י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתקפה אכזרית ומתוזמרת

השמאל מסמן את האויב החדש: איילת שקד

מתקפה מתוזמרת: השמאל רואה את נתניהו ואת תיקיו במשטרה המטילים צל כבד על עתידו הפוליטי ומסמן את האויב החדש לשנאה תהומית ובלתי תלויה - שרת המשפטים איילת שקד • טור דעה מאת יוסי אסולין

השמאל מסמן את האויב החדש: איילת שקד
מפגינים מול ביתה של שקד צילום: תומר נויברג, פלאש 90

פרשה משפטית חמורה מטלטלת את המדינה בימים אלו. במוקד הפרשה עומד אפי נוה, יושב ראש לשכת עורכי הדין בישראל וממליך המלכים בעולם המשפט.

שורות אלו לא באו לעסוק בנוה ולא בחשדות כנגדו, כי אם במתקפה חסרת התקדים לה 'זוכה' שרת המשפטים איילת שקד - מהפוליטיקאים היותר דומיננטיים במערכת הפוליטית כיום, ומועמדת אפשרית לראשות הממשלה ביום מן הימים.

דומה כי שיעור המתקפות משולחות הרסן על שקד - שאין להן בדל של קשר לפרשה החדשה - עולה עשרות מונים על שיעור המתקפות כנגד החשוד עצמו בפרשה. עולם הפוך.

שקד, כידוע, אחראית לתחילתה של מהפכה נועזת וחסרת תקדים בעולם המשפט והיא מובילה שינויים שאף שר משפטים לפניה לא העז לעסוק בהם מאימת השמאל והתקשורת ומחשש שהמקהלה תמחה על חילול "קודש הקודשים" בריש גלי.

אפילו נתניהו, שאחראי לשינויים כבירים במפת השליטה בישראל - ביניהם גם שינויים ואיזונים קריטיים בעולם התקשורת שנותנים אט אט את אותותיהם (ישראל היום, ערוץ 20) - תמיד חשש לגעת בבתי המשפט ועד היום הוא נמנע מלהביע עמדות ביקורתיות על ביהמ"ש העליון.

השמאל מצא בפרשת נוה הזדמנות נוחה לעלוב בשקד ולקשור אותה בצורה מאוד לא מוסרית וחסרת כל בסיס - שקשה יהיה להפריכה לאחר מכן - לריח השחיתות העולה מן הפרשה.

נוה הוא רק השעיר לעזאזל; כלי השרת שבאמצעותו תוקפים את הראשונה בימין שהעזה לשחוט את הפרה הקדושה של השמאל.

זה מזכיר מאוד את המתקפה האכזרית ומשולחת הרסן לה 'זוכה' רה"מ מזה שנים. "נתניהו אשם עד שתוכח חפותו", קרא אחד משלטי ההפגנה בתל אביב כנגד נתניהו. מנוגד למה שאמור להיות במדינת חוק - "זכאי עד שתוכח אשמתו".

כך למשל, נתניהו היה "אשם" בפרשת הצוללות עוד לפני שהתבררה, רק כי החשודים שנחקרו היו קרובים אליו טכנית; ובסוף התברר למפרע כי אין לו כל קשר לפרשה וכי מדובר בהאשמות חסרות ביסוס.

אבל לך תפריך קמפיין שקרי של ערוץ חדשות (במקרה הזה ערוץ 10 י.א) ששם את תמונתו של נתניהו עולה ויורד מהצוללות לאורך כל הדיווחים בפרשה החמורה, כאילו היה החשוד המרכזי בפרשה. עולם הפוך כבר אמרנו?

גם שקד מואשמת כעת רק בגלל שאת המהפכה שהיא מובילה בעולם המשפט היא עושה בסיועו של נוה, שתפיסת עולמו האידאולוגית זהה לשלה. כל קשר לחשדות הוא חסר בסיס ואף גובל בשפיכות דמים.

קשה לדעת כיצד תסתיים הסאגה המשפטית. ייתכן כי כמו בפרשיות רבות אחרות גם הפרשה הזאת מתחילה בקול רעש גדול אך תסתיים בקול ענות חלושה. אולם תרשו לי להעריך כי אף לא רבב ידבק בשקד.

והשמאל יודע זאת היטב. יודע ובכל זאת מסית ויוצא במתקפה מתוזמרת שכל מטרתה לקעקע את הלגיטימיות שלה בכל מה שהיא מובילה בעולם המשפט. שמא, אומר השמאל בלבו, תפחד שקד ללטוש עיניים למשרד המשפטים בקדנציה הבאה.

אין אלא לקבוע כי מחנה השמאל רואה בעיניים כלות את השינוי המהפכני אותו מובילה שקד בדמות מינוי שופטים שלא בהכרח מתפקדים למפלגות מרצ ואינם אקטיביסטיים, באנדרסטייטמנט - והוא מסמן את האויב החדש לשנאה תהומית בלתי תלויה.

שחלילה וחס לא ייווצר מצב שלא יישאר יורש לשנאת דמות ימנית כלשהי ביום שאחרי נתניהו.

המתקפה המתוזמרת מלמדת כי השמאל בניסיון נואש ואחרון לשמור על אחד המבצרים האחרונים שלו, שכבר הולך ומשתחרר מכבלי האקטיביזם השיפוטי של נשיא בית המשפט העליון לשעבר ומי שגם השפעתו על עולם המשפט הופכת להיות לשעבר - אהרון ברק.

איילת שקד אפי נוה שופטים מינוי שופטים ועדה לבחירת שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד