י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הבלוף נחשף > חשיפת 'בחדרי'

החיידר הליטאי ממשיך לקבל תקציבים מהמדינה

בעיתון 'הפלס' דווח כי תלמוד תורה 'דעת זקנים' בעיר מודיעין עילית המשתייך לפלג הירושלמי התנתק ממשרד החינוך תוך שהת"ת מוותר על קבלת התקציבים | בדיקת 'בחדרי חרדים' מגלה כי המצב שונה: החיידר הליטאי הוכר ואושר, והוא ממשיך להנות מתקציבי המדינה כבעבר

החיידר הליטאי ממשיך לקבל תקציבים מהמדינה
כנס בחירות של הפלג צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חשיפה: בשנה שעברה עברו התקנות החדשות למוסדות הפטור שמאפשרות תקצוב גבוה יותר למוסדות החינוך החרדים, בעקבות כך הפלג החריף את ההתבטאויות בנושא "גזירת החינוך", ופרסמו כי ניתנה הוראה להפסיק לקחת תקציב גם למוסדות ישנים שבמשך כל השנים לקחו תקציב ממשרד החינוך, בדיקת 'בחדרי חרדים' מגלה כי תלמוד התורה במודיעין עילית המשתייך לפלג ממשיך לקבל את תקציבי המדינה.

מדובר בתלמוד תורה 'דעת זקנים' במודיעין עילית שנשלט בידי אנשי הפלג הירושלמי (בני תורה), ובשנה האחרונה עמד במרכז המאבק שניהלו בביטאון המפלגה 'הפלס' נגד נטילת תקציבים ממשרד החינוך שבשיאו פורסם הוראה של הגר"ש אוירבאך זצ"ל שלא לקחת תקציב ממשרד החינוך

בביטאון המפלגה צוטט הגר"ש אוירבאך שאמר כי, "יש להתנגד בתוקף לתקנות החדשות ולכל שינוי במצב שהיה עד כה, פשוט וברור שלא יעלה על הדעת כלל לחתום על מסמך כלשהו או לעשות איזו פעולה שתתפרש כהסכמה לתקנות החדשות המכפיפות את תלמודי התורה למשרד החינוך הכפרני, היה לא תהיה".

על פי הציטוט מדברי הגר"ש זצ"ל, "כאשר יגיעו מסמכים המצריכים חתימה כלשהי והמתייחסים לתקנות החדשות, אזי אסור לחתום על שום מסמך שלהם; אסור להסכים לתקנות החדשות ולשום מסמך שעושה שינוי, ויש לעמוד על כך גם במחיר של ויתור על תקציבי משרד החינוך, כדי לעמוד על עצמאות מוחלטת".

המאבק נמשך גם כאשר לקראת סוף שנת הלימודים נערכו מספר כנסים בהם הוכרז כי הת"ת לא יחתום על התקנות ויפסיק לקבל תקציב ממשרד החינוך, כאשר בחודש אלול, כמה ימים אחר תחילת שנת הלימודים אף פורסם בעיתון 'הפלס' מכתב שקיבל הת"ת ממשרד החינוך כי בעקבות אי החתימה על התקנות ואי הסדרת הרישוי לשנת הלימודים תשע"ט יוצא למוסד "צו סגירה".

אולם, בדיקת 'בחדרי חרדים' מגלה כי בניגוד לפרסום, ת"ת דעת זקנים הוכר ואושר, והוא ממשיך להנות מתקציבי המדינה כבעבר. בבדיקה שערכנו עם משרד החינוך עולה כי לת"ת ישנו אישור והוא מתוקצב עד סוף שנת הלימודים הנוכחית 2019, ואילו לגני הילדים של הת"ת הוגשו בקשות לרשיון בתחילת שנת הלימודים הנוכחית, והוא תקף עד לשנת תשפ"ג.

בחיידר הליטאי ממשיכים לקבל את תקצוב המדינה עד לסוף השנה. טרם ברור האם יחתמו על הנוהל של שנת הלימודים הבאה.

ביקשנו את תגובת הנהלת התלמוד תורה, אך הם בחרו שלא להגיב.

הפלג הירושלמי משרד החינוך תקציבים מהמדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד