י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"סייבר, פצחנים והאקרים"

ראש השב"כ: "מדינה זרה תתערב בבחירות"

באירוע לסטודנטים שהתקיים אמש חשף ראש השב"כ כי "מדינה זרה מתכוונת להתערב בבחירות בישראל והיא תתערב" • בתחילה הטילה הצנזורה איסור לפרסם את הדברים - אולם כעת הותר לפרסמם בצורה חלקית • הדברים נחשפו ע"י פרשן חברת "החדשות" אמנון אברמוביץ'

ראש השב"כ: "מדינה זרה תתערב בבחירות"
ראש השב"כ, נדב ארגמן צילום: חן גלילי

ראש השב"כ נדב ארגמן הופיע אמש (שני) בכנס סגור של אגודת ידידי אוניברסיטת ת"א, שם סיפר על אירוע צפוי בעניין הבחירות הקרובות בישראל שעלול להשפיע על תוצאותיהן.

בתחילה הצנזורה לא אפשרה להביא את הדברים שנאמרו בפני עשרות רבות של אנשים מהאגודה. בטענה ש"אסור לציבור לדעת".

אלא שמאוחר יותר התירה הצנזורה לפרסם פרטים חלקיים בלבד מתוך הפרשה שעשויה לחולל דרמה של ממש במערכת הבחירות הקרובות. אולם התוכן המדויק עדיין נשמר תחת חיסיון.

מה שמלמד על רגישות וחומרת הדברים, ואף על פליטת פה לא רצויה לכאורה מצד ראש השב"כ.

לפי דיווח שמסר פרשן חדשות 2 אמנון אברמוביץ, ראש השב"כ הזהיר כי "מדינה זרה מתכוונת להתערב בבחירות בישראל והיא תתערב".

ע"פ הדיווח, ראש השב"כ אמר באותו כנס: "בשלב זה אני לא יודע לומר לטובת מי היא תתערב או לרעת מי, בשלב זה אני לא יודע לזהות אינטרסים, אבל תהיה התערבות באמצעות סייבר, פצחנים, האקרים וכן הלאה. אני יודע על מה אני מדבר".

בדיווח נוסף של כתב חדשות 10, ברק רביד, נחשפו עוד פרטים. ע"פ הדיווח, ראש השב"כ נדב ארגמן אמר אתמול בכנס של אגודת הידידים של אוניברסיטת תל-אביב כי שירות הביטחון הכללי נערך לאפשרות של נסיונות התערבות של מעצמות זרות במערכת הבחירות בישראל.

ארגמן אמר שקיימת סבירות גבוהה לנסיון של מעצמה זרה להשפיע על הבחירות באמצעות פעילות ברשתות החברתיות, מול מובילי דעת קהל ובהתקפות סייבר.

עוד עולה מהדיווח של חדשות 10 כי לדברי ראש השב"כ ישראל לא יודעת מה המטרה אותה מעוניינות אותן מדינות זרות להשיג באמצעות נסיון התערבות בבחירות בישראל. הוא הדגיש כי התערבות של מדינה זרה בבחירות בישראל עלולה להשפיע בצורה שלילית ביותר על ההליך הדמוקרטי ונעשים מאמצים לסכל נסיונות כאלה.

יצוין כי בעקבות הפרסום הגישה חברת הכנסת איילת נחמיאס-ורבין בקשה לדיון דחוף בוועדת המשנה לסייבר של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

ממחלקת התקשורת של השב"כ נמסר בתגובה: "בהמשך לפרסומים הערב, שירות הביטחון הכללי מבקש להבהיר כי למדינת ישראל וקהיליית המודיעין יש את הכלים והיכולות לאיתור, ניטור וסיכול של נסיונות להשפעה זרה, במידה ויהיו כאלו. ביכולתה של מערכת הביטחון הישראלית לאפשר קיומן של בחירות דמוקרטיות וחופשיות במדינת ישראל".

שב"כ סייבר האקרים אמנון אברמוביץ' בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד