י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
וּשְׁלָלָם לָבוֹז

לראשונה: אומדן רשמי של רכוש יהודי ערב • נתונים מפתיעים

לראשונה בהיסטוריה: מדינת ישראל מציגה אומדן רשמי של הרכוש היהודי שנותר במדינות ערב • ע"פ אומדן שערכו רואי חשבון מומחים בעולם, בטוניסיה ובלוב לבדן, הסכום עומד על 50 מיליארד דולר • ההערכה היא כי כלל הרכוש בכל מדינות ערב יעמוד על כ-250 מיליארד דולר 

לראשונה: אומדן רשמי של רכוש יהודי ערב • נתונים מפתיעים
שעוני יוקרה. אילוסטרציה צילום: pixabay

בשנתיים האחרונות מבצעת ישראל בדיקה חשאית להערכת שווי הרכוש שהותירו אחריהם יהודי ארצות ערב, לפני שעלו לישראל.

הבדיקה, שנעשית ע"י רואי חשבון מומחים מחברה בינלאומית שנחשבת למובילה בתחומה בעולם, מתבצעת במדינות הבאות: מרוקו, טוניס, לוב, עיראק, סוריה, מצרים, תימן ואיראן.

אתר "החדשות" מפרסם כי ההערכה של כלל הרכוש היהודי שנותר בכל מדינות ערב יחדיו עומדת על 250 מיליארד ש"ח.

אלא שכעת ישראל מציגה אומדן רשמי של הרכוש שנותר בשתיים מתוך רשימת המדינות הנ"ל - טוניסיה ולוב. על פי הבדיקה החשאית שנערכה, הסכום המוערך של שווי הנכסים היהודים שנותרו מאחור, עומד על 50 מיליארד דולרים.

יצוין כי מדובר ביוזמה שהחלה כבר ב-2010, עת חוקקה הכנסת חוק המחייב לכלול בכל משא ומתן עתידי עם מדינות ערב ואיראן, את הפיצוי של אובדן הרכוש של הקהילה היהודית.

אולם רק בחודשים האחרונים, על רקע "עסקת המאה" של טראמפ שבדרך, החלה היוזמה לקרום עור וגידים ומדינת ישראל החלה לבצע הערכות שווי.

בשיחה ל"החדשות", אמרה השרה גילה גמליאל: "הגיע הזמן לתקן את העוול ההיסטורי של הפוגרומים במדינות ערב ואיראן ולהשיב למאות אלפי היהודים שאיבדו את רכושם את מה שמגיע להם".

לדבריה: "אי אפשר לדבר על המזרח התיכון מבלי להתחשב בזכויותיהם של היהודים שנאלצו לעזוב את הקהילות המשגשגות שלהם תחת אלימות - צריך להכיר בכל הפשעים שנעשו נגד הקהילות היהודיות".

 

רכוש מדינות ערב פיצויים טוניסיה לוב מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד