י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מעקב בחדרי חרדים

הרפורמה הדיגיטלית בבנקים לא תפגע בחרדים

לאחר מסכת לחצים מצד הח"כים החרדים: המפקחת על הבנקים הודיעה כי היא לא תאפשר משלוח הודעות מתאגידים בנקאיים באמצעים טכנולוגים כברירת מחדל ללקוחות שאינם נמנים על השימוש בשירות זה • מדובר בהישג, מאחר ומהלך שכזה היה יכול לפגוע קשות בציבור החרדי

הרפורמה הדיגיטלית בבנקים לא תפגע בחרדים
כספומט. אילוסטרציה צילום: Noam Moskowitz/Flash90

בשורה של ממש לציבור החרדי: לאחר לחצים רבים מצד ח"כים חרדים ובהמשך לחשיפה שלנו אמש (ראשון) על שיתוף הפעולה המפתיע בין ח"כ משה גפני וח"כ מיקי לוי מיש עתיד, הערב נראה שהציבור החרדי יכול לנשום לרווחה בסוגיית רפורמת הבנקים.

כזכור, ח"כ אורי מקלב, ח"כ משה גפני וסגן שר האוצר יצחק כהן התריעו שוב ושוב כי הרפורמה בבנקים, שמטרתה להתחיל לשלוח דואר באמצעים טכנולוגים בלבד - עלולה לפגוע קשות בציבור החרדי ובקהלים נוספים, כגון קשישים או בעלי מוגבלויות אשר אינם נמנים על שירותים מסוג זה.

בעקבות פניית הח"כים החרדים למפקחת על הבנקים, בדרישה שלא לאפשר משלוח דואר מתאגידים בנקאיים באמצעים טכנולוגיים כברירת מחדל, הודיעו פקידי בנק ישראל כי לקוחות בנקאיים אשר אינם משתמשים באמצעים הטכנולוגים אכן ימשיכו לקבל את דברי הדואר כפי שהיה מקובל עד כה.

מקלב ציין כי על הציבור להיות ערני לדבר זה בזמן הקרוב, היות ויש משתמשים רבים אשר משתמשים לעיתים רחוקות באמצעים דיגיטליים אלו ועליהם לעקוב ולראות כי לא נשאלו האם מעוניינים במעבר למשלוח הודעות באמצעים אלו.

כזכור, כבר בדיון שיזם יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב במליאת הכנסת בחודש האחרון טרם פיזור הכנסת הצהיר סגן שר האוצר בעקבות דברי מקלב כי בנק ישראל לא יאפשר מהלך זה.

בדבריו במליאת הכנסת קרא מקלב למפקח על הבנקים שלא לקדם את הרפורמה במשלוח הדואר בתאגידים הבנקאיים.

"אין לנו דבר כנגד התייעלות של הבנקים", הסביר, "אך אנו לא רוצים מהלכים אשר פוגעים בלקוחות. מדובר במאות אלפי לקוחות אשר אינם מעוניינים בשינוי המצב הקיים, מעל לחצי מליון קשישים ועל מאות אלפי משפחות מהציבור החרדי אשר בכוונת תחילה אינם מעוניינים להיות מנויים על הטכנולוגיות האלה".

לדבריו: "הם לא משתמשים באופן מודע במדיה הזו וכאן צריך לבדוק האם בנק ישראל דואג ללקוחות או לתאגידים הבנקאיים הגדולים, מקלב תקף ואמר כי מההחלטה הזו נראה כי בנק ישראל לא בא לסייע ללקוחות כפי שהיה מצופה ממנו אלא לבנקים".

אורי מקלב משה גפני בנקים רפורמה דיגיטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד