י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשש להימלטות

השופט הכריע: אם המחבל ואחיו לא ייצאו

בית המשפט הצבאי לערעורים, החליט לדחות את הערעור שהגישו אמו של המחבל מברקן ואחיו, ולהשאירם במעצר | השניים נעצרו בחשד שידעו על כוונתו של המחבל לבצע פיגוע ולא עצרו בעדו

השופט הכריע: אם המחבל ואחיו לא ייצאו
מתנדבי זק"א בזירת הפיגוע בברקן צילום: דוברות זק"א

בית הדין הצבאי קיבל היום (ראשון) את טענת התובע ודחה את בקשתם של אם המחבל מברקן ואחיו להשתחרר למעצר בית. בהחלטתו כתב השופט הצבאי "אני סבור כי החשש להימלטות מאימת הדין בעניינם של העוררים הוא משמעותי. ההגנה לא הניחה את דעתי כי ניתן לאיין חשש זה. די בכך בכדי לדחות את הערעורים". בפיגוע הקשה, רצח המחבל אשרף נעאלווה את הקדושים זיו חג'בי וקים לבנגרוד-יחזקאל הי"ד.

עוד הוסיף השופט, "כבר פסקנו בעבר כי במקרה כזה קיים חשש להימלטות מאימת הדין שכן כאשר יכולת האכיפה אינה גבוהה, נאשם יכול להעדיף להפקיר את ממונו על מנת להימלט משהות מאחורי סורג ובריח". "

"הדברים אמורים במיוחד לגבי העורר, שכבר הוכיח את יכולתו וכוונתו לשבש הליכים באופן אקטיבי, באופן המעצים בעיני את החשש להימלטותו מאימת הדין", נכתב בפסק הדין.

ביום חמישי האחרון התקיים דיון בערעור שהגישו אם המחבל ואחיו, בבקשה להשתחרר למעצר בית. במהלך הדיון טען התובע הצבאי שהעוררים צפויים לרצות להימלט, והזכיר את המרדף אחר המחבל "לאור הנסיבות האלה אנו חושבים שהעוררים צפויים לעונש חמור, יש להם סיבה לא לחזור לבית המשפט, הם גרים בשטח A ולא צריך להזכיר כמה זמן לקח לעצור את המפגע עצמו וכמה זמן כוחות הביטחון רדפו אחריו, כשהוא הסתובב במקומות האלה".

עוד הוסיף התובע כי אחיו של המחבל ניסה לטשטש ראיות ולהסתיר סרטונים שהיו ברשותו, המתעדים כי ידע על כוונות אחיו. התובע סיכם את דבריו "האם העונש כאן לא צפוי להיות משמעותי, שיש אפשרות סבירה ששני העוררים ימלטו ואחר כך גם ינסו לשבש את המשפט? אנו חושבים שהאפשרות הזאת היא הגיונית מאוד".

כאמור, בית הדין הצבאי קיבל היום את טענת התובע ודחה את בקשתם.

עו"ד חיים בלייכר, מארגון חוננו, שמלווה את משפחות הנרצחים, מסר "אנו מברכים על החלטת בית המשפט להותיר את האמא והאח של המחבל במעצר. אנו נמשיך ללוות ולנכוח יחד עם משפחות הנרצחים במשפטי הסייענים של המחבל הארור".

"מטרתנו החד משמעית הינה מלחמה בלתי מתפשרת בטרור על כל מעגליו, אשר צריכה להתבטא גם בענישה גבוהה ועוצמתית כלפי הטרוריסטים - ענישה שתהווה הרתעה כלפי כל מי שמעלה בדעתו להשתתף במעשי טרור כנגד ישראל. ובכך תביא להצלת חיים של אזרחי ישראל", הוסיף.

בלייכר סיכם, "אנו ציפייה שאביו, אמו ואחיו של המחבל וכן שאר עשרות הסייענים של המחבל ישאו עונשים כבדים של שנים רבות במאסר".

יישוב ברקן הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד