י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי סערה שנמשכה תשעה ימים

כך בוחרת אל על לסיים את סאגת הטיסה וזהו הפיצוי לנוסעים

אחרי שהמדינה סערה בימים האחרונים, בעקבות טיסת 'אל על' שיצאה ביום שישי ומחשש לחילול שבת נחתה באתונה ונטען כי החרדים שנסעו בה נהגו באלימות כלפי הצוות, דבר שהוכח כשקרי, הסיפור ככל הנראה מסתיים בקול ענות חלושה, עם פיצוי מזערי, תוך נטילת אחריות רפה 

כך בוחרת אל על לסיים את סאגת הטיסה וזהו הפיצוי לנוסעים
מטוס אל על צילום: משה מילנר, לע"מ

מעט יותר משבוע מאז "טיסת השבת" של 'אל על', נראה שהפרשה מסתיימת בקול ענות חלושה. החברה לא תתנצל אלא תבהיר והנוסעים יפוצו בכרטיס טיסה.

‏בהתאם לדרישת הגרש"ב סורוצקין, כך פרסם לראשונה העיתונאי אריה ארליך בטוויטר, הבוקר (שני) תצא הודעה מטעם חברת התעופה, בה יובהר כי 'אל-על' מעולם "לא טענה לאלימות מצד נוסעים דתיים, חילונים או חרדים". זאת, למרות ההודעה הרשמית של החברה במוצ"ש פרשת ויצא - לאחר הטיסה, לפיה "חברת אל על החליטה להגיש תלונה למשטרת ישראל בגין התפרעות".

בנוסף, יינתן פיצוי לכלל נוסעי טיסה 002 מניו יורק לתל אביב - כרטיס טיסה לאירופה. החברה, כך על פי הפרסום, תציין בהודעתה כי היא מגבה את הצוות ש"פעל באופן מעורר הערכה".

‏כמו כן, החברה התחייבה בפני הרב סורוצקין, כי תוקם ועדה מיוחדת בראשות מנכ"ל החברה גונן אוסישקין, שבה יכהנו נציגים חרדיים. הוועדה תטפל בכל צרכי הנוסע החרדי, ותפתור תלונות בנושאי שמירת שבת וכשרות.

נזכיר, הפרשה החלה לפני שבוע ויומיים, כאשר טיסת 002 התאחרה משמעותית ושומרי השבת ביקשו לרדת, מחשש כי הנתיחה תהיה לאחר כניסת השבת - אך לא נענו. הטיסה יצאה באיחור ניכר בגלל עיכוב הדיילות, תוך הבטחה מפורשת שאף תועדה בוידאו, כי הנחיתה תהיה לפני כניסת השבת.

במהלך הטיסה התרעמו הנוסעים שומרי השבת והוחלט לעשות עצירת ביניים באתונה, שם הורדו אלה שכבוד השבת חשובה להם - והשאר המשיכו בטיסה לישראל. מסתבר, שמבחינת אל על שומרי שבת הינם רק מזמיני ארוחת גלאט בטיסה, כך שהוזמנו מעט מידי חדרי שינה במלון והנוסעים נאלצו לארח לשינה אנשים שאין להם איתם היכרות.

עוד בטרם יצאה השבת, התפרסמו בכלי התקשורת הבולטים בישראל, ידיעות שהכפישו את החרדים שהיו על הטיסה. נטען כי אלה נהגו באלימות מילולית, היה גם מי שטען כי נוסע חרדי הרים את ידו על דיילת. פוסטים ברחבי הרשת לכאן ולכאן, אך בעיקר נגד החרדים. חברת אל על הבהירה מצידה כי תגיש תלונה למשטרה על התפרעות.

כבר במוצאי שבת פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', כי מתארגנת תביעה של הנוסעים שומרי השבת נגד חברת אל על, באמצעות עו"ד עמית חדד שפרש ממשרדו של עו"ד יעקב וינרוט והקים משרד עצמאי.

נערכה פגישה של נוסעים עם עורך הדין, לאחר מכן נפגש הגרש"ב סורוצקין עם מנכ"ל 'אל על' גונן אוסישקין. המנכ"ל שלח מכתב לכל עובדי החברה, אולם בשום שלב לא הייתה הצהרה ברורה ומפורשת כי הנוסעים החרדים לא נהגו באלימות או בהתפרעות.

ביום שישי האחרון הציב הרב סורוצקין אולטימטום בפני 'אל על', עד ליום ראשון בערב תתנצלו, או שנחרים את החברה. אתמול (ראשון) בשעות הערב המוקדמות אף ערך טקס גזירת כרטיסי פלטיניום של החברה, כאשר אין לכך משמעות אמיתית כי אם תקשורתית.

ראשון בערב חלף, חרם לא יצא. גם בהתראה לפני תביעה שנשלח כבר בתחילת שבוע שעבר, הייתה דרישה להתנצלות והבהרה תוך שלושה ימים, כאמור גם זה לא קרה. ‏"החברה לא הטילה אשם בציבור החילוני בציבור החילוני, הדתי או החרדי", הבהירה החברה.

אל על פיצוי גונן אוסישקין הרב שלום בער סורוצקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד