י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הליכוד' לא נפגע מההסלמה'

סקר מנדטים: יהדות התורה מתחזקת - וש"ס?

סקר שמתפרסם הבוקר בעיתון 'מעריב' מפתיע במיוחד | הוא מלמד כי כוחו של הליכוד לא נפגע בינתיים מהמהלכים האחרונים - הכשלון מול חמאס והתפטרותו של ליברמן | גם אם סער בראשות הליכוד - הרי שהיא מאבדת רק מנדט | יהדות התורה מתחזקת, אולם ש"ס לא מתאוששת | מיהו המתאים ביותר לתפקיד שר הביטחון במצב שנוצר | ומי לדעת הצבור ניצח בעימות, חמאס או ישראל?

סקר מנדטים: יהדות התורה מתחזקת - וש"ס?
נתניהו, ליצמן סער צילום: מרים אלסטר/הדס פרוש/דוד כהן, פלאש 90

התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, מטבעם של דברים, העסיקה שוב את הסוקרים, אשר כל העת מנסים לבחון את המצב הפוליטי, האם סערה או דרמה זו או אחרת, גרמה לשינוי כלשהו בתמונת המנדטים, מי המרוויח ומי המפסיד מהמהלך הרגעי.

אחד מהסקרים הללו, מתפרסם הבוקר בעיתון 'מעריב סופהשבוע', בסוף שבוע שהחל בהסלמה חמורה בדרום הארץ, והסתיים בשיחות ופגישות על אודות חילופי גברא במשרדי ממשלה או שמא הולכים לבחירות מוקדמות.

מן הסקר שערך מכון המחקר 'פאנלס פוליטיקס' שבראשות מנחם לזר, עולה כי חוסר שביעות הרצון של הציבור מניהול המערכה האחרונה מול חמאס, לא ממש משפיע על תנועת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו.

על פי תוצאות הסקר שנערך שלשום (רביעי) לאחר הודעת ליברמן על כוונתו להתפטר, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הרי שהליכוד היה מקבל 30 מנדטים, (אמנם זו ירידה לעומת הסקרים הקודמים שניבאו לליכוד בין 31 ל-34 מנדטים).

המפלגה השנייה בגודלה לפי תוצאות הסקר, היא 'יש עתיד' עם 17 מנדטים. השלישית היא 'הבית היהודי' בראשות נפתלי בנט, המצפה בימים אלה להתמנות לשר הביטחון עם 12 מנדטים. 

'המחנה הציוני' בראשות אבי גבאי וציפי לבני, ממשיך להתרסק ומקבל רק 11 מנדטים בסקר, לעומת 24 המנדטים שיש לה כיום. 'הרשימה המשותפת' המורכבת מהסיעות הערביות, מקבלת גם היא מספר זהה - 11.

'יהדות התורה' מזנקת בסקר משישה לשמונה מנדטים, אחריה, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן - שעולה במנדט מששה לשבעה. מפלגת 'כולנו' של משה כחלון יורדת בשלושה מנדטים מ-10 ל-7. 

אחריהם: 'מרצ' עם 6 מנדטים, אורלי לוי אבקסיס עם 6 מנדטים גם היא, וש"ס עם 5 מנדטים בלבד - לעומת 7 כיום.

גדעון סער בראשות הליכוד

מכון 'פאנלס פוליטיקס' גם בדק מה תהיינה תוצאות הבחירות במידה והשר לשעבר גדעון סער יעמוד בראשות 'הליכוד'.

על פי תוצאות הסקר, 'הליכוד' נחלש במנדט אחד ומקבל 29 מנדטים. הימצאותו של סער בזירה משפיעה גם על תוצאותיהן של שאר המפלגות בכנסת, 'יש עתיד' תקבל 16, הבית היהודי תקבל 12, הרשימה המשותפת 11, המחנה הציוני יורד ל-10, ישראל ביתנו מתחזקת ל-8, יהדות התורה 8, כולנו 8, מפלגה בראשות ח"כ אורלי לוי אבקסיס תקבל 7, מרצ 6 וש"ס נשארת עם 5 מנדטים.

האם הציבור רוצה ללכת לבחירות?

על פי הסקר, 43% מהציבור תומך בקריאתו של השר ליברמן בעת התפטרותו - להקדים את הבחירות, לעומת 34 אחוזים שמתנגדים להקדמת הבחירות.

מי ראוי להחזיק את תיק הביטחון?

מי שמוביל את ראש הרשימה, הוא שר השיכון אלוף במיל' יואב גלנט, שדווח רבות בעבר כי הוא עשוי לרוץ בבחירות הקרובות ברשימת 'הליכוד' עם 23% הסבורים כי הוא הראוי להחזיק בתיק הביטחון. אחריו, הטוען לתפקיד - השר נפתלי בנט עם 20% התאמה. אחריהם בפער ניכר - גלעד ארדן עם 3% וישראל כץ עם 2% בלבד. - 27% מהנשאלים סברו כי אף אחד מבין ארבעת השרים - ראוי לכהן בתפקיד. 

לסיום, נשאלו 586 המשתתפים בסקר - יהודים וערבים, לגבי המערכה השבוע מול חמאס. 50% מהם סבורים כי החמאס ניצח בעימות מול ישראל, לעומת 19% שמקבלים את ההסברים שנתנה הממשלה.

סקרים גדעון סער בנימין נתניהו יהדות התורה פאנלס פוליטיקס סקר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד