י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בשורות מעודדות לכחלון • סקר

רוב זוכי מחיר למשתכן בעד המשך התכנית

סקר מיוחד של מאגר מוחות מגלה נתונים מעודדים עבור משרד האוצר והשר משה כחלון • מהסקר עולה כי 71% מזוכי מחיר למשתכן היו מעוניינים שהתכנית תמשיך גם בממשלה הבאה • 84% מהזוכים מודים: התכנית שיפרה לנו את האפשרות לרכוש דירה • כל הפרטים

נתונים מעודדים בחלקם. השר כחלון
נתונים מעודדים בחלקם. השר כחלון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

למרות שביעות רצון נמוכה מתכנית "מחיר למשתכן", רוב זוכי התכנית דווקא מעוניינים לראות אותה גם בממשלה הבאה. כך עולה מסקר "מאגר מוחות" שנערך לבקשת "איגוד הזוכים" של מחיר למשתכן.

מהסקר עולה כי כשליש מזוכי מחיר למשתכן (34%) מרוצים מהתכנית, כאשר הציון הממוצע של כלל המשיבים משקף שביעות רצון נמוכה והוא עומד על 3.02 בלבד מתוך 5.

אלא, שבעוד שרק 34% הביעו שביעות רצון גבוהה מהתכנית, כשמדברים על שאלת המשך קיום התכנית בממשלה הבאה - הנתונים משתנים בצורה דרמטית.

ע"פ הסקר, 71% מזוכי מחיר למשתכן סבורים שיש להמשיך את תכנית מחיר למשתכן גם בממשלה הבאה. כ-13% מהזוכים ציינו שלא ימליצו לחבריהם ומכריהם להשתתף בהגרלה, וכ-44% אמרו שימליצו. 

כמו כן, הסקר מצא מתאם בין שביעות הרצון לרמת ההתקדמות בתכנית; וכך, ככל שהפרויקט היה בשלב מתקדם יותר, הצביעו דייריו על שביעות רצון גבוהה יותר.

עוד עולה מהסקר כי הגורמים המשפיעים ביותר על חוסר שביעות הרצון של זוכי מחיר למשתכן הם התמשכות התהליכים (25%) ואי ודאות (24%).

נתון נוסף מעניין: 84% הסכימו שתכנית מחיר למשתכן שיפרה את האפשרות שלהם לרכוש דירה במידה רבה (64%) ובמידה מסוימת (22%) רק 16% השיבו כי התכנית כלל לא שיפרה את סיכוייהם.

הסקר נערך בשיטה של סקר אינטרנטי בקרב חברים רשומים ב"איגוד הזוכים" והוא כלל קרוב ל-1,100 משיבים, המייצגים את כלל זוכי מחיר למשתכן. טעות הדגימה של הסקר: כ-3%.

בתגובה לנתונים העולים מהסקר, אמר פרופ' יצחק כ"ץ, מנכ"ל מכון המחקר "מאגר מוחות": "העובדה שרוב כל-כך גדול מקרב זוכי מחיר למשתכן סבורים שיש להמשיך את תכנית מחיר למשתכן גם לאחר הבחירות ולאחר הקמת ממשלה חדשה, מעידה על מידת אמון גבוהה שהזוכים נותנים בתכנית ובהצלחה שלה".

לדבריו: "הדבר נובע כנראה מכך שלדעת רוב הזוכים התכנית שיפרה את יכולתם לקנות דירה. עם זאת, שביעות הרצון של הזוכים מאופן מימושה של התכנית עצמה, וממידת אי-הודאות הגלומה בה, נמוכה יחסית".

עם זאת, עו"ד אמיר לוזון, מי שייסד את ארגון איגוד הזוכים ואף זכה בעצמו בידרת מחיר למשתכן, הגיב: "הסקר מחזק ונותן גושפנקא למה שהיה ידוע לנו עוד לפני כן, וזה העובדה שזוכים רבים בתכנית מחיר למשתכן סובלים מפערי מידע וחוסר וודאות משמעותי בקשר עם הזכייה והזכויות שלהם".

אז האם הסקר מלמד על חיזוק מצבו הפוליטי של כחלון בבחירות הבאות? קשה לדעת. בינתיים הסקרים לא מחמיאים במיוחד.

משה כחלון מחיר למשתכן משרד האוצר סקר מאגר מוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד