י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המחאות נשאו פרי?

אחרי שבוע במרתפי השב"כ: הנערים פגשו עורכי דין - נחקרו בשבת

שבוע לאחר מעצרם של הנערים הקטינים במרתפי השב"כ, הערב הם זכו למפגש ראשון עם שלושה עורכי דין, אשר עמדו על מצבם הנפשי ואלה גוללו בפניהם את שעבר עליהם | הם סיפרו בין הייתר כי נחקרו בעצם יום השבת ללא התחשבות בהיותם דתיים | מחר יקיימו מסיבת עיתונאים

אחרי שבוע במרתפי השב"כ: הנערים פגשו עורכי דין - נחקרו בשבת
נער במעצר. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

עו"ד עדי קידר, עו"ד נתי רום מארגון 'חוננו' ועו"ד איתמר בן גביר יצאו לפני זמן קצר (מוצ"ש) מביקור אצל הנערים העצורים, לאחר שבוע בו הנערים נחקרו בשב"כ תחת תנאי חקירה קשים, תוך שנמנעת מהם הזכות להיפגש עם עו"ד.

ביציאה מסרו עורכי הדין, "כמו שטענו מהתחלה, מרשינו אינם קשורים כלל לפרשה, אין להם כל קשר ולשב"כ אין כל ראיה הקושרת אותם למעשה".

הם הוסיפו ואמרו: "הצו החריג אשר מנע מאיתנו לפגוש את הקטינים נבע משיקולים פסולים, שכל מטרתו הוצאת הודאת שווא מהנחקרים, מהלך שלא צלח. הנערים הכחישו באופן ברור כל קשר למעשה. ולצערנו נחקרו גם בשבת".

"מרשינו עברו ימים קשים, והתנהלות פסולה ביותר מצד חוקרי השב"כ. חקירה שתותיר בהם טראומה לכל חייהם על לא עוול בכפם".

עם זאת ציינו שלושת עורכי הדין, כי "ברגע זה עדיין שני קטינים נוספים מנועי מפגש עם עו"ד, דבר שצריך להדיר שינה מכל אזרח בישראל."

מחר יקיימו עורכי הדין מסיבת עיתונאים בבימ"ש השלום בראשל"צ בשעה 15:00 בה יפרטו את שעברו הנערים.

בתוך כך, הערב הפגינו בכיכר פריז בירושלים, מאות מבני הציונות הדתית נגד השב"כ, על החזקת הנערים בלי זכויות לפגישה עם עורך דין וכן נגד העינויים שהם עוברים בגילם הצעיר וללא עוול בכפם, זאת לטענת המוחים.

נזכיר, ביום שישי פירסמה אמו של אחד הנערים, סרטון, בו היא מפצירה באנשי השב"כ ומבקש מהם לכל הפחות לתת להם לשמור את השבת כהלכתה ולא לחקור או לענות ביום הקדוש. "אני מכירה את הילד שלי, אני מכירה את הילדים האלה, השבת היא שבת קודש והילדים האלה ימסרו את חייהם על השבת", אמרה.

לדברי האם, לא מדובר סתם בחששות: "אני מאוד מאוד מקווה, כמו שידוע לנו ממקרים קודמים שכן חיללו בפניהם את השבת אני מאוד מקווה שבשב"כ לא יחקרו אותם חקירות קשות ולא ח"ו יחללו להם שבת. שבת היא מקור הברכה שלנו".

למרות קריאתה מתברר מפי עורכי הדין כי הנערים נחקרו בעצם יום השבת מבלי להתחשב בהיותם שומרי שבת.

בנוסף לכך, פנה הערב זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים מאיר דרוקמן לראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו וקרא לו להתערב למען הנערים הקטינים: "אני פונה לראש הממשלה ממעמקי ליבי להורות לשחרר מיד את הנערים הקטנים, שלושת הנערים העצורים על ידי השב"כ".

עוד טוען הרב, כי "אם יש איזה בעיה, מן הראוי לחקור אותם כפי שחוקרים כל אחד במדינת ישראל, אבל בשום פנים ואופן לא במרתפי השב"כ".

הרב ביקר את התנהלות השב"כ והביע דאגה לניהול המדינה, "הם אינם מחבלים. ואני דואג בזה לניהול התקין והצודק של מדינת ישראל. 'צדק צדק תרדוף' - גם את הצדק צריך לרדוף בצדק ולא בעוול".

הרב דרוקמן סיים את דבריו בבקשה מראש הממשלה, "אני ממש מבקש ממך להורות להפסיק מיד את העוול הזה".

נערים קטינים שב"כ עורכי דין ארגון חוננו איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד