י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

קטע בכביש 6 מיקנעם עד תל קשיש יפתח לתנועה

קטע נוסף של כביש 6 צפון, מיקנעם עד מחלף תל קשיש יפתח מחר לתנועה • עם פתיחת המקטע השני של הכביש,  בעוד מספר חודשים, תתאפשר נסיעה בכביש 6 לאורך של כ-188 קילומטרים,  ללא רמזורים

קטע בכביש 6 מיקנעם עד תל קשיש יפתח לתנועה
Chen Leopold/Flah90

קטע נוסף של כביש 6 צפון, מיקנעם עד מחלף תל קשיש יפתח מחר לתנועה. עם פתיחת המקטע השני של הכביש, ממחלף תל קשיש למחלף סומך, בעוד מספר חודשים, תתאפשר נסיעה בכביש 6 לאורך של כ-188 קילומטרים, מבאר שבע ועד צומת סומך, ללא רמזורים.

בשל האירועים הבטחוניים בדרום הארץ, החליט השר ישראל כץ, לבטל את טקס חנוכת המקטע החדש בכביש שתוכנן היום.

כביש 6 ממשיך צפונה. קטע נוסף של כביש 6 צפון, מיקנעם ועד מחלף תל קשיש יפתח מחר (יום רביעי) לתנועה. מדובר בקטע כביש של כשבעה קילומטרים, הכולל את מנהרת יקנעם, באורך של 1.7 קילומטרים, מחלף תלת-מפלסי בתל קשיש וגשר באורך של כ-700 מטרים לכיוון צפון מזרח.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי קטע כביש זה הוא חלק מפרויקט הארכת כביש 6 צפונה, המורכב משני מקטעים באורך של 21 קילומטרים, וכולל שלוש מנהרות כפולות ביקנעם, רכסים ואיבטין, ושני מחלפים מערכתיים.

מנהרת יקנעם, הנקראת על שם ראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר, היא בעלת שלושה נתיבי נסיעה בכל כיוון, ומהווה חלק משמעותי של כביש 6 העתידי. המנהרה מתחילה בצומת יקנעם ומסתיימת באזור תל קשיש, שם הוקם מחלף מערכתי שנועד לבטל את הפקקים בצומת התישבי ולשנות את פני האזור כולו. המנהרה נחפרה על ידי חברת "שפיר הנדסה" וחברת המנהרות האיטלקית "אימפרזה פיצרוטי", באמצעות מכונת חפירה מיוחדת שהגיעה מאיטליה, במסגרת סלילת כביש 6 חוצה צפון, מיוקנעם ועד מחלף סומך.

בעוד מספר חודשים צפוי להיפתח הקטע השני של הכביש, מתל קשיש ועד סומך. אורכו של הוא כ-15 קילומטרים והוא עובר דרך מחלף העמקים עד למחלף סומך. קטע הדרך כולל שתי מנהרות: מנהרת רכסים באורך כ-2.5 קילומטרים, ומנהרת איבטין באורך של כ-560 מטרים.

הארכת כביש 6 צפונה ודרומה, מנוהלת על ידי חברת "כביש חוצה ישראל", המהוה זרוע ביצוע של משרד התחבורה. לחברה ניסיון בניהול וביצוע פרויקטי תשתית תחבורה מורכבים ורחבים והיא מנהלת גם את פרויקט הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת.

הנסיעה בקטע הכביש החדש תחויב בתשלום אגרה וכל בעלי הרכב יידרשו להירשם כמנויים בחברת כביש 6 צפון. עם זאת, מלבד הרישום, לא נדרש כל התקן מיוחד. התעריף עבור קטע הדרך השני שיפתח בעוד מספר חודשים יהיה תעריף מוזל במיוחד והמשכו של כביש שש ממחלף סומך עד לשלומי, כברי ואחיהוד, שיסלל בעתיד, יהיה ללא תשלום.

השר כץ ציין כי הארכת כביש 6 צפונה תקל על הפקקים באזור ותקצר את זמן הנסיעה בין מרכז הארץ לגליל באופן משמעותי. הכביש המואר לכל אורכו, נבנה בסטנדרטים גבוהים ביותר, תוך הקפדה על מערכות בטיחות וניהול תנועה מתקדמות והתחשבות בערכי הטבע והנוף בהם נחל הקישון, שמורת האלונים, רכס הכרמל ועוד.

"מדובר באחד הפרויקטים ההנדסיים הגדולים והיקרים ביותר בארץ, הכולל עשרה קילומטרים של מנהרות, חמישה מחלפים חדשים ותשעה גשרים באורך כולל של 4.5 קילומטרים. העלות הכוללת של הפרויקט נאמדת ב-2.5 מיליארדי שקלים. עם פתיחת המקטע השני של הכביש, ממחלף תל קשיש למחלף סומך, בעוד מספר חודשים, תתאפשר נסיעה בכביש 6 לאורך של כ-188 קילומטרים, מבאר שבע ועד צומת סומך, ללא רמזורים", הוסיף השר כץ.

יו"ר דירקטוריון כביש חוצה ישראל, חוסאם בשארה הדגיש את ניסיונה הרב של החברה ואמר כי "התמחות החברה בפרויקטים זכיינים איפשרה לה לנהל את פרויקט כביש 6 צפון ביעילות תוך הקפדה על איכות ביצועית ובטיחותית, לרווחת משתמשי הדרך". מנכ"ל כביש חוצה ישראל, דני שנבך הוסיף כי הכביש תוכנן ונבנה בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים ומצוייד במערכות טכנולוגיות מתקדמות לניהול יעיל של הכביש ולבטיחות הנהגים. "אנו ממשיכים במרץ את הקמת המקטע השני עד צומת סומך, כך שיוכל להפתח כבר ברבעון הראשון של 2019".

מנכ"ל חברת שפיר חוצה צפון, שי לינדנר ציין כי הכביש החדש הוא אחד מהפרויקטים המורכבים ביותר שנבנו אי פעם בישראל, הן מבחינת הביצוע והן במספר הרב של הרשויות, משרדי הממשלה והגורמים הרגולטוריים שהיו מעורבים בפרויקט. "בזכות ביצוע נכון, תוך שילוב של קבלני ביצוע מובילים, בשותפות עם חברת פיצרוטי ועם משקיעים פיננסיים דוגמת קרן נוי ולאומי, הצלחנו להשלים פרויקטים מורכבים בזמן שיא".

בשל האירועים הבטחוניים בדרום הארץ, החליט שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, לבטל את טקס חנוכת המקטע החדש בכביש שתוכנן היום. ההחלטה התקבלה בתיאום עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהיה אמור לקחת חלק בטקס.

כביש 6 כביש חוצה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד