י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

זו ההודעה שתמנע חשיפת מידע אישי?

האם פרסום הפוסט הזה על קיר הפייסבוק שלכם יגן עליכם מפני חשיפה ציבורית של כל הפוסטים שלכם? אז זהו שלא. החל מהבוקר, משתמשי פייסבוק מפרסמים פוסט על מנת למנוע מהרשת החברתית לפרסם באופן פומבי את הפוסטים שלהם • בפועל זה סתם מכתב שרשרת ואין אמת בדברים

זו ההודעה שתמנע חשיפת מידע אישי?
אפליקציות בטלפון חכם צילום: pixabay

החל מהבוקר (ראשון) החלו משתמשים בפייסבוק לפרסם פוסט, הטוען כי החל ממחר תיכנס לתוקף מדיניות פרטיות חדשה של פייסבוק, שתהפוך את כל מה שפרסמתם בפייסבוק לציבורי, כולל תמונות, הודעות ואפילו הודעות שנמחקו. הטענה היא שפרסום הפוסט הזה על הקיר הוא מעין הצהרה משפטית אשר תמנע מפייסבוק לפרסם את המידע בפומבי.

רבים מעתיקים את הנוסח הבא ומפרסמים את זה והפוסט זוכה לשיתופים רבים. בפועל זהו מכתב שרשרת שהופץ כבר ב-2014 והוא שגוי בתכלית.

"אל תשכחו שמחר מתחיל כלל פייסבוק החדש שבו הם יכולים להשתמש בתמונה שלכם אל תשכחו את המועד הסופי מחר!!! כל מה שאי פעם פרסמתם הופך לציבורי ממחר. אפילו הודעות שנמחקו או שהתמונות לא מורשות. זה לא עולה שום דבר עבור העתק פשוט והדבק, טוב יותר בטוח מאשר להצטער. חדשות ערוץ 13 דיברו על השינוי במדיניות הפרטיות של פייסבוק. אני לא נותנת לפייסבוק או כל ישויות המשויכות לרשות פייסבוק רשות כדי להשתמש בתמונות שלי, מידע, הודעות או פוסטים, גם בעבר וגם בעתיד. עם הצהרה זו, אני נותנת הודעה לפייסבוק זה אסור לחלוטין לחשוף, להעתיק, להפיץ, או לבצע כל פעולה אחרת נגדי בהתבסס על פרופיל זה ו / או את התוכן שלו. התוכן של פרופיל זה הוא פרטי ומידע חסוי. הפרת הפרטיות יכולה להיענש על פי חוק (ucc 1-308-1 1 וחוק רומא. הערה: פייסבוק היא כעת ישות ציבורית. כל החברים חייבים לפרסם פתק כזה. אם אתה מעדיף, תוכל להעתיק ולהדביק גרסה זו. אם לא תפרסם / י הצהרה לפחות פעם אחת היא תהיה במרומז מאפשרת את השימוש בתמונות שלך, כמו גם את המידע שהכיל עדכוני סטטוס הפרופיל. אל תשתפו. העתק והדבק. תהה למה פייסבוק היה כל כך משעמם!
זה טוב לדעת: זה מגוחך שיש הרבה חברים ורק 25 מותר לראות את הפוסט שלי.
התעלמתי מהפוסט הזה מוקדם יותר, אבל זה עובד!! יש לי אוסף חדשות חדש לגמרי. אני רואה פוסטים מאנשים שלא ראיתי כבר שנים.
הנה איך לעקוף את המערכת בפייס עכשיו יש במקום זה פוסטים באוסף החדשות שלך.
האלגוריתם החדש שלהם בוחר את אותם מספר אנשים - כ-25-מי יקרא את הפוסטים שלך. לכן, תחזיק את האצבע שלך בכל מקום בפוסט הזה ו "העתק" יעלה. לחץ על "העתק". לאחר מכן עבור הדף שלך, התחל פוסט חדש ושם את האצבע שלך בכל מקום בשדה הריק. "הדבק" יעלה ו על הדבק.
זה יהיה לעקוף את המערכת.
בוצע!".

"אנחנו רואים מחזור של הודעות שרשרת מסוג זה שהופכות ויראליות במהירות מבלי לבדוק את מקור ההודעה" מסביר אמיר כרמי, מנהל טכנולוגיות בחברת אבטחת המידע ESET. "אנשים נוטים לשתף את הפוסט 'ליתר ביטחון' שכן הם חוששים שאכן יש ממש בהודעות הנ"ל. מכתבי שרשרת תמיד יציגו נושאים בהולים ודחופים שדורשים שיתוף וכך הם מצליחים להתפשט במהירות."

כרמי ממליץ כי "במידה ואתם נתקלים בהודעות מסוג זה ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, וואטסאפ ועוד, אני ממליץ תמיד לחפש בגוגל את המשפט הראשון של אותה הודעה, חיפוש מהיר יעיד על כך שזהו פוסט שקרי ולא רלוונטי. במידה ואתם חוששים לפרטיות המידע שלכם בפייסבוק מומלץ תמיד להיכנס להגדרות של פייסבוק ולוודא למי יש הרשאות לצפות בתוכן שאתם מעלים או משתפים. כמו גם ההרשאות שאתם מעניקים לפייסבוק לשיתוף המידע עליכם עם חברות פרסום. הרגל טוב יהיה לבדוק מדי פעם אם נעשו שינויים כלשהם בהגדרות הפרטיות ועדכנו אותן במידת הצורך".

פייסבוק פוסט בפייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד