י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתחת לפני השטח

חשיפה | כך 'אגד' מחללת שבת בירושלים

כך אגד מחללת את השבת. עשרות אוטובוסים בקווים בינעירוניים, נכנסים לתוככי ירושלים מידי שבוע, לאחר כניסת השבת. בין הקווים, חיפה, באר שבע, תל אביב ועוד • השיא: הקווים מרעננה ונתניה, המסיימים את מסלולם למעלה משעתיים לאחר כניסת השבת | חשיפת 'בחדרי חרדים'

חשיפה | כך 'אגד' מחללת שבת בירושלים
אוטובוס אגד בירושלים, אילוסטרציה צילום: מארק נוימן, לעמ

שקט בשקט, מתחת לפני השטח, חברת האוטובוסים הגדולה אגד, מחללת כבר מזה תקופה ארוכה את השבת בלב ליבה של העיר ירושלים, כאשר היא מובילה עשרות נוסעים מידי שבת אל תוך העיר, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

אם במשך שנים היה ידוע לכל כי ירושלים סגורה ונצורה לתחבורה הציבורית בשבת, גם החברות הכלליות ידעו לכבד את הסטטוס קוו בעיר, כאשר עשרות הנוסעים מרחבי הארץ היו נכנסים עד כמחצית השעה קודם השבת אל העיר, כדי למנוע חילולי שבת המוניים.

אלא ש'בחדרי חרדים' חושף כי מזה תקופה ארוכה שחברת 'אגד' מצליחה להפר את ההסכמות ולהוביל עשרות נוסעים שנכנסים אל העיר בשבת, בסמוך לשכונות החרדיות תוך חילול שבת המוני.

כך למשל, בשבת הקרובה פרשת מקץ, השבת נכנסת בשעה 15:57 אך אל העיר יכנסו קרוב ל- 50 אוטובוסים שונים.

האוטבוסים מגיעים ממוצאים שונים בהם חיפה, רעננה, באר שבע, תל אביב, נתניה ועוד. לפי זמני הלו"ז של אגד, הללו יסיימו את מסלולם בשעות שלאחר כניסת שבת, כשהאחרונים בהם יכנסו מרעננה ונתניה בשעה 18:49 - למעלה משעתיים לאחר כניסת השבת.

'בחדרי חרדים' פנה לקבלת תגובה בנושא מחברת אגד אך טרם התקבלה תגובה. היא תפורסם לכשתתקבל. גורם במשרד התחבורה אליו פנה 'בחדרי' הגיב שהנושא ייבדק. 

שבת אגד איש ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד