י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כך תבחרו מנהל תיק השקעות

מטרתן של חברות ניהול תיקי השקעות נגזרת משמן – ניהול השקעות הלקוחות (הסכום שהופקד בידן) תוך השקעה באפיקי מסחר במניות, לרבות ניירות ערך וכד' • בתוכן, פועלים מנהלי תיקי ההשקעות – אנשי מקצוע בעלי תעודת הסמכה ממשרד האוצר, והם למעשה האחראיים על ניהול התיקים בפועל

כך תבחרו מנהל תיק השקעות
ניהול תיקי השקעות צילום: pixsabay

מטרתן של חברות ניהול תיקי השקעות נגזרת משמן – ניהול השקעות הלקוחות (הסכום שהופקד בידן) תוך השקעה באפיקי מסחר במניות, לרבות ניירות ערך וכד'. בתוכן, פועלים מנהלי תיקי ההשקעות – אנשי מקצוע בעלי תעודת הסמכה ממשרד האוצר, והם למעשה האחראיים על ניהול התיקים בפועל.

לאחר שהבנתם את הרקע הכללי, אפשר לגשת למלאכת בחירת מנהל ההשקעות האישי. אז על מה חשוב לשים דגש בבחירת מנהל תיק השקעות?

הסוד טמון בהבנה של הצרכים שלכם

במרבית המקרים ניהול תיק השקעות לא יצריך מכם מעורבות רבה, בעיקר עקב העובדה שלשם כך אתם פונים למנהל תיק ההשקעות – כדי שהוא יעשה את תפקידו על הצד הטוב ביותר. אולם בחירת תיק ההשקעות עדיין מחייבת הבנה מעמיקה של המאפיינים שלכם כמשקיעים: מהו סכום ההשקעה שהנכם מעוניינים להשקיע? מה הציפיות שלכם מן ההשקעה? לכמה זמן תהיו מעוניינים להשקיע? וכיו"ב. שתפו את מנהל תיק ההשקעות בצרכים שלכם וראו האם בית ההשקעות מתמחה בהשקעות מן הסוג שלכם ואם הצפיות שלכם ריאליות לעומת מה שבית ההשקעות צפוי להעניק לכם.

במקביל, בררו מהו הניסיון של בית ההשקעות והמוניטין שלו

מנהל תיק ההשקעות נהנה אמנם ממידה רבה של אוטונומיה, אולם עדיין הוא איננו פועל "לבד" ומטבע הדברים, לגוף שהוא נמצא בתוכו יש השפעה על מהלכיו, לטוב ולרע. ההמלצה היא תמיד לבחור בבית ההשקעות הבטוח ביותר, כלומר זה שידע לשמור על הכסף שלכם ולעבות את רווחיו לאורך זמן, ולא דווקא זה שיסכן אותו בהשקעות המפתות ביותר, עם הרווח (לכאורה) הגדול ביותר. בקיצור, בחרו בבית השקעות אמין ככל הניתן.

שקיפות, שקיפות ושוב שקיפות!

הלקוח הממוצע, זה שמרגיש שאיננו מבין בהשקעות, נוטה לסמוך יתר על המידה על מנהל תיק ההשקעות שלו, אך גישה כזו איננה מומלצת. חשוב לזכור כי היות ומדובר בכסף שלכם (ולמען האמת, בסכום נכבד למדי) יש לוודא שלכל אורך התקשרותכם עם החברה, תתקיים שקיפות בכל הקשור לניהול הכסף שלכם. בפרט, בררו כיצד תוכלו לעקוב מהבית אחר הרווחים, האם המנהל יהיה זמין עבורכם לשאלות אודות הפעילות השוטפת ועוד.

כמה מילים על עמלות ודמי ניהול

כמו בכל עסקה אחרת המחייבת גם תשלום עמלות ודמי ניהול למיניהם, עשו סקר שוק וודאו שהסכום הנגבה מכם איננו "מנופח" באופן לא מוצדק.

תיקי נוסטרו ומה שביניהם

המושג "תיקי נוסטרו" אולי מוכר לכם מפרשיות משפטיות שונות ובצדק. ככלל, תיקי נוסטרו הם תיקי השקעה פרטית של בית ההשקעות, שיוצרים ניגוד אינטרסים מובהק בין זה של הלקוח לבין זה של החברה עצמה. גם בתי השקעות העוסקים בחיתום עלולים גם להיות בניגוד אינטרסים כזה או אחר (ותסלחו לנו שאיננו מסבירים לכם לעומק מה זה אומר) בכל מקרה, העדיפות היא לבחור תמיד בתי השקעות ניטרליים מהבחינה הזו, כלומר כאלה שהאינטרס היחיד שלהם  הוא הרווח מההשקעות המוצלחות של כספי הלקוחות שהם מנהלים.

השקעות לקוחות ניהול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד