כ' אדר ב' התשפ"ד
30.03.2024
הקטין יסתבך?

זו הראייה המרכזית בפרשת 'הטרור היהודי'

נחשף: הראייה המרכזית שעומדת נגד הקטין ששוהה במתקני השב"כ בחשד להריגת הערבייה, היא דגימת ד.נ.א. שנמצאה במקום

זו הראייה המרכזית בפרשת 'הטרור היהודי'
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

מעצרו של הקטין החשוד ברצח עאישה אראבי, הוארך ביום נוסף על מנת להגיש נגדו כתב אישום מחר, בעודו במעצר. הראייה המרכזית נגדו: דגימת DNA שלו על האבן.

בית משפט השלום בראשל"צ החליט להאריך את מעצרו של הקטין ביום נוסף, וככל הנראה מחר יוגש נגדו כתב אישום. במהלך הדיון הפגינו פעילים במאבק למען עצורי פרשת רחלים מחוץ לבית המשפט, תחת הסיסמא "שב"כ, רדו מהעץ".

על פי הדיווח של כרמל דנגור מ'כאן 11', הראייה המרכזית נגד הקטין זו דגימת DNA שאותרה על האבן שהרגה את אראבי - זוהה כשייך לקטין.

עורך דינו של הקטין, עדי קידר מארגון חוננו מסר "אם אתם זוכרים לפני מספר ימים אמרתי וכיוונתי לכיוון הפרקליטות, לשם כיוונתי כשאמרתי שהיד תרעד והיא צריכה לרעוד. היום אני חושב שההחלטה של בית המשפט מלמדת שגם היד של בית המשפט רועדת, והוא רומז ברמז עבה לפרקליטות שעדין שיקול הדעת נתון לה, ולמרות שהיא הציגה תשתית מסוימת שמאפשרת הגשת כתב אישום, אני רואה בכך החלטה טכנית, לאור טיב ההליך של הצהרת תובע, ובמקרה הזה הצהרת תובע שניה, שזה סוג של תקדים שלא זכור לנו שנים רבות".

עו"ד אמיר ברכה מארגון חוננו מסר לאור ההתפתחויות, "במקרה שאינני זוכר כמוהו התקיים היום דיון בהצהרת תובע שניה במספר, דבר שמלמד כשלעצמו שגם הפרקליטות איננה שלמה כלל ועיקר עם ההחלטה להגיש כתב אישום. לאור התפתחויות בחקירה עלתה על השולחן שאלת שחרורו למעצר בית בתנאים מגבילים. השופט הורה לפרקליטות לשקול לעומק את שאלת הגשת כתב האישום. שכן כתב אישום בעבירה כה חמורה כשעוצמת הראיות כה קלושה עלולה להסב נזק בלתי הפיך לקטין ולמשפחתו. אני מנצל את הבמה מכאן ופונה לפרקליטות - אל נא תהי ידכם קלה על ההדק שכן מדובר בחיים ומוות".

כזכור, בשבוע שעבר הוגשה הצהרת תובע נגדו ובעקבות כך הוארך מעצר של הקטין בחמישה ימים, אולם היום הוגשה הצהרת תובע נוספת, באופן חריג, וזאת ככל הנראה על מנת שמעצרו יוארך שוב, כך שכתב האישום שככל הנראה יוגש מחר יהיה בעודו תחת מעצר.

"בית המשפט עשה עבודה רצינית, יסודית ומעמיקה" אמר עורך הדין. הוא שקל לשחרר את הקטין בכובד ראש, ובסופו של דבר לנוכח טיב ההליך הוא סבר שזה לא העת והזמן, שכן מחר יוגש כתב האישום והדברים ידונו לפתחו של בית המשפט המחוזי. פנינו לבית המשפט המחוזי, ואולי עוד לפני כן פנינו שוב לפרקליטות המדינה ולגורמי המשטרה והשב"כ, ששוב יפעילו את שיקולי הדעת שלהם".

"לטעמנו המציאות שתהיה לאחר הגשת כתב האישום תהיה מציאות בלתי אפשרית. אני חושב שהתיק הזה, אם הוא ילך לכיוון הקטין הזה, יווצר מצב שבו התיק הזה לא יפוענח, וימשכו פה מספר שנים לא מבוטלות שבעצם כל הנוגעים בדבר יטילו ספק באשמת הקטין, ומי שיסבול בכל התקופה הזו זה דווקא הוא, שהראיות לא מצביעות כרגע באופן חד משמעי שמדובר בו, שהוא מסר את גרסתו ושלטענתו ולטענתו הוא חף מכל פשע".

טרור יהודי הצהרת תובע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד