י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מי סופר אותם?"

סוף לחופשות החרדים בטבריה? ראש העיר מתכנן לדרדר הכשרות

רון קובי, העוף המוזר מבין ראשי הערים, ממשיך לייצר פרובוקציות ושערוריות מידי יום ביומו, והפעם, הוא מתכנן להחליף את הכשרויות במלונות הכשרות בטבריה המתוירת, לכשרות של רבני 'צהר', הפועל כתחליף לרבנות | לדבריו, "רוצים להביא גוף שיודע לבדוק ולפקח בצורה הולמת"

סוף לחופשות החרדים בטבריה? ראש העיר מתכנן לדרדר הכשרות
רון קובי על רקע אחד המלונות בטבריה צילום: משה שי, פלאש 90

תושביה החרדים של העיר טבריה, מתעוררים כמידי בוקר לדרמה חרדית חדשה מבית ספרו של ראש העיר החדש רון קובי שמבקש לחלן את העיר הצפונית ולהפוך אותה ללאס וגאס, כלשונו.

הבוקר (שני), דווח ב'ידיעות אחרונות' כי קובי מבקש לשנות גם את הסטטוס הקיים בכשרות ולבחון את העברת הכשרות בבתי המלון בעיר, מכשרות הרבנות הראשית לישראל לכשרות האלטרנטיבית של ארגון רבני 'צהר', החותרת נגד הרבנות הראשית.

קובי הסביר את המהלך החדש ואמר כי "משיחות שלי עם מלונאים ובעלי עסקים בעיר יצאתי בתחושה שיש מקום לסטנדרטיזציה בנושאי הכשרות", אומר קובי. "החלטנו לאפשר גם לרבני צהר להיכנס לעיר ולדאוג שהכשרות בטבריה תהיה קודם כל תואמת לזו של מדינת ישראל. אנחנו רוצים להביא גוף שיודע לבדוק ולפקח בצורה הולמת, מבלי שיוטלו בהמשך גזירות דרקוניות על מלונאים ובעלי עסקים מעבר לדרישות הרשמיות של הרבנות".

לדבריו של ראש העיר: "הכניסה של רבנות צהר לתחום הכשרויות עשויה להביא חיסכון תפעולי למלונות. אנחנו נשאף למסד תהליך חוקי וענייני שיעזור לקדם את התיירות ואת ענף המזון וההסעדה בטבריה. נשמח לראות ניצני שינוי שיצאו מטבריה לכל הארץ".

ב'ידיעות אחרונות' דווח בנוסף הבוקר כי קובי הטיל על משה קרוטהמר - חבר מועצת העירייה מסיעתו, לנהל את המגעים עם רבני צהר, לדברי קרוטהמר: "המלונות בטבריה מעסיקים מאות משגיחי כשרות ששייכים לרבנות המקומית, ובנוסף בתי המלון מוציאים עוד ממון רב על השגחות פרטיות".

לדבריו, "הבעיה העיקרית נובעת מכך שהרבנות המקומית מעניקה אישורי כשרות, אולם במקביל מפרסמת עלון ובו החמרות שאינן קשורות להחלטת מועצת הרבנות הראשית. וכך, בשיטת הסלאמי בכל פעם מנסים יותר ויותר להחמיר עם בתי המלון והעסקים הפרטיים. המוטו שלנו הוא לאפשר לכל בעל עסק לנהוג לפי רצונו, ואם רצונו בהכשרת רבני צהר - זו זכותו".

בראיון שהעניק אמש ל'דה מרקר', אמר קובי כי "לחברי המועצה החרדים קשה, כי הזיזו אותם מעמדות הכוח שלהם, אבל מי סופר אותם? חשוב לומר: אני לא מגרש אף אחד, אלא רוצה להיטיב עם העיר ולא חושש משינוי. אני אפתח בתי עסק בשבת ואפעיל ברים ומסעדות בטיילת בסופי שבוע. נארגן פה מסיבות בחוף ונעיר את המקומות הנטושים. חייבים להחיות את העיר".

רון קובי טבריה תיירות מלונות כשרות רבנות רבני צהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד