י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הסערה במושכים

הסוד הכמוס שהמתיק מוביל המפץ החרדי

והשבוע במדור: הסערה בקבוצת המושכים, הבחירות בטלז סטון, השידוך של כתב 'כיכר השבת', העמדה של יעקובזון, הטיולים באירופה, הכוללים של רובינשטיין, המעדנים של פריי, האותיות של מלך, הברכה של שטיינמץ וסקופים לוהטים שתמצאו רק בלייבל'ה | קריאה מהנה

הסוד הכמוס שהמתיק מוביל המפץ החרדי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סגר את השבוע בתחושה מלבבת כי הנה, יש מודל לאחדות חרדית. אין ספק שהסיפור הגדול של השבוע הוא הניצחון "המוחץ" בכפר בואכה ירושלים העונה לשם טלז סטון, שהביא לידי ביטוי בחירות לוועד הבית מהם. לטעמו של לייבל'ה, צריך להוביל מודל זהה גם במפץ החרדי בארצי.

לייבל'ה הגיע עם סגירת הקלפיות בשעה 22:00 ליישוב שהיה שקט מתמיד כאילו אין בחירות באוויר ונסחף באווירה הייחודית ששררה בלילה הסגרירי בקרית יערים.

ברגעים שלפני התוצאות הסופיות, ראה לייבל'ה את העיתונאים צופים במדגמים ששודרו במיוחד והמתח היה באוויר. אחד העיתונאים חילק סיגריות לפעילים.

הבחירות בטלז סטון הולידו גם מלא בולדוזרים של המפלגה, שירדו לקרית יערים כדי לסייע למועמד מביתר לגבור על המועמד העצמאי מגולובנציץ. במטה המאולתר ראה לייבל'ה את איציק ברנר, החל משבוע הבא סגן ראש מועצת גבעת זאב, וכן את מוישי מילר - ראש המועצה הבא של טלז סטון.

גם דודי זלץ מהרי יהודה הגיע לחגוג במקום ולוודא שרביץ לא חוזר לביתר בשום צורה ושום מצב. החיוכים כך נראה, נמרחו על פניהם בענק.

וגם נאמן ביתם של גדולי ישראל ר' יהודה אייזנברג, לא חס על כבודו והזיז את השולחנות בעצמו, לילה לפני שסבו הגדול, זקן רבני ישראל הגאון רבי יצחק יחיאל יעקובוביץ זצ"ל, הלך לעולמו בפתאומיות. המקום ינחם.

ובחגיגות באולם ראה לייבל'ה את נאמן ביתו של הגרב"מ אזרחי - ר' יעקב יהושע גרוסברד, מסתובב עם המטאור הדגלאי שירד מאלעד – מוישי רבר. השניים התלחששו ללא הרף ונלכדו בעדשה.

ויממה קודם הבחירות, יצא יצחק פלדמן לבדוק האם באמת כפי השמועות, אין עיתונים ורק מכולת אחת ניתן למצוא, ביישוב שדומה לצפון קוריאה. במהלך ביקור הפתע, פלש פלדמן ללשכת ראש המועצה המעטרת את שמו של ראש המועצה המנוח רוזנטל ז"ל, הדליק את התאורה בחדר מבלי שאיש יעצור בעדו והתרווח על כסא ראש המועצה.

ובשיאם של הבחירות, הגיעו העיתונאים ארי קלמן ואבי רבינא, שהערב חוגג את אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת עם הכלה המהוללה ממשפחת הניג המתגוררת ברמת אשכול. ללייבל'ה נודע כי המאושרת למדה בסמינר הישן וכעת התארסה עם רבינא המוכשר, שלייבל'ה כבר לא זוכר היכן הוא התחיל. הקולגות מהאתר החרדי הגדול בעולם ומ'כיכר השבת', ניצלו את דמדומי יום הבחירות והתארחו אצל חבר המועצה שוקי דויטש שנתן להם אוכל כמו שצריך.

ולאחר הבחירות בטלז סטון, היו גם שניים שמוישכים בטלית זה אומר כולה שלי, זה אומר כולה שלי, יחלוקו. ובכן, כל הצרות מתחילות כשצד אחד בקבוצה הפופולרית תומך במפץ חרדי, וצד שני מתנגד, או סבור שאין לזה סיכוי. הצדדים החברים בקבוצה החלו להתכתש כשהצופים כולם חוזים בהיפוך היוצרות: החסיד מנדי גרוזמן הופך למתנגד ותוקף את הספין, ואילו הליטאי השורשי שימען ברייטקופף הופך לחסיד נלהב של היוזמה. לייבל'ה לא מביע דעה פוליטית כדרכו, אך רואה לנכון להצהיר כי מבחינה ערכית רעיון האחות עומד מעל הכל. אבל אם כבר, לייבל'ה מתקשה להבין, איך אפשר לחלום על מטרייה פוליטית מאוחדת, כשאפילו קבוצת ווצאפ הם לא יודעים לנהל בשלום. נו, שוין.

בשבוע החולף לייבל'ה לא עזב את הכנסת, חרף פגרת הבחירות. לייבל'ה הבחין כי מנהל סיעת ש"ס המיתולוגית מזה שלושים שנה, ר' צביקה יעקובזון נטש את חדר סיעת ש"ס שהפך לחדר וועדת הבחירות כמו כל חדרי הסיעות. בינתיים התקשה יעקובזון להתמודד בהעדר מחשב וישב לשרבט מילים ולשוחח בטלפון במסדרון הכנסת, מאחורי עמדת הסדרנים.

 לייבל'ה חושף כי יממה למחרת, קיבל צביקה את חדרו של השר דרעי בכנסת, לשמחת כל עם ישראל המצפה לטוריו השבועיים.

מי שחזר לכור מחצבתו בשישי האחרון הוא העיתונאי רפי פרלשטיין מידיעות ירושלים, שנצפה בקרית פרמישלאן בבני ברק משוחח עם פרחי החסידים. הג'ינג'י סיפר להם על הימים שבהם למד בישיבה. לייבל'ה שמע כי פרלשטיין התארח בשבת בביתו של העיתונאי ישראל פריי והתענג על מיטב מעדני השבת של רעייתו.

קודם לכן נצפה פרלשטיין באחד הקניונים רוכש מלתחה חדשה ומכובדת, לאחר שהשיל ממשקלו עשרות קילוגרמים, בשעה טובה ומוצלחת.

פגעי מזג האוויר הגיעו גם לעיתונות החרדית: עורך 'קו עיתונות' אבי גרינצייג ‎ניסה השבוע לחלץ עובדים שנתקעו במעלית, בעקבות הפסקת חשמל אזורית ‎באזור בן גוריון והסביבה, דבר שגרם ללייבל'ה לחזור הביתה מוקדם מהרגיל.

ובצל כינוס הוועידה הארצית של 'אגודה', יצא מזכיר המועצת יענקל ולצר למעז'יבוז שבאוקראינה, למסע קברים שנראה כתחביב גדול של ולצר. לולצר כך נראה, ייחסך עבודה בארגון מעמד האדמו"רים בוועידה, עקב שהותו של הרבי מגור בניו יורק.

גם לקרעסטיר שבהונגריה הגיע השבוע לייבל'ה. לא באמת חשבתם שלייבל'ה יפספס את העיירה ההונגרית. הסיבה למסיבה: חגיגה גדולה של הכנסת ספר תורה למרכז האוכל הגדול במקום. נראה שכל מי שמגיע לשם זוכה בסעודה דשנה. במעמד ההכנסה ראה לייבל'ה את הרב מרדכי בריסק, יו"ר קהל מחזיקי הדת של בעלזא וראש עיריית אלעד ישראל פרוש, רוקדים עם ספר התורה.

מי שכתב אות בספר היה הכוכב בשמי התקשורת והרשתות מלך זילברשלג, שמסתופף תדיר בצלם של חסידים ואנשי מעשה. זילברשלג עטה לראשו מגבעת המבורג סאטמראית של ר' משה יוסל פרידלנדר וכתב אות בספר.

מי שעוד נסע השבוע לביקור בזק בהונגריה לשאת תפילה, הוא מוישי רבר שבין חרכי הציון הקדוש של ר' ישעיה בר' משה, נשא תפילה חרישית להצלחת המשא ומתן בעיר אלעד.

מתברר כי הונגריה זה קצה התיירות. מי שנצפה השבוע ברומניה, היה עוזרו המסור של סגן ראש העיר ירושלים  אברהם בצלאל - שמחה אברהמ׳ס, שיצא השבוע לרומניה לטיול כדי לנקות את הראש. כנראה שהעזרה לציבור נמצא אצלו בראש סדר ‏העדיפויות משום שהלה נצפה סמוך לבניין העירייה בבוקרשט.

ומי שניצל את הימים שקודם הילולת הבבא סאלי לצאת קצת לפוש, היה סגן ראש עיריית נתיבות יעקב מעלימי, שהפתיע את רעייתו ויצא לפראג למסע. להלן כמה תמונות.

לייבלה גם הבטיח לעקוב אחרי המסע של מקהלת "נרננה" לשנחאי בסין ומביא משאל עם שנערך בקרב העם הסיני באשר למקהלת נרננה כאשר התשובה היא פה אחד ... במופע הגדול לקחו חלק האמנים מוטי אילאוויטש מארה"ב, יהודה גלילי ותזמורתו, מקהלת נרננה  והצייר בחול אליהו זאב ברנשטין מישראל על ההפקה - שימי טיברג וההפקה מוזקאלית יוסי פרנקל & R.T. הפקות.

ומי שמצא זמן ללכת לסיום מסכת, הוא ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, המחזיק גם כוללים ברשת 'נחלת משה'. השבוע, לאחר שביטל את הקנס של רוזנפלד ביחד עם בן שמעון, הגיע ראש העיר עטור הפראק לסיום מסכת בכולל נחלת משה, בסניף מערב בני ברק, בראשות הרב חנוך זילברפרב.

ומי שעוד נכנס לנעלי ראש הכולל, המשמש אופוזיציה לרובינשטיין, הוא חבר המועצה אברהם קאהן, יו"ר בני תורה-עץ בבני ברק, שמונה לכהן כראש הכולל בסניף צפת של רשת הכוללים 'אור המאיר'.

וקצת רוחניות: אחרי שתיזז על מערכת היח"צ המשומנת על מסע החיזוק של נשיא המועצת הספרדית עם 'בנועם' - נצפה יועץ התקשורת הגוראי יהודה רוסט מתקבל בחביבות לברכה אצל חכם שלום הכהן. רוסט התכופף, כך שלייבל'ה לא הצליח לשמוע את תוכן הדברים המדויק.

ובהילולא של הבבא סאלי בנתיבות, ראה לייבל'ה את האדמו"ר רבי משה אבוחצירא, שתופס תאוצה לאחרונה, כשהוא מברך עם כוס יין את ראשו של הפרקליט משה אוסדיטשר היקר, שהדרים עם הקדילאק לנתיבות וזכה לברכה שלייבל'ה לא זוכר מזה שנים.

גם האדמו"ר רבי פנחס שהיה במקום, הרעיף ברכה מיוחדת לנחמיה שקדי, מבכירי עיריית בני ברק ומקורבו של נגיד עולם התורה הרב אייל משיח.

ובבר מצווה לבן של ר' שלמה הרצל, לשעבר נהגו של הרבי ממכנובקא-בעלזא, נצפה מוטי שטיינמץ מתברך מהרבי בחמימות רבה.

ולהלן סיקור מהשמחות אליהם לייבל'ה הגיע השבוע: במוצאי שבת הגיע לייבל'ה לשמחה גדולה באולמי ויולה בעיר בית שמש, שם חגג ישראל יוסקוביץ, המשמש כסמנכ"ל פרויקטים במכון החרדי והפרשן המדיני של עיתון 'משפחה', בר מצווה לבנו. לשמחה הגיעו החברים מהמכון ו'משפחה', לצד שגרירים ומדינאים רבים.

במהלך הערב ראה לייבל'ה אחדות מרשימה בין כל קופות החולים במגזר החרדי: מצד אחד רוזנשטיין מלאומית ומאידך שלזינגר ממכבי וכן ברים ממאוחדת. על הדרך, לייבל'ה מציג את ההצעה שרצה ברשתות החברתיות, לעשות מפץ בקופות החולים, שכן כולם מבקרים אצל אותם רבנים וכתבות היח"ץ דומות זו לזו, ובמחי יד אחת אפשר לעשות את כולם בקופת חולים אחת.

ביום ראשון שם לייבל'ה את פעמיו ממקום העבודה וצעד רגלית מספר בניינים לעבר אולמי 'נאות ירושלים' הסמוך, שם חגג ראש העיר הבלתי מעורער של ממלכת מודיעין עילית את נישואי בתו בשעה טובה. החתן הינו הבחור החשוב מבחירי בית מתתיהו ומיר. ולייבל'ה גם חלק איתו את ספסל הלימודים בבאר יעקב.

במהלך השמחה, ראה לייבל'ה את גפני נוטל חלק פעיל בשמחה, למרות המתיחות ההיסטורית בכך שפעם לא ראה בעין יפה את הצלחתו המטאורית של הראיס.

בהמשך, ראה לייבל'ה את הבוס הבלתי מעורער של המגזר החרדי ומוביל המפצים יענקי קנייבסקי מרשב"ם, ממתיק סוד עם גוטרמן, בעיצומה של השמחה.

והסגן של גוטרמן – טוביה פריינד, שסיים לעזור בהנחות לארנונה, הגיע לשמחה, שם התברך מראש הישיבה הגרב"מ אזרחי. לייבל'ה שם לב לחמימות ונראה כי השניים קבעו "נועם שיח" משותף.

במעונו של האדמו"ר מסאטמר בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין, מול הכנסת האורחים של 'בני יואל', נערך מעמד הנחת תפילין לבנו בכורו של העסקן האגדי לבית סאטמר ר' משה וואלף קליין. לייבל'ה שולח מזל טוב.

ברכת מזל טוב לנחמן בנשעיה יו"ר אגודת ישראל במודיעין עילית, לאירוסי הבת עם הבחור החשוב אברהם דוד ב"ר אליהו רייטר הווארט נערך הערב ליל שישי בביתו של בנשעיה בברכפלד.

ברכת מזל טוב לר' אריה בקנרוט, משב"ק ואיש אמונו של האדמו''ר ממודז'יץ, להולדת הבן בשעה טובה. 

מזל טוב לר' אברהם ישעיה קלפנר, משב"ק האדמו"ר מנדבורנה, לרגל הולדת הנכדה.

מזל טוב לר' דוב שמואל רוט, יו"ר הכנסת אורחים בבישטנא ומעסקני חסידות נדבורנה, לרגל נישואי בתו, עם הבה"ח מאיר פולק. שמחת הנישואין תיערך ביום רביעי הקרוב באולמי וגשל בב"ב.

ועוד בנדבורנה: מזל טוב למכל'ה גוטווין, רכז המחלקה המשפטית ומפקד זק"א מחוז ת"א, לרגל הולדת הנכדה בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לחיים נוגלבלט מנהל אגף הביטחון שירותי החירום בעיריית ב"ב ומפקד זק"א, לרגל אירוסי הנכד.

ומזל טוב למאיר וינר נשיא ארגון 'ידידים', לרגל שמחת אירוסי בתו, עם החתן ישראל ויזל מתנדב ידידים מחוז ירושלים.

ומי שיערוך השבת קידושא רבא המוני, הוא מנדי קוריץ, לרגל הולדת בתו. הקידוש יתקיים באולם בישיבת 'בינת חיים' ברחוב השומר בבני ברק. לייבל'ה סומך על החלק הקולינרי וגם על החלק של התיעוד בשבת, בעזרת המצלמות המוצבות.

ולסיום המדור ופינת המזל טובים: חגיגה גדולה השבוע באזור עידו הנביא בירושלים, העסקן בנימין מחלב, שדרן בקווי הנייעס לשעבר ואיש הנוער הנושר, התארס בשעה טובה ומוצלחת. מפאת איסור תמונות נשים, לייבל'ה לא מצא תמונה של מחלב החתן ללא הכלה ועמכם הסליחה. בכל אופן שמחה גדולה בעולם האיסנטוש.

לייבל'ה רכילות חרדית כנסת טלז סטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד