י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
על רקע שלג ומינוס 4 מעלות

הח"כ מש"ס בראיון מקפיא: אין אופציה של היום שאחרי אריה דרעי

הכתב הפוליטי של 'בחדרי', פגש באקראי את הח"כ הנמרץ מש"ס ולא פספס הזדמנות לתשאל אותו בנושאים העומדים על הפרק; הפיצול החרדי בבחירות המוניציפליות והשפעתו גם לאחריהן, חקירות השר דרעי, האם הציר עם דגל יימשך והאם בש"ס מדברים על היום שאחרי דרעי • צפו

הח"כ מש"ס בראיון מקפיא: אין אופציה של היום שאחרי אריה דרעי
חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, ש"ס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס, שהה השבת בעיירה אומן שבאוקראינה, עם צאת השבת תחת קור מקפיא וערימות שלג מסביב, תפס הכתב הפוליטי של 'בחדרי חרדים' ארי קלמן, ששבת גם הוא בעיירה, את הח"כ הנמרץ למספר שאלות בנושאים העומדים על הפרק.

תחילה נשאל הח"כ על סיבת בואו לאוקראינה הקפואה, "הוזמנתי על ידי המוסדות בקייב לסיור. זו לא הפעם ראשונה וגם לא הפעם האחרונה". מלכיאלי נפגש במהלך ביקורו עם ראש ממשלת אוקראינה ולדימיר גרויסמן ועם חברי פרלמנט בבניין הפרלמנט האוקראיני בקייב.

מלכיאלי הרחיב וסיפר כי "יש את המוסדות בקייב ויש את המוסדות באומן. מבחינתי המוסדות בקייב נמצאות במצב מביש. לראות מקומות, שאם לא המקומות האלה, הם לא יהיו מקומות יהודיים. מאות יהודים שנמצאים במוסדות של חב"ד, לדעתי כישראלי - המדינה צריכה להיות יותר מעורבת בנושא".

הראיון המלא

"וכי אין תקציב תפוצות?", שאלנו את מלכיאלי והוא השיב, "אני מתכוון כשאני חוזר לארץ, לפנות לשר התפוצות נפתלי בנט, אני רוצה לקבל הסברים, יש כ"כ הרבה כסף לתפוצות וכשאני מדבר עם מנהלי המוסדות, הם אומרים שמגיעים מעט פרוטות מהמדינה יש מדינות שמגיע יותר כסף זה ברור, ויש כסף, ואין סיבה שהם לא יקבלו והרבה, אבקש דיון בנושא בוועדת הקליטה".

ולפוליטיקה. האם אתה מרגיש שהבחירות המוניציפליות פירקו במקום מסוים את הציבור החרדי?

"אני מעדיף לדבר על עצמנו. ש"ס נכנסה מאוד חזקה למערכת בחירות ויצאה עוד יותר חזקה. כולנו מכירים את האמירות שש"ס מתרסקת, תיראו את הסקרים והיתה לנו הצלחה בכל הארץ ומה שאנחנו אומרים כל כך הרבה פעמים, שהסקר האמיתי נמצא בקלפי, ראינו את זה".

לגבי ההצלחה בבירה, אומר מלכיאלי ל'בחדרי חרדים': "בירושלים אנחנו יכולים להגיע. הפוטנציאל של ש"ס בירושלים הוא בוודאי 8-9 ונגיע לשם".

"אני שמח מאוד בהישגים של 'דגל', הסל ושיתוף הפעולה הפורה שיש בין ש"ס ו'דגל' עם כל הכלים שקיבלו ביחד וודאי יועיל לירושלים. זה לא סוד, שש"ס היתה הראשונה שבקמפיין הבחירות שלה היה משה ליאון, בזמן שאמרו לנו שאין לו סיכוי. אני חושב שארגז הכלים שקיבלו חמשת חברי המועצה, הוא ארגז מאוד גדול עם יכולות ואנחנו נראה את זה בחמשת השנים הקרובות".    

אתה מרגיש שהבחירות עדיין מורגשות, יש חוקים על הפרק שאין עם מי לדבר ב'אגודה'?

"תמיד יש מה לשפר. אני חושב שבנושאים המהותיים שזה גיוס, גיור וכותל, אנחנו נצטרך לעבוד בשיתוך פעולה מלאה אין בהם פוליטיקה. זה האידישקייט של עם ישראל".  

האם הציר שלכם עם 'דגל התורה' יימשך גם בבחירות לכנסת?

"בסוף כשהולכים בשתי רשימות, יש מאבק על כל קול כי ש"ס הולכת על כל בן אדם, ש"ס חושבת שזה הבית של כל ספרדי. איחוד רשימות לא על השולחן אבל חיבור לצדיקים, טוב להם וטוב לעולם".

פרסמנו ביום חמישי הקלטות של השר דרעי אומר שקשה לקבל שם החלטות ב'דגל התורה'.

"אני לא אוהב הקלטות, אני חושב שמה שנאמר בחדר, אני לא יודע מי הוציא את זה, זה ממש מיותר ולא אמור להיות. בסופו של דבר שיתוף הפעולה הוכיח את עצמו".

אנחנו רואים שהחרדים לא עושים כלום בעניין חוק הגיוס.

"לא כל מה שקורה מתפרסם", אומר ח"כ מיכאל מלכיאלי ל'בחדרי חרדים' ומסביר, "אין ספק שהמפלגות החרדיות מבינות טוב מאוד את השעה שנמצאת עכשיו. הדחייה בחודש וחצי מתקרבת. אני מקווה מאוד שנדע להתכנס לנוסח עד לזמן שביהמ"ש קבע".

אנחנו רואים שב'דגל התורה' אומרים, שאם לא יהיה חוק - הם לא יישארו בממשלה, ומאידך את 'אגודה' שאומרת שלא תישאר בממשלה אם החוק יעבור, איך ש"ס תנהג?

"ש"ס תעשה הכל שכל בחור ואברך בן תורה יוכל ללמוד באין מפריע". ואם לא, "ש"ס לא תחיה עם מצב שתבוא משטרה צבאית ויגררו אברך מהכולל או מהישיבה. זה יימשך".

על חקירות השר דרעי - האם בחדרים הסגורים חושבים על היום שאחרי?

"יש אחדות בש"ס, 164 חברי רשויות ו-274,000 בני אדם שמו ש"ס בקלפי. זה אמון מוחלט ביו"ר התנועה. וזה לא מגיע מחלל ריק, זה מגיע ממועצת חכמי התורה, שהיא בעצם הריבון הרוחני של התנועה - מאמינה בו. הייתי בביתו של חכם שלום כשאמר "30 שנה אני מכיר את דרעי, מעולם לא שינה ולא שיקר ולא הוסיף", זאת אומרת שש"ס אחרי אריה דרעי, אין פה בכלל מה לדבר, אין מה לפתוח. אנחנו לא קוראים כותרות, זה לא מעניין אותנו. כולנו יודעים איך נפתח הסיפור ואיפה זה נמצא היום. תראה את הכותרות לפני שנתיים והכותרות של היום ותבין לבד לאיפה זה יכול לקחת עוד".

אתה רומז שזו בעצם רדיפה?

"אין ספק שהיכולות הנדירות שיש לשר דרעי, אני חושב שהוא השר העסוק ביותר סביב שולחן הממשלה, תראה לי שר שהוא גם מנהל שלושה משרדים בפועל, חבר קבינט במשרה מלאה, יו"ר התנועה הגדולה ביותר במוניציפלי, כשהכל מתנקז אצל אדם אחד ובהצלחה כל כך גדולה, לא כולם אוהבים לפרגן. לא כולם אוהבים לראות את המהפכה הספרדית בעיצומה".

היינו כבר במקום הזה וראינו כמה רחוק זה הגיע.

"המשפט המשמעותי בסיפור הזה, הוא האמון המוחלט שיש לש"ס ביו"ר התנועה והכל מסביב זה רעשי רקע".

אתה לא מעוניין להיות יו"ר התנועה?

"אנחנו עסוקים רק בעשייה".

דרעי צריך בקרוב למנות שר לשירותי דת, אתה לא רוצה להיות שר?

"אני כל כך נהנה מהמקום שאני נמצא בו עכשיו, חוקים וחקיקה וועדות, אני מקווה שעשרות החוקים שנמצאים בקנה, שאוכל להשלים את החקיקה שלהם". 

מיכאל מלכיאלי ש"ס אומן אריה דרעי חקירות בחירות מוניציפליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד