילית בשדה

מגדל הפיקוח לא תיפקד: הפקחית לקתה באירוע מוחי

פקחית תנועה אווירית, שהיתה במשמרת לילה, חוותה ככל הנראה מוחי וחדלה מלתפקד, הטייסים שהיו באוויר ועל הקרקע לא ידעו אם הם יכולים לנחות או להמריא והיכן 

מגדל הפיקוח לא תיפקד: הפקחית לקתה באירוע מוחי
שדה תעופה במינכן צילום: pixabay

הרשויות הפדרליות הודיעו ביום שישי, כי הם חוקרים מדוע פקחית תנועה אווירית, שעבדה במשמרת לילה לבדה במגדל הפיקוח בשדה התעופה הבינלאומי מקארן העמוס בלאס וגאס כמעט גרמה לאסון תעופה ענק.

אירוע חריג התרחש השבוע בנמל התעופה הבינ"ל בלאס וגאס, פקחית טיסה חוותה ככל הנראה אירוע מוחי, היא לא תפקדה בצורה מלאה וגרמה לחוסר הבנה גדול מצד הטייסים, הפקחית שהייתה אחראית על ההמראות והנחיתות, ועל הכוונת המטוסים שנמצאים על הקרקע, נתנה הוראות מבולבלות לטייסים.

במשך 40 דקות התנהל האירוע החמור, הטייסים הבינו שמשהו במגדל לא תקין, כמה מהטייסים החליטו לעצור ולא להמריא, ושאלו את הפקחית, "אם היא צריכה עזרה".

על פי הדיווח ברשת 'פוקס ניוז', לאחר כחצי שעה הפקחית לא השיבה יותר לקריאות מהטייסים והיא נשמעה משתנקת, לאחר כ-40 דקות פקח נוסף הגיע ושואל את הפקחית אם היא בסדר, היא לא הצליחה לענות לו, והוא החליף אותה.

עוד דווח ב'פוקס ניוז', כי פקח הטיסה השני באותה המשמרת עזב את המגדל על מנת לנוח, והוא השאיר את הפקחית לבדה, וזה מותר לפי הנהלים, אך הנהלת הFAA (רשות התעופה הפדרלית). הודיעה כי התקרית נמצאת תחת חקירה יסודית, והם ישנו את מדיניות הפיקוח במשמרת הלילה.

אירוע מוחי טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד